Benik Balázs fájós kézzel is megnyerte az idénynyitó egri futamot

Vágólapra másolva!
2008.04.06. 17:34
Címkék
A Benik Balázs, Lukács József kettős ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán az idénynyitó Start Autó Eger-rali végén, miközben a vetélytársak közül Spitzmüller Csaba huszáros hajrát produkálva felállhatott a dobogó második fokára, letaszítva onnan Turán Frigyest, aki így sem elégedetlen. A nap legnagyobb vesztese a vasárnap reggel technikai okok miatt búcsúzó Turi Tamás volt.
Benik Balázsék öröme érthető, megnyerték az idénynyitó futamot
Fotó: Szántó György
Benik Balázsék öröme érthető, megnyerték az idénynyitó futamot
Benik Balázsék öröme érthető, megnyerték az idénynyitó futamot
Fotó: Szántó György
Benik Balázsék öröme érthető, megnyerték az idénynyitó futamot

Kategóriák, különcsaták

A8. Hideg Krisztián a frászt hozta magára az utolsó szakaszon: egy dugattyú kilyukadt a motorban, úgyhogy lángolt az autó, oltani kellett. De ami a legfontosabb: így is meglett a kategóriagyőzelem.
N-csoport. Aschenbrenner György azt mondja, neki mindegy, miben ül, csak versenyautó legyen. Tavaly az A8-asok között hódított, az idén az N-ben aratja a babérokat. Matics Mihály egyetlen pillanatra sem adta fel, csak az utolsó szakaszon, amikor defektet kapott, és körülbelül tíz kilométert teljesített szikrázó felnin.
S1600. Kakuszi Zsolt nem rajong különösebben az esőért (főleg mióta egy vizes teszten hatalmasat esett), ennek most az ellenkezőjét bizonyította, hiszen nyert, méghozzá viszonylag nagy fölénnyel. Igaz, ezt már egy nappal korábban megalapozva. És az is büszkeségre ad okot, hogy mindössze két másodperccel maradt alul az Európa-bajnok Simon Jean-Josheppel szemben, aki az A6-ban mérette meg magát egy vadonatúj Citroennel, és aki rendkívüli módon élvezte a magyar versenyt.
Pezsgőben fürödtek az egri Dobó téren, miközben a hétvége folyamán először kisütött a nap. Jöhetett volna hamarabb is, hiszen így esős, sáros, ködös versenyt láthattak a szurkolók, akiket a zord időjárás sem tántorított el a pályák széléről. A párosoknak plusz kihívást jelentettek a vizes pályák, ha az idénykezdet okozta stressz és az ellenfelek nyomása még nem lett volna elég…

Nem csoda, hogy a céldobogón már mindannyian felszabadultak voltak. A „ki tud több pezsgőt önteni a másik nyakába” elnevezésű népi társasjátékot alighanem Turán Frigyes navigátora, Benics Kálmán nyerte meg, aki még a díjátadó utáni fotózás alkalmával is zúdított egy üveg pezsgőt a meglepett Herczig Norbert nyakába.

Jól érezték magukat na!

A legjobban talán Benik Balázs és Lukács József, akik életük első közös versenyét nyerték meg – méghozzá nem mindennapi előzmények után. A háromszoros abszolút bajnoknak az indulása sem volt biztos, hiszen a hét elején forró olajjal csúnyán megégette a kezét, végül azonban vállalta a kihívást, és ha nem is teljesen felszabadultan, de teljesítette a távot. Megérte tűrni a fájdalmat, hiszen a végén az övé lett a győztesnek járó 25 pont, amely (tekintve, hogy az idén nincs mínuszolás, vagyis mind a hét futam eredménye számít a végelszámoláskor) akár újabb bajnoki címet is jelenthet számára az idény végén. Ha abból indulunk ki, hogy az utóbbi években az nyerte a bajnokságot, aki a szezonnyitót, akkor mindenképpen jó előjel…

Benik mögött a második helyen Spitzmüller Csaba száguldott a célba – a Mitsubishi-pilóta remekül hajrázott, többek között megnyerte az utolsó négy gyorsasági szakaszt, s ezzel átvette a második helyet Turán Frigyestől. „A sírból hoztuk vissza ezt a versenyt” – mondta Spici, aki az előző nap rengeteg gonddal küszködött. Az egyiket saját maga idézte elő (tetővel közelítette meg, az egyik domboldalt és csak a jó szerencséjének köszönheti, hogy nem borult fel), a másikat a technika ördöge – szombat este tönkrement a váltójában az ötödik fokozat, úgyhogy jócskán visszacsúszott az összetettben. Az ötödik pozícióból tornázta vissza magát a másodikba, és ettől fülig ért a szája.

Csakúgy, mint Turán Frigyesnek, aki az utóbbi két évben nem ért célba Egerben, ráadásul szombaton kétszer is majdnem kiesett. Ezek után érthető, hogy nem szomorkodott nagyon az elveszített második hely miatt, hanem inkább örült a harmadiknak. Különben is, egyelőre az ismerkedési fázisban vannak a Peugeot 307 WRC-vel, folyamatosan állítgatták az autót, amelyet most vezetett először versenykörülmények között.

Herczig Norbert azt mondta: eredetileg is az abszolút negyedik helyre volt reális esélyük. Persze, az ellenfelek gondjainak ismeretében lehetett volna ez jobb is, csakhogy őket sem kerülték el a problémák. Az első napon másfél percet veszített defekt miatt, a másodikon viszont túl puha gumit választott az első körre, emiatt rengeteget csúszkált a Subaruja a nyálkás úton. A jó részidők biztatóak, a helyezés pedig reális.

A nap legnagyobb vesztese a korábbi abszolút bajnok Turi Tamás volt. Neki elvileg még arra is lett volna lehetősége, hogy megszorongassa az éllovas Beniket, feltéve, hogy el tudott volna rajtolni a vasárnapi első szakaszon. Egy kilométerrel a rajt előtt azonban tönkrement egy alkatrész, ez elektronikai problémákat okozott és néhány vezeték füstölni kezdett. Turi versenye így a pálya szélén ért véget.

Javításra május első hétvégéjén, a Szemerey Transport-ralin lesz lehetősége, Miskolcon.

START AUTÓ EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER

Abszolút végeredmény: 1. Benik Balázs, Lukács József (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 1:29:46.8, 2. Spitzmüller, Kazár (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 41.1 másodperc hátrány, 3. Turán, Benics (Planet Turán SE, Peugeot 307 WRC) 56.3 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik