Kisék a Nissan Motorsport South Africa gyári versenyistálló színeiben álltak rajthoz ma reggel.
“Sándor kiváló terepralli bajnok. Úgy döntöttünk, hogy felkészítünk számára egy versenyautót. Hannes Grobler 2002-es autóját vettük alapul. A 3,5 literes V6-os Nissan Hardbod-t teljesen újraépítettük a nemzetközi előírásoknak megfelelően.” – mondta Glyn Hall, a Nissan MotorSport csapatfőnöke.
“Ezzel a kocsival a legutóbbi öt dél-afrikai bajnokságot megnyertük, ezért is döntöttem úgy, hogy Kissel a pilótaülésben beszállunk a nemzetközi mezőnybe.” – tette hozzá.
A dél-afrikai lapokban az olvasható továbbá, hogy Kis Sándor és Czeglédi Péter nagyban hozzájárultak a motorsport magyarországi fejlődéséhez, illetve Magyarország nemzetközi népszerűsítéséhez.
A verseny útvonala Johannesburgtól ÉK-re, rendkívül változatos terepen kanyarog, mind a nézők, mind a versenyzők számára érdekes versenyt ígérve. A pályaíró csapat a versenyt megelőző héten napi 18 órán keresztül, összesen 16000 kilométeren át barangolt, mire elkészült a pályakiírás.
“Nagyon technikás és navigációs 250 kilométeren vagyunk túl – mondta Kis Sándor -, amely vízmosásokkal és vzátfolyásokkal volt tarkítva. Péter negyon jól dolgozott, egyszer-kétszer kisebb navigációs nehézségeink ugyan voltak. Egy folyóátkelésnél nagyon mély nyomban haladtunk, amikor leállt a Nissan motorja. Kicsit aggódtam, hiszen a gyári autónak nagyon kényes a kuplungja. Harmadszorra sikerült elhagynunk a folyómedret… de összességében élveztük az egész szakaszt, még akkor is, ha csak nehezen lehetett haladni. Boldogságom határtalan, hogy sikerült egy újabb világkupa szakaszgyőzelmet aratnunk.”
Beszámolónk készültekor az ideiglenes eredménylista második helyén az a Szergej Szmakov áll, aki a Világkupa sorozat jelenlegi harmadik helyezettje.