Remek döntést hozott

MONCZ ATTILA, TÓTH ANITAMONCZ ATTILA, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.07.27. 02:10
Címkék
Talmácsi Gábor négy pontot szerzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság utolsó Donington Park-i viadalán (a következő idénytől Silverstone-ban tartják a brit futamot), amelyen némi meglepetésre Andrea Dovizioso diadalmaskodott.

Chris Vermeulen, Casey Sto ner, Nicky Hayden. Akár egy futam végeredménye is lehetne, elvégre a három pilótának

– sorrendben – 1, 18, illetve 3nagydíjgyőzelme van a királykategóriában, mi több, Stoner 2007-ben, Hayden pedig 2006ban világbajnoki címet szerzett a legnagyobbak között. Ehhez képest a trió tagjai ebben a sorrendben fejezték be a Brit Nagydíjat – a 12. helyen végző Talmácsi Gábor mögött… Nem kiestek, csak az esővel (illetve a technikával) sokkal nehezebben birkóztak meg, mint a két éve a nyolcadliteresek között vb-első magyar, aki a Donington Parkban szerzett először úgy pontokat a MotoGP-ben, hogy nem csupán a bukásoknak köszönheti a legjobb tizenötbe kerülést. (Egy hete a Sachsenringen úgy lett 15., hogy a most nyerő Andrea Dovizioso, illetve az itt harmadik Randy De Puniet sem ért el értékelhető eredményt.)

A doningtoni eredmény ráadásul ajánlólevélnek sem rossz, már ha hinni lehet a La Stampa című lap értesüléseinek. Az olasz újság úgy tudja, a Ducati a következő évre öt gyári gépet indítana a legnagyobbak között, és kettő még teljesen szabad (Stoner és Hayden helye fix, valamint az Aspar-csapat is kap egyet). Az újság szerint 700-900 ezer euróért „vihető” egy motor, a Scot-team pedig vinne egyet, mert „elege van a japán Honda gazdasági és sportvezérkarából”.

Ez egyben azt is jelenti, hogy Talmácsi Gábort valamiféleképpen hírbe hozták a Ducatival. Erre a pilóta menedzsere, Stefano Favaro csak annyit fűzött hozzá: „Ez is egy lehetőség, de egyelőre semmi sem dőlt el, korai lenne bármit is mondani…”

Amiről viszont nem korai beszélni, az a verseny, mert bizony a Donington Park ezúttal is tartogatott izgalmakat – már a rajt előtt is. Talmácsi például (sok társához hasonlóan) nem tudta eldönteni, vajon a szemerkélő esőben a vízre vagy a szárazra állított gépét használja-e. Kiment a szárazra beállított első számú motorral (amely a Madonna nevet kapta), aztán azt látta, hogy esik. Visszament a boxba – addigra meg kisütött a nap… Négy-öt másodpercig gondolkodott csupán, ám ez éppen elég volt ahhoz, hogy bezárják a boxutcát, úgyhogy kapott még egy kis haladékot. Végül felállhatott a rajtrácsra – az általa kiharcolt pozícióba – a szárazra beállított géppel.

„A rajt után még nedves volt a pálya, és csepergett az eső, úgyhogy nem éreztem teljesen komfortosan magamat, s persze elesni sem akartam. Aztán amikor idővel leküzdöttem a két, vizes pályára állított Ducatit, egyre jobban belelendültem, sőt a verseny közepe táján olyan köridőket mentem, mint az éllovas Dovizioso, amiért utóbb nagyon sok dicséretet kaptam. Aztán esni kezdett… Számolgattam, kijöjjek-e motort cserélni, aztán úgy döntöttem, amíg nem romlanak drasztikusan a köridőim, maradok és rizikózok, mert kimenni túl nagy veszteség. Az utolsó két körben már szinte egyáltalán nem volt tapadásom, de a motoron maradtam, úgyhogy a döntésem jónak bizonyult” – mondta Talmácsi.

Andrea Dovizioso viszonylag simán nyerte meg a királykategória futamát, miközben a második helyért Colin Edwards és Randy de Puniet viaskodott – csatájuk előbbi sikerével zárult.

A 250 köbcentisek viadala után sajnos nem örülhettek a magyarok: a sérülése után most visszatérő Németh Balázs már az első körben a pálya szélére kényszerült (motorhiba akadályozta meg a folytatásban), Tóth Imre pedig lecsúszott a pontszerzésről, a 17. helyen végzett.

Eredmények a 15. oldalon

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik