Amint várható volt, a spanyol Jaime Alguersuari indulhat a 11-es rajtszámú Toro RossoFerrarival a hét végi Magyar Nagydíjon. A német futam után elbocsátott Sébastien Bourdais helyére beülő versenyző a Hungaroringen 19 évesen, négy hónaposan és öt naposan minden idők legfiatalabb F1-es versenyzője lesz.
„Köszönöm a lehetőséget a Red Bullnak. Amióta versenyezni kezdtem, az volt a célom, hogy a Formula–1-es mezőny tagja legyek – mondta Alguersuari, aki tudja, hogy mivel tesztelés nélkül mutatkozik be, nagyon nehéz versenyhétvégéje lesz. – Sohasem könnyű az első F1-es viadal, de még nehezebb, ha ez az idény közben történik, ha pedig tesztelni sem lehet előtte, maga a lehetetlen küldetés. Ám már korábban is nagy támogatást kaptam a csapattól, amelynek küldetése, hogy fiatal pilótákat vezessen be a Formula–1-be.”
A Toro Rosso valóban a Red Bull-istálló neveldéjeként működik, de eddig csak Sebastian Vettel ragadt meg a Formula–1ben és került az első csapathoz (igaz, a német a BMW-nél mutatkozott be), Vitantonio Liuzzi, Scott Speed és Bourdais nem tartozik a mezőnyhöz. Alguersuari, aki az F1 mellett, ha teheti, a Renault-világsorozat versenyein is szerepelni akar, sokak szerint nem számíthat sokkal többre, hiszen elsősorban a mögötte álló spanyol vállalatok, a Repsol és a La Caixa pénzének köszönheti bemutatkozását. A Toro Rosso vezetősége nem is vár nagy eredményt a tinédzsertől, akinek alkalmazásával eldőlt, hogy Sébastien Loeb ralivilágbajnoknak várnia kell F1-es premierjére.
„A Red Bull nyíltan vallja, hogy a Toro Rosso egy lépcsőfok a fiatalokat segítő programjában, és most Jaime került sorra, jelenleg ő a legérettebb arra, hogy bemutatkozzon a Formula–1-ben – mondta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke. – Tudjuk, hogy a következő hónapok már csak a teszttilalom miatt is nehezek lesznek a csapat és Jaime számára.
Semmit sem várok tőle, főleg az első három versenyén nem, amely az autóhoz, a csapathoz és a Formula–1-es légkörhöz szoktatással telik el.”
Mark Webber, a Red Bull versenyzője a Toro Rosso jogelődjénél, a Minardinál mutatkozott be 2002-ben, s hét és fél évet kellett várnia első győzelmére. A siker kapcsán a The Australian lap arról készített összeállítást, hogy Webber hazájának cégei miért nem állnak a versenyző mögé. A pilótának pályafutása korai szakaszában több ausztrál támogatója volt, de az F1-ben eltűntek ezek a vállalatok.
„Évek óta nem keresnek minket, ami szerintem szégyenteljes” – mondta Ann Neal, Webbermenedzsere, aki sportolója korábbi sikertelenségét követően leginkább a cégek idei közömbösségét tartja aggasztónak. Alan Jones, Ausztrália legutóbbi világbajnoka szerint Ausztráliában nem ismerik fel azokat a lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően sok brazil vagy spanyol cég világhírre tett szert.
„Vállalataink elképesztően naivak, ha az F1-ről van szó. Rengeteg példa mutatja, hogy érdemes egy-egy pilóta mögé állni, Ayrton Senna vagy Rubens Barrichello brazil cégek sorát ismertette meg a világgal” – mondta az 1980ban vb-t nyerő Jones, aki szerint nem kifogás, hogy az európai versenyek időpontja miatt nem térülne meg a támogatás, hiszen Webber az idén hazája egyik legnépszerűbb személyévé vált.