Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüllerék ismét nyertek
Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüllerék ismét nyertek
Kategóriák, különcsaták
A8. Pethő István reggel még abban sem volt biztos, hogy ki tud jönni a szervizparkból (motorgondokkal küszködött), estére pedig már idei első sikerének örülhetett, mivel hatalmas csatában sikerült megelőznie Szíjj Csabát.
N-csoport. A fényévekkel vezető Aschenbrenner György kiesése után (defektet kapott, ami szétverte a futóművet), hatalmas küzdelem alakult ki a mögötte jövő négyes boly tagjai között, amelyből Balogh János került ki győztesen. A Mitsubishi-pilótának ez volt az első sikere, mögötte Vas Zoltán végzett, aki az idén folyamatos jó szereplésével hívja fel magára a figyelmet.
Szuper1600. Kakuszi Zsolt mérlege: négyből négy – a pilóta a mostani sikerével hatalmas lépést tett a bajnoki cím felé.
Sokan mondják (főleg a hét végi veszprémi győzelme után), hogy Spitzmüller Csaba vérbeli „murvamenő”. Miközben magának a pilótának az a véleménye, hogy ő bizony sokkal gyorsabb aszfalton, mint murván. Csak éppen valahogy mindig úgy alakul, hogy a murvás versenyeken van szerencséje. (Ebben végülis lehet valami, lévén a miskolci aszfaltos viadalon is magabiztosan vezetett, amikor technikai hiba miatt a pálya szélére kényszerült…)
Szóval Spitzmüllert murvamenőnek titulálják – nem mintha bánná – s ő meg is felel ennek a címnek: a veszprémi 12 szakasz közül nyolcat megnyert, s bár a vasárnapi első szakaszon jól ráijesztett saját magára (első rajtolóként az utat takarítva túlcsúszott az egyik kanyarban és lefulladt az autója), nem kellett sok, hogy ismét magára találjon és ne engedje ki a kezéből a szombaton kiharcolt magabiztos vezetést.
„Négy év alatt három győzelmet arattunk Veszprémben, úgy látszik, ezek azok a pályák, amelyeken kijön nekünk a lépés – mondta Spitzmüller. – Mondják, azt a versenyt kell megnyerni, amit meg lehet nyerni, örülök, hogy ez most nekünk sikerült.”
Az egyetlen, aki ezt veszélyeztette vasárnap, Benik Balázs volt. A bajnoki cím védője mindent megtett a siker érdekében, oroszlánként küzdve dolgozta le a másodperceket – már amikor tehette, már amikor Spitzmüller engedte. Kemény ellenfelei voltak egymásnak, ám a félperces előny sok, nagyon sok… Úgyhogy végül maradt is belőle 12.7 másodperc, ami Spitzmüllernek újabb 25 pontot jelent.
Persze, más kérdés, mi történik akkor, ha Benik szombaton nem autózik öt kilométert a defektet kapó Turán Frigyes nyomában… De autózott, és ez a rali része, úgyhogy nincs mit tenni, félperces hátrányból kellett megpróbálnia fordítani. Ezúttal nem sikerült.
De ha már Turánnál tartottunk, meg kell említenünk, hogy ő viszont remek hajrát produkált: a kilencedik helyről zárkózott fel a negyedikre – úgy száguldott, mintha ezer ördög üldözné, és minden oka meg is volt rá, hiszen feltett szándéka volt, hogy megőrzi vezető pozícióját az összetettben. Feladat kipipálva, a végén azonban mégis bosszús volt a Peugeot-pilóta, hiszen alig néhány másodperc maradt közte és a dobogó harmadik fokát végül elfoglaló Herczig Norbert között. Turán azt mondja, ebben a napban nem maradt benne az a néhány másodperc – ő mindent egy lapra tett fel.
S meg kell említeni, hogy Herczig is jól hajrázott – ennek a Subarunak fekszenek ezek a pályák, s a pilóta egyébként is valamelyik dobogós pozíciót tűzte ki célul. Reális célnak bizonyult. Az ötödik helyen a rendkívül kiegyensúlyozottan versenyző Vizin László érkezett, aki ezt a napot már sokkal jobban élvezte, mint az előzőt. Talán azért, mert már nem féltette az autót, és olykor-olykor elengedhette magát.
Akadt egy eset a nap folyamán, amely borzolta a kedélyeket: a kilencedik szakasz célja után három versenyző (köztük Benik) balra fordult egy elágazásban, ám az itiner szerint jobbra kellett volna menni és ahhoz, hogy elhagyják az időellenőrző állomás területét, a versenyzőknek tolatniuk kellett. Félő volt, hogy ezért büntetést kapnak – utóbb azonban a felügyelő testület nem talált olyan szabályt, amelyet olyan súlyosan megszegett volna a három páros, hogy el kellett volna marasztalni őket.
A mezőny a bajnokság felén van túl, folytatás augusztus végén Ózd környékén…
BF GOODRICH VESZPRÉM-RALI, AZ OB 4. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing, Mitsubishi Lancer WRC) 1:23:11.8, 2. Benik, Lukács (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 12.7 másodperc hátrány, 3. Herczig, Csökő (Subaru Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 2:24.3 mp h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Turán Frigyes, Benics Kálmán (Turán Motorsport, Peugeot 307 WRC) 74 pont, 2. Spitzmüller, Kazár 70, 3. Benik, Lukács 65
Következik (augusztus 29–31.): Hell Energy Drink Ózd-rali, az ob 5. futama