A korábbi öt Német-rali győztesei:
2005 - Sébastien Loeb
2004 - Sébastien Loeb
2003 - Sébastien Loeb
2002 - Sébastien Loeb
2001 - Philippe Bugalski
A hétvégi 25. Német-ralival a WRC idei szezonjának második feléhez érkezett. A Ciprus-ralit követően - amelyet egyébként a fordos Marcus Grönholm nyert meg - egy kilenc hetes szünet várt a versenyzőkre.
A tizenhat futamos világbajnokság kilencedik állomáshelye Németország, ahol a pilóták Mosel és Saarland tartományokban versenyeznek majd, a rali központja pedig ezúttal is Trier.
A nyári szünetet mindenki hasznosan töltötte: volt aki felkészüléssel, volt aki családjával. A regnáló vb-győztes Sébastien Loeb például szeretteinek és a futball-világbajnokságnak szentelte idejét; Petter Solberg pedig egy görögországi nyaralást követően 2009-ig meghosszabbította szerződését a Subarunál.
A rali-világbajnokság állása - egyéni:
1. Sébastien Loeb - 79 pont
2. Marcus Grönholm - 45 pont
3. Daniel Sordo - 33 pont
4. Mikko Hirvonen - 21 pont
5. Manfred Stohl - 20 pont
6. Petter Solberg - 20 pont
7. Toni Gardemeister - 11 pont
8. Gigi Galli - 11 pont
9. Henning Solberg - 11 pont
10. Xavier Pons - 11 pont
11. Alex Bengue - 9 pont
12. Chris Atkinson - 8 pont
13. Daniel Carlsson - 6 pont
14. Stéphane Sarrazin - 6 pont
15. Thomas Rädström - 4 pont
16. Jan Kopecky - 4 pont
17. Jussi Valimäki - 4 pont
18. Francois Duval - 4 pont
19. Kosti Katajamäki - 3 pont
20. Gareth Machale - 3 pont
21. Kristian Sohlberg - 3 pont
22. Matthew Wilson - 1 pont
Az augusztus 11-én elrajtoló Német-rali legfőbb esélyese idén is a kétszeres világbajnok Sébastien Loeb. A francia csillag 2002-ig visszamenőleg az összes német futamot megnyerte.
A Kronos Citroën nem csak a Xsara WRC-vel készült a futamra, hanem a C4 WRC-vel is, ugyanis az előbbinek ez lesz az utolsó aszfaltos ralija.
Loeb riválisának, Marcus Grönholmnak nehéz dolga lesz, amennyiben ő szeretné elhódítani a győzelmet. A diadalért járó tíz pontra viszont égetően szüksége lenne a finnek, hiszen a világbajnoki pontversenyben 29 pontos hátránnyal követi francia vetélytársát.
Nehéz futam várja a rali-világbajnokság résztvevőit, hiszen az aszfalt minősége eléggé változatos, leginkább azonban jellemző rá, hogy poros és csúszós. További nehézséget okozhat, hogy bár az időjósok túlnyomórészt napsütésre számítanak, várhatóan több eső és zápor is tovább bonyolítja majd a pilóták dolgát.
A rali-világbajnokság állása - összetett:
1. Kronos Citroën - 96 pont
2. Ford - 81 pont
3. Subaru - 63 pont
4. OMV Peugeot - 41 pont
5. Stobart Motorsport - 17 pont
6. Red-Bull Skoda - 11 pont
Az eső talán kedvezhet a Pirelli gumiknak, így a norvég Petter Solbergnek. Az olasz gumigyártó jövőre kivonul a WRC-ből, addig is azonban szeretne mindent megtenni partnere, a Subaru sikeréért. A japán csapat pedig szívesen bizonyítana Németországban, hiszen az idei aszfaltos futamokon igen csúfos szereplést produkált. Júliusban a Subaru két napot tesztelt a helyszínen, és Petter Solberg elmondása szerint fontos beállításokra tettek szert; ám a céljuk, hogy a korzikai és katalán viadalon elérteknél jobban teljesítsenek.
A 25. Német-rali össztávja 1300,38 kilométer, versenyhossza pedig 351,55 kilométer, amelyet tizenkilenc szakasz alkot.