Az első napon a résztvevőknek még nem kellett sietniük, mivel csak egy etap várt rájuk az argentin főváros és Colón között, vagyis a 317 km-ből egyetlen egy sem volt része szelektív szakasznak.
Az igazi versengés szombaton kezdődik, amikor a motorosoknak és a quadosoknak 652 km-t kell megtenniük úgy, hogy ebből 219 km lesz számukra a mért szakasz, míg az autósok és a kamionosok 684 km-t küzdenek le Colón és Córdoba között, s 251 km-en kell a lehető leggyorsabban haladniuk.
Az előzetesek alapján a motorosoknál és az autósoknál is kiélezett verseny várható, mindkét kategóriában legalább négy-öt győzelemre esélyes pilóta van.
A szervezők szerint a pénteki rajtceremóniát, Buenos Aires utcáin több mint félmillióan látták. Az érdeklődők legközelebb január 16-án, illetve 17-én, a verseny végeztével találkozhatnak majd a mezőnnyel, illetve annak azzal a részével, amely sikeresen túljut mintegy kilencezer kilométeren, az Argentínában és Chilében kijelölt szakaszokon.
A világ leghíresebb tereprali-viadala tavaly költözött Dél-Amerikába, miután eredeti helyszínén terrortámadások veszélye miatt tavalyelőtt nem lehetett lebonyolítani. Az akkori törlésről egy nappal a rajt előtt, január 4-én határoztak; a verseny 1979 óta íródó történelmében példátlan döntés azért született meg, mert nem lehetett garantálni a versenyzők és a kísérők testi épségét a nyolc mauritániai szakaszon.
A legutóbbi, azaz 2009-es megmérettetést az autósoknál a dél-afrikai Giniel de Villiers, míg a motorosoknál a spanyol Marc Coma nyerte.