Hosszabbnak tűnik ez az idény, mint a tavalyi, amikor jobb volt az autó?Hosszabbnak tűnik ez az idény, mint a tavalyi, amikor jobb volt az autó?
Ezt nem mondanám, nekem az előző is nagyon hosszúnak tűnt, ugyanis egyáltalán nem feküdt nekem a kocsi, sokszor volt gondom a beállításokkal, és a műszaki hibák is általában nálam jelentkeztek, nem csapattársamnál, Robert Kubicánál.
Hol áll a BMW jelenleg az erősorrendben?
Ezt lehetetlen megmondani, a fejlesztések miatt versenyről versenyre változnak az erőviszonyok. Aki a legfrissebb fejlesztésekkel érkezik, feljebb kerül a rangsorban, aki leáll, lemarad. Úgy érzem, a középmezőnyben vagyunk, csak azért nem szereztünk pontot a Német Nagydíjon, mert balszerencsések voltunk.
Milyen újításokkal érkezett a csapat a Hungaroringre?
Alig van valami, a BMW az idén inkább kevesebb nagyszabású módosítást hajt végre, nem folyamatosan változtat az autón. A következő nagy lépés Szingapúrban lesz. Nehéz megjósolni, milyen hatásuk van az új elemeknek, főleg a teszttilalom miatt.
Bánja, hogy nem autózhat a versenyek között?
Az autóvezetés hiányzik, de örülök is, mert így több időt tölthetek a családommal.
Milyennek tartja a versenyek színvonalát?
Szerintem semmi baj sincs velük, nagyon izgalmasak a futamok, nem értek egyet azokkal, akik szerint unalmasak, és nincs show. Az előző két világbajnokság az utolsó versenyig kiélezett volt, nehéz ennél nagyobb izgalmat elképzelni.
És az előzések? Úgy tűnik, nem váltak be az autókon végrehajtott változtatások, amelyekkel az előzéseket akarták könnyebbé tenni.
Valóban nem, de nem is lehet megkönnyíteni az előzéseket mindaddig, amíg ennyire gyorsak vagyunk az egyenesekben. Egyszerűen nincs idő arra, hogy az egyik autó a másik elé kerüljön. Nem tudom, mi lehet a megoldás, de azért legalább annyit elértek az idén, hogy már könnyebb közel kerülni a másik kocsihoz.
Ám ha lassítanak az autókon, az F1 elveszíti technikai fölényét a többi kategóriával szemben. A GP2 már így is nagyon közel van.
Ez igaz, és zavar is, hogy ennyire eltűntek a különbségek. Talán lassítani kellene a GP2-t és gyorsítani az F1-et. Csakhogy itt már ellentmondásba is keveredtem, hiszen az előbb arról beszéltem, hogy lassítani kellene a kocsikat. Nem könnyű okosnak lenni ebben a sportágban, nehéz feladat a szabályalkotás.
Látta Henry Surtees Formula–2-es balesetét?
Nem, és nem is szeretném a Magyar Nagydíj előtt. Nem túl jó élmény ilyenkor végignézni egy halálos balesetet.
Akkor váltsunk témát: mit vár a tankolás megtiltásától?
Szerintem egyáltalán nem lesznek jobbak a versenyek, eddig ugyanis legalább a stratégiák sokrétűek voltak, és izgalmat vittek a futamokba, de jövőre mindenki ugyanazt fogja csinálni, és elvész az az izgalom, ami most jellemzi a futamokat.
A BMW az év elején ragaszkodott a KERS fejlesztéséhez. Hiba volt?
Nemcsak a mi példánk, de a Renault, a Ferrari és a McLaren esete is azt mutatja, hogy igen. Túlságosan elterelte a csapat figyelmét az autó egyéb területeiről, és ez visszaütött. A McLaren és a Ferrari végül képes volt a KERS használata mellett is túllépni a gondjain, a Német Nagydíj startjánál elképesztő volt, ahogy rajtoltak. Ez is mutatja, hogy az alapötlet jó, csak éppen mindenki számára kötelezővé kellett volna tenni. Ebben az esetben a Red Bull és a Brawn nem emelkedne ki ennyire a mezőnyből. Egyébként több van a KERS-ben, mint amit a szabályok megengednek, nagyobb teljesítménykülönbséget is el lehetne érni vele, és akkor nem számítana ekkora ballépésnek.
Támogatná jövőre az egységes KERS-használatot?
Semmiképp, ennek ugyanis az az értelme, hogy a csapatok saját eszközöket fejlesztenek, ezeket is versenyeztetik egymással.
Mit remél a Magyar Nagydíjtól?
Sokkal könnyebb hétvégénk lesz, mint az előzőek, a melegben nem olyan nehéz felmelegíteni az abroncsokat, mint a nürburgringi hűvös időben. Az idén a gumik az F1 leggyengébb pontjai, a Bridgestone nem gyárt elég jó minőségű abroncsokat.
Hiányzik a több abroncsgyár közötti harc az F1-ből?
Biztosan jobb minőségű gumijaink lennének, de a több gyártónak is megvannak a veszélyei, igazságtalan lenne, ha egy csapat a többiekénél gyengébb abroncsok miatt válna esélytelenné, ahogy az korábban is megtörtént. A legjobb megoldás az egyedüli beszállító lenne, de sokkal jobb minőségű termékekkel.
És kinek az elnökké választása lenne a jó megoldás az FIA-nál?
Nem nagyon folytam bele a témába, de egyet tudok: nagyon rossz lenne, ha Jean Todtot választanák meg elnöknek. Csapatvezetősége idején sok botrány volt az FIA és a Ferrari kapcsolata körül, borzasztó lenne, ha újrakezdődne ez az egész.