Pályabejárás a veszprémi lőtéren, ahol a tervek szerint a Budapest - Dakar egyetlen hazai szelektív szakasza lenne
Pályabejárás a veszprémi lőtéren, ahol a tervek szerint a Budapest - Dakar egyetlen hazai szelektív szakasza lenne
A több fordulós egyeztetésen magyar részről részt vett dr. Lamperth Mónika Önkormányzati és Területfejlesztési miniszter, dr. Ujhelyi István ÖTM államtitkár, Iváncsik Imre, a Honvédelmi Minisztérium államtitkára, Tátrai Miklós, a Pénzügyminisztérium államtitkára, Szalay Balázs az A.S.O. Kelet-Európai képviselője is.
Az A.S.O. vezetői látogatásuk első napján városnézéssel meggyőződhettek arról, hogy Budapest alkalmas helyszín a Dakar-rali mezőnyének rajtjára. A Parlamentben sport- és turisztikai beruházások, nemzetközi nagyrendezvények lehetséges magyarországi szervezéséről hallhattak előadásokat.
A menedzsment csütörtökön Veszprémbe utazott, ahol a Szalay Dakar Team kamionjaival rövidített pályabejárást tartott a veszprémi lőtéren, ahol a tervek szerint a Budapest - Dakar egyetlen hazai szelektív szakasza lenne. Ezek után kisrepülőre szálltak, amelynek fedélzetéről megismerkedtek a Balaton térség turisztikai és szabadidősport lehetőségeivel is, mivel nemcsak a Dakarról tárgyalnak, hanem nagy nemzetközi golf-, kerékpár- és vitorlásversenyekről is.
Gilles Jourdan elmondta, lehetséges, hogy Magyarországon legyen a rajt, bár azt nem említette, hogy mikor. Hozzátette: kevés olyan ország van Európában, ahol 200 kilométeres szelektív szakaszt lehetne kijelölni (hazánk ilyen), és az is pozitívumot jelent, hogy Magyarországon nagyon szeretik az emberek az autósportot.
Dr. Ujhelyi István elmondta: "Minden rendben volt, az A.S.O. vezetőinek nagyon tetszettek a helyszínek, szerződésközeli állapotba kerültünk. A következő hetekben kapjuk meg tőlük a szerződéstervezetet, de már a részletekről tárgyalunk."
Újdonság az üggyel kapcsolatban, hogy döntés született a 2 millió eurós licencdíjról: a Pénzügyminisztérium engedélyezte, hogy aláírják az állami garanciavállalásról szóló szerződést - ez kimondva, kimondatlanul hatalmas lépés volt a kormányzat részéről a budapesti Dakar-rajt felé.
A szakemberek az elmúlt két hónapban rengeteg háttérmunkát végeztek, és bizonyították, hogy sikeres rendezés esetén a licencdíj sokszorosa származik majd a Dakar-ralival kapcsolatos bevételekből. Ez amellett, hogy jelentős gazdasági előnnyel jár, az országimázs szempontjából is nagyon fontos.
"Az A.S.O. elnöke azt mondta, ha a jelenlegi lebonyolítási rend marad, a következő évek egyikében Budapestről rajtol a Dakar, én pedig azt mondom, hogy 2009-ben vagy 2010-ben elnyerjük az indulási jogot" - mondta dr. Ujhelyi István.