„Azt hiszem, jogosan aggódom, Webber az elmúlt három futamon átlagosan öt pontot hozott rajtam, már húsz pont sincs az előnyöm. Így még négy verseny, és már nem én állok a pontverseny élén. A Hungaroringen rá kellett jönnünk, hogy az időjárási körülményektől függetlenül a vert sereghez tartozunk. Úgy érzem magam, mint az a bringás a Tour de France-on, aki megnyeri a prológot, rajta van a sárga trikó, de tisztában van vele, hogy nemsokára jönnek a hegyek, és esélytelenné válik. Tennünk kellene valamit, de most a csapatok közötti megállapodás miatt két hétig bezár a gyár, úgyhogy addig csak ülnünk kell ölbe tett kézzel” – az idény első hét versenyéből hatot megnyerő Jenson Button jogosan félti vb-elsőségét, hiszen az évad korábbi szakaszának alakulásából kiindulva a Brawn-istálló számított a Magyar Nagydíj fő esélyesének.
Csakhogy kiderült, hogy az istálló visszaesése nem feltétlenül volt összefüggésben az időjárással, az autó valamiért már nem olyan erős, mint korábban. Főleg a gumik kezelésével van gond, a csapat nem tudja, hogyan hozza ismét olyan formába az abroncsokat, mint az év elején. A Toyota is ezzel a problémával küzd, csak a japánok esetében ez már lassan megszokottá válik, míg a Brawntól meglepő.
Button esélye mégis csak az lehet, hogy a Red Bullra felzárkózott a Ferrari és a McLaren, sőt a Williams és a Renault sincs olyan távol, mint a nyár elején. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor nem hátránynak, hanem előnynek tekinti a többiek javulását.
„Az a legjobb, ha sok autó kerül közénk és a Brawn autói közé. A mostani folyamat ebbe az irányba mutat, hiszen amint visszatérünk a gyorsabb pályákra, magunk mögött hagyjuk a többieket, és már csak azért kell szurkolnunk, hogy ők a Brawn előtt maradjanak” – mondta Horner.
A McLaren, amely az év elején a vert mezőnyhöz tartozott, elképesztő feltámadást bemutatva süvített vissza az élre. A diadal óriási megkönnyebbülést jelentett Martin Whitmarshnak, aki a télen váltotta le Ron Dennist az istálló élén.
„Lewis első futamgyőzelménél is a dobogón voltam, többször átéltem már ezt a pillanatot, de sohasem volt ilyen különleges – mondta Whitmarsh, akinek óriási teher nyomta a vállát, már csak azért is, mert a vezetésével a csapat kilátástalan helyzetben kezdte az évet. – A verseny második fele idegtépő volt, és bár nem becsülöm le a csapat tagjainak érzelmeit, azt hiszem, senki sem akarta annyira ezt a sikert, mint én. Mostantól meghatározó szereplői lettünk a világbajnokságnak – bár nem küzdünk a trófeákért, fontos, hogy éppen hogy állunk az éllovas és üldözője autóihoz képest. A Magyar Nagydíjon mindenki elé kerültünk, és bízunk benne, hogy lesznek még ilyen versenyek.”
A Renault egyelőre abban sem biztos, hogy elindulhat Valenciában a következő futamon, amelyről veszély okozása miatt eltiltotta az FIA (a hungaroringi versenyen annak ellenére engedte ki a boxból egy kerékcsere után Fernando Alonsót, hogy szabályosan rögzítette volna a jobb első kereket, nem értesítette a pilótát a problémáról, és nem reagált Alonso felvetésére, hogy vibrál az autó). A francia csapat jelezte, hogy fellebbez, de a szakemberek nem sok esélyt adtak annak sikerére. Pedig még a valenciai futam szervezői is könyörögni kezdtek, hiszen a spanyol nézők elsősorban Alonsóra kíváncsiak, és már elég sok jegy elfogyott elővételben.