A rali-világbajnokság döntéshozó testülete július elején tartott ülést, amelyen a következő szezon szabályait és versenynaptárát tárgyalták.
A 2007-es szezonban az eddig megszokott rend szerint, januártól decemberig rendezik meg a futamokat. Jövőre is tizenhat versenyből áll majd a rali-világbajnokság. Korábbi tervek szerint évközi szezonokat vezettek volna be, így téli és nyári évadokat. Az FIA végül úgy döntött, marad a régi felállásnál.
Kikerült azonban három viadal is a jövő évi naptárból. A Török-, a Ciprus- és az Ausztrál-rali helyett Norvégia, Portugália és Írország került be a versenynaptárba.
A fenti három verseny helyett a már jó ideje pályázók közül Norvégia, Portugália és Írország került be a jövő évi versenynaptárba. A norvég viadalt közvetlenül a Svéd-rali után rendezik, míg a portugált a mexikói és argentin verseny között, az írt pedig a brit futam előtt, utolsó előttiként tartják meg 2007-ben.
A rali-világbajnokság 2007. évi versenynaptára:
2007. január 19-21. Monte-Carlo-rali
2007. február 9-11. Svéd-rali
2007. február 16-18. Norvég-rali
2007. március 9-11. Mexikó-rali
2007. március 30 - április 1. Portugál-rali
2007. május 4-6. Argentin-rali
2007. május 18-20. Szardínia-rali
2007. június 1-3. Akropolisz-rali
2007. augusztus 3-5. Finn-rali
2007. augusztus 17-19. Német-rali
2007. augusztus 31 - szeptember 2. Új-Zéland-rali
2007. október 5-7. Korzika-rali
2007. október 12-14. Katalán-rali
2007. október 26-28. Japán-rali
2007. november 16-18. Ír-rali
2007. november 30 - december 2. Brit-rali
Megszűnik a SupeRally szabály, amelynek értelmében aki kiesett, az a következő napon némi időbüntetés mellett folytathatja a versenyt. E helyett bónuszpont-rendszert vezetnek be, így a meglévő pontrendszerhez pluszban csatlakozva a napi első három pontot, a második kettőt, míg a harmadik egy pontot kap majd. Ebben az esetben, ha egy versenyző mindhárom napon elsőként végez, akkor összesen 19 pontot szerezhet.
2008-tól kizárólag egy gumigyártó szállíthat a csapatoknak, azonban az ezért a jogért való versenyzés hamarabb eldőlt mint az várható volt. A Pirelli a napokban jelentette be, hogy 2006 után kiszáll a WRC-ből. Döntését két partnere, a Peugeot és a Mitsubishi távozásával indokolta. Az év hátralévő részében az olasz gumigyártó maximális segítséget nyújt a Subarunak, a későbbiekben pedig nemzetközi ralikon és más, autó-és motorsportokban kíván tevékenykedni.
További szabálymódosítás a gumik terén, hogy a jövő évtől nem használhatnak a csapatok defektmentes gumikat. Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke és Richard Taylor, a Subaru vezetője nehezményezte ezt a döntést, ugyanis defektmentes gumik mellett is előfordul a nehéz murvás futamokon, hogy versenyzőik három vagy négy kidurrant kerékkel érkeznek meg a célhoz.
A következő évadtól a Super 2000-es csoportban indulók pontokat szerezhetnek a PWRC csoportban. Emiatt több szabálymódosítás is várható az egyenlő feltételek biztosítása miatt.
A rali-világbajnokság következő versenyét a nyári szünet után, augusztus 11-13. között rendezik Németországban.