Bundesliga: dróninterjú meccs közben a játéktéren? Ez sem kizárt a jövőben

K. Zs.K. Zs.
Vágólapra másolva!
2022.05.17. 12:37
null
Donata Hopfen (középen) és az élvonalba visszajutást ünneplő Schalke-játékosok az elmúlt hét végén (Fotó: AFP)
A német labdarúgó-bajnokság (Bundesliga) a világ leginkább digitalizált ligája akar lenni, és az sem kizárt, hogy a jövőben drónok révén interjúvolnak játékosokat mérkőzés közben, a játéktéren – ilyesmiről is beszélt a minap Donata Hopfen, a német liga ügyvezető igazgatója.

 

„Azoknak is a kedvében akarunk járni, akik továbbra is egy sörrel a kezükben, kolbászt majszolva kívánnak végignézni egy futballmeccset, de kötelességünk azokra is figyelni, akik egyre szélesebb körű digitális szolgáltatásokra vágynak. A világon a leginkább digitalizált liga címére pályázunk” – összegezte előadása lényegét Donata Hopfen, aki az év eleje óta dolgozik a német első és második liga működését irányító Német Labdarúgóliga (DFL) ügyvezető igazgatójaként.

A Kicker hétfőn összegezte Hopfen felszólalását, amely a múlt héten Düsseldorfban, a „Sports-Innovation 2022” konferencián hangzott el.

Az 5G és az egyre modernebb okostelefonok térhódításával ugrásszerűen szaporodó digitális lehetőségek felsorolása ma már nem áll meg a mérkőzéseket rögzítő kamerák számának emelésénél, a játékosok teljesítményét jellemző adatözön minél szurkolóbarátibb, grafikákkal érthetőbbé tett és természetesen villámgyors tálalásánál.

Az első hallásra talán legmeghökkentőbb folyamatban lévő kísérlet azt célozza, hogy a jövőben apró drónok segítségével lehetővé váljon a játéktéren tartózkodó futballisták mérkőzés közbeni interjúvolása pl. egy megítélt tizenegyes körülményeiről – derült ki az ügyvezető szavaiból.

A szurkolók bevonása, a közösségi médiában megnyilvánuló interaktivitás egyre fontosabb feltétele egy gazdasági vállalkozás, így például egy futball-liga sikeres működésének. A DFL eltökélt azt illetően, hogy a tartalmak minden korábbinál élethűbb átélésével kecsegtető metaverzum lehetőségeit is kihasználja.

„A fiatal szurkolók körében egyre sürgetőbb az igény, hogy a virtuális környezetben szinte tökéletesen átélhessék egy konkrét sportesemény élményét. A drukkerek a lehető legközelebb akarnak kerülni a játéktérhez, mindent tudni és érteni vágynak, és a legszívesebben mindenről véleményt formálnának a közösségi médiában. A digitális fejlesztések révén meg kell felelnünk ezeknek az igényeknek” – fogalmazott Hopfen.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik