KÖRKÉRDÉS VÁLASZOL BALZSAY KÁROLY, BAUMGARTNER ZSOLT, FARKAS PÉTER, WÉBER GÁBOR

Vágólapra másolva!
2009.07.22. 00:16
Címkék
Esélylatolgatásunkat kiegészítendő megkérdeztünk négy hozzáértőt a Magyar Nagydíj és a világbajnokság esélyeiről. Wéber Gábor az RTL Klub kommentátoraként, Farkas Péter az Autó-Motor szakírójaként, Baumgartner Zsolt egykori F1-es versenyzőként, Balzsay Károly ökölvívó-világbajnok pedig szurkolóként figyeli a Magyar Nagydíj eseményeit.

Meg lehet-e fogni Buttont ebben az idényben, vagy a brit előnye kitart a vb végéig?Meg lehet-e fogni Buttont ebben az idényben, vagy a brit előnye kitart a vb végéig?

Balzsay Károly: Ki fog tartani. Elég tetemes előnye van, és tudja, hogy amíg nem elég jó az autója ahhoz, hogy versenyt nyerjen, elég pontokat gyűjtögetnie – mert mögötte a többiek osztoznak a győzelmeken, és nincs konkrét üldözője, akitől igazán félnie kellene. Ha pedig javul az autója, megint elkaphatja a fonalat, és összejöhet két-három győzelem, amelyekkel biztossá teheti vb-címét.

Baumgartner Zsolt: A Brawn esélye egyáltalán nem egyértelmű, az utóbbi időben meg pláne nem – hiszen nem úgy szerepel a csapat, ahogyan az idény első hét viadalán. Szerintem a hátralévő futamokon a Ferrari is beleszól majd a győzelemért folyó csatákba, s ha a világbajnoki címért nem is küzdhet, a csatát jelentősen befolyásolhatja. Aztán ott van a Red Bull, amely nagyon szorongat mostanában, botorság lenne, ha nem emlegetnénk fő esélyesként.

Farkas Péter: Statisztikailag nyilván kevés az esély rá, de ha abból indulunk ki, hogy Hamilton 2007-ben 17 pontos előnyt bukott el két verseny alatt, akkor nem tetszik lehetetlennek, hiszen most még nyolc futam van hátra. Ráadásul a Red Bull lendületbe jött, ezért a Brawnnak fel kell pörgetnie a fejlesztéseit, különben Button bajba kerülhet, mert nem engedheti meg magának, hogy mindenhol legfeljebb harmadik legyen.

Wéber Gábor: Nagyon nehéz lesz megfogni, ha továbbra is ilyen megbízható alatta az autó, és saját teljesítménye is. A két Red Bull ráadásul egymástól szedi el a pontokat, ez Button ese-tében kevésbé igaz Barrichello ellen.

Ki jelent nagyobb veszélyt Buttonra: Vettel, a szupertehetség, vagy az első győzelem megszerzésének kényszerétől a legutóbbi futamon megszabaduló Webber?

B. K.: Inkább Vettel. Kiegyensúlyozottabb versenyzőnek tartom, aki képes ugyanazt a szintet tartani, minimális ingadozások jellemzik. Webber a németországi sikerével sem győzött meg.

B. Zs.: Webber nagyon jó versenyző, de szerintem Vettel jobb nála. Már az idény elején is mondtam: a Brawn lépéselőnybe került ugyan a taktikai kiskapuval, amelyet kihasznált, de ez nem tarthat ki az idény végéig. Így is lett: a szezon közepén kezdenek megváltozni az erőviszonyok.

F. P.: Most, hogy megszerezte első győzelmét, talán Webber is felszabadultabban fog versenyezni, de összességében akkor is Vettelt tartom a veszélyesebbnek, ha ő hibázott többet az idén: háromszor esett ki a saját hibájából, míg csapattársa egyszer sem.

W. G.: Ez még az előzőnél is nehezebb kérdés, mert Vettel ugyan egész évben meggyőzőbb volt Webbernél, ám az ausztrál óriási erőt meríthet első győzelméből, arról nem is beszélve, hogy az év eleji sérülése is egyre kevésbé hátráltatja. Mostantól az eddiginél is fontosabb lesz kettejük közt az időmérő csata kimenetele, mert aki egyenlő feltételek mellett előrébb végez, az feladja a leckét csapattársának a futamra.

Van-e bárkinek esélye arra, hogy megverje a Hungaroringen a Brawn és a Red Bull pilótáit, és megnyerje a futamot?

B. K.: Nincs. A McLaren egész évben gyenge, a Ferrarit Massa nürburgringi dobogója ellenére sem tartom elég erősnek még ahhoz, hogy harcba szálljon a győzelemért.

B. Zs.: – Talán a Ferrarinak, hiszen a múltban már bizonyított, de ha a győztesre kell tippelni, akkor Vettelre szavaznék.

F. P.: Normális körülmények között nem tartom valószínűnek. Esetleg Hamiltonnak lehet rá esélye, mert a McLaren már a régebbi aerocsomaggal is meglepően gyors volt a Hungaroringhez sok szempontból hasonló Monacóban. Két héttel ezelőtt, a Nürburgringen beigazolódott, hogy a legutóbbi frissítések révén további tizedmásodpercekkel javult a teljesítménye; a Német Nagydíj hétvégi összesítésében Lewisé lett a legjobb időeredmény.

W. G.: A Ferrarinak talán, és Hamilton nürburgringi edzésteljesítményéből kiindulva a McLaren is beleszólhat – habár mindkettő hatalmas meglepetés lenne. Alonso Renault-ja és a Williams is okozhat meglepetést, de a győzelemért csak váratlan körülmények közepette szállhatnának harcba.

Elvonatkoztatva az autók képességétől, melyik csapat pilótapárosa a legerősebb?

B. K.: Vettel miatt a Red Bull. A német versenyzőt már tavaly is a mezőny legjobb pilótájának tartottam, szerintem ha egyszer mindenki ugyanolyan autóval indulna, toronymagasan megnyerné a világbajnokságot.

B. Zs.: A Vettel, Webber duó a legerősebb, utána jön Hamilton és Kovalainen, esetleg Massa és Räikkönen.

F.P: Külön-külön talán nem ők a legjobbak, együtt jelenleg mégis a Vettel, Webber párost tartom a legerősebbnek. A Red Bullnak azonban paradox módon éppen ez az Achilles-sarka: a két versenyző folyamatosan egymástól lopkodja a pontokat, ami abból is tökéletesen látszik, hogy ha Malajziában nem intették volna le korán a futamot, most ugyanannyi pontjuk lenne. A Brawn szemszögéből nézve nehéz elképzelni ennél kényelmesebb helyzetet.

W. G.: Ez abszolút értelemben és jelenlegi állás szerint is megválaszolható. Igazán kétesélyes istállónak a Brawn, a Ferrari, a Red Bull, a Toyota és a Force India számít, a másik öt esetében egyértelmű, hogy ki a jobb. A Toyota és a Force India versenyzőit ritkán láthatjuk éles helyzetben szerepelni, viszont a Brawn annak ellenére nagyon erős, hogy Barrichello valamivel gyengébbnek tetszik Buttonhoz képest. A Raikkönen, Massa kettős továbbra is az autó által gúzsba kötve, de fej fej mellett teljesít hol jobban, hol rosszabbul, így jelenleg egyértelműen a Vettel, Webber páros viszi a prímet. A mezőny jelenlegi legjobb autójában persze nekik is könnyebb a maximumon teljesíteni.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik