Három óriási bukás

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.08.02. 00:08
Címkék
Fordulatos nap volt – parázs csatákkal, látványos manőverekkel, hátborzongató bukásokkal. Sokáig a nyílt bajnokság éllovasa, Herczig Norbert diktálta az iramot, estére azonban Turán Frigyes átvette a vezetést.

Eszelős hőség tombolt, a versenyautókban óvatos becslések szerint is legalább 60 Celsius-fokot mértek – a hangulat pedig legalább ennyire forró volt, hiszen mindenki tudta, itt már nem lehet lacafacázni, ezzel együtt már csak három futam van hátra a bajnoki sorozatból…

A kockázatvállalással pedig köztudomásúlag együtt jár a bukás veszélye, s most sajnos erre több példa is volt. Turi Tamás kezdte: 150 km/órás sebességnél berepült a fák közé, s mire teljesen megállt a Subaru, leginkább összegyűrt papírzsebkendőhöz hasonlított. A navigátor, Tóth Imre nem vette nagyon zokon az ügyet: „Még a szegycsontom sem tört el, pedig az ilyenkor mindig el szokott” – kommentálta a történteket, s mielőtt bárki fásultsággal vádolná, tegyük hozzá, inkább a megkönnyebbülés beszélt belőle, mert sem neki, sem Turinak nem lett nagyobb baja. Pedig lehetett volna, Turi feje mögött az ülés tetejét jó darabon leszelte az egyik bukócső… S ezzel még nem volt vége a szörnyű baleseteknek: Spitzmüller Csaba egy meglehetősen mély, beton vízelnyelő alján találta magát, miután a délutáni körre másféle abroncsot választott, hátha annak jobb lesz a tapadása. Hát nem volt jobb, Spitzmüller viszont nem akarta annyiban hagyni az ügyet, tiszta erőből állt a gázon. Még akkor is, amikor már az árokban voltak – ennek köszönhetően ütötte be alaposan a fejét a bukócsőbe. Az eredmény – agyrázkódás kontra Turi, Spitzmüller: 2:0.

Ami az élmezőnyt illeti, az első két kör Herczig Norbert egyértelmű fölényét hozta: ötből öt gyorsasági szakaszt megnyert, s a hatodikat, amelyen 15 kilométert száguldott szikrázó felnin, Spitzmüller esése miatt utcai tempóban teljesítette a mezőny, vagyis Herczignek nem származott hátránya a defektből. Sokan már a szerencse fiának kezdték titulálni, ám az utolsó kör első gyorsaságiján újabb defekt sújtotta, ami miatt az egyik legfőbb riválisa, Turán Frigyes átvette a vezetést. S ha már átvette, nyert is gyorsan még egy szakaszt – és biztos, ami biztos, még egyet.

„Meghúztuk az öveket, és ráálltam a gázra – mondta Turán, akinek az előnye 10.5 másodperc a nap végén. – Taktikázni azonban továbbra sem lehet, hiszen a küzdelem rendkívül kiélezett, a feszített tempónak tudható be a sok bukás is – ez mindnyájunknak benne van… Mi mindenesetre nem ezen gondolkodunk, hanem próbáljuk megőrizni az előnyünket.”

Turán és Herczig mögött a harmadik helyet ifjabb Érdi Tibor birtokolja, s ez a technikai különbségeket tekintve abszolút reális eredmény – a hátránya ledolgozhatatlan, az előnye pedig behozhatatlan a negyedik helyezett román Claudiu Daviddal szemben.

Az utolsó körben volt még egy neves kieső: az N-csoport éllovasa, Aschenbrenner György lecsúszott az útról, s bukfencezett kettőt. Mindez a cél előtt nem sokkal történt, úgyhogy bár az első futómű elég csehül állt, a pilóta nekiállt megjavítani. Nem sikerült. Az esetet egy egyelőre nem tisztázott közjáték követte: az Aschenbrennerék kategóriájában csatázó Ranga László testvére, Ranga Péter le szerette volna fotózni a szakasz után (szerinte) tiltott szervizre készülő Aschenbrenneréket, és ennek kapcsán összetűzésbe keveredtek a csapatok. Rangáék verziója szerint „Asi” ekkor megütötte egy kerékkulccsal ifjabb Rangát – akinek vérzett a sípcsontja –, előbbi szerint nem történt tettlegesség. nValószínűleg várható folytatás. A rali vasárnap négy gyorsasági szakasszal ér véget.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik