Mark Webber az elmúlt két hét ben szinte minden fontos kérdésre választ talált: az első győzelmére nem kellett tovább várnia a Német Nagydíjnál, a jövő évi szerződésére pedig csütörtökön került pont – a 32 éves ausztrál pilóta jövőre is Sebastian Vettel csapattársaként versenyez a Red Bull-istállónál. Azaz a Formula–1 egyik legerősebb pilótapárosa együtt marad, és ezután is az Adrian Newey által tervezett autót hajthatja majd.
„Nagyon boldog vagyok, hiszen ennél a csapatnál még akkor is élvezet volt a munka, amikor nem feltétlen voltunk versenyképesek – mondta a vb-pontverseny harmadik helyén álló Webber. – Most, hogy az élmezőny tagjai vagyunk, csak fokozódik az élvezet, és remélem, sokáig harcolhatunk a futamgyőzelmekért. Az idény vége élvezetes lesz, nagyon várom, akárcsak a jövő évi RB6-os fejlesztését és tesztelését, amelyben nagyobb szerepet kapok majd, mint az idei konstrukcióéban.”
Webber az idén viszonylag keveset tesztelhetett novemberi kerékpárbalesete miatt, a tesztelés oroszlánrészét Vettel végezte el az ausztrál lábadozása közben.
„A baleset után tíz napot töltöttem kórházban, utána gyógytornára jártam. A legrosszabb, hogy még most sem tudok futni, ezért a kerékpározást és úszást választom – mondta az F1-ben 2002-benbemutatkozó ausztrál, aki szívesen nézi a Tour de France-t, beszélgetésünk alatt is a tévét leste a szeme sarkából. – Sajnos a hajrát nemigen látom, mert egybeesik a Magyar Nagydíjjal. Ausztrálként persze Cadel Evans a kedvencem, de nincs jó csapata, és ez meg is látszik az eredményén, esélye sincs a győzelemre.”
Ha már a sportnál járunk, megemlítjük kedvenc futballcsapatát, a Sunderlandet, amelyet akkor szeretett meg, amikor kedvenc labdarúgója, Roy Keane elvállalta az edzői posztot. Rákérdezünk arra, tud-e róla, hogy a magyar Fülöp Márton védi kedvenc klubja kapuját, de meglepetten néz. Annyira mégsem nagy rajongó, legfőképpen konzoljátékon foglalkozik a focival. Bezzeg a salakmotor! Kissé ingerültté válik, amikor a nemzetek bajnokságának döntőjéről kérdezzük.
„Néztem, végig vezetett Ausztrália, aztán az utolsó futamon beelőztek a lengyelek – pörög fel kissé. – Nagy baromság ez a jokerszabály (az egyik futamon szerzett pontot duplázhatják, de csak azok, akik eléggé le vannak maradva az éllovastól – a szerző), sajnáltam is érte jóbarátomat, Jason Crumpot és társait.”
Visszatérve az F1-re, felvetjük Webbernek, mit szeretne jobban a hétvégén: kipróbálni az autóját a Brawn ellen forró időben, vagy egy hűvösebb futamot, amelyen az előző hetek eredményei alapján egyeduralkodó a Red Bull.
„Nagyon jó kérdés – jön az apró dicséret. – Kíváncsi vagyok, mi lenne egy forró versenyen, mert sokat javult az autónk, de a Brawn az előző két futamon a hűvös időre panaszkodott, erre is fogta vereségét. Ha legyőznénk őket a forróságban is, meggyőződhetnénk arról, hogy a kocsi valóban a legerősebb a mezőnyben. Ugyanakkor biztosan kényelmesebb lenne a hűvös futam, ezt sem bánnám, sőt!”
Webber elárulta, annak ellenére, hogy bár sikeresebb ez az éve, mint bármelyik korábbi, az idő nem repül gyorsabban, mint a régebbi, bosszúságokkal teli években. Az ausztrál kényelmes, higgadt, a jó eredményektől fokozatosan nő az önbizalma, de egy dologgal ki lehet hozni a sodrából.
„Nem értek egyet azzal, hogy tinédzsereket szerződtetnek a Formula–1-be – mondta a hivatalos FIA-sajtótájékoztatón, miközben mögötte ült a hétvégén minden idők legfiatalabb F1-es pilótájává váló Jaime Alguersuari, akit ráadásul a Red Bull alkalmaz a második csapatában, a Toro Rossónál. – Lehet, hogy anyagilag így jár jól a csapat, de könyörgöm, annyi versenykategória létezik, ne az F1-et használják már pilótaneveldének!”
Kemény szavak a pilótaszakszervezet vezetőjétől, de örömmel konstatáljuk, hogy legalább mer őszinte lenni.