Spitzmüller az élen, Benik kiszállt a debütáló ózdi viadalon

Vágólapra másolva!
2008.08.30. 23:33
Címkék
A szombati versenynap után Spitzmüller Csaba áll az élen az Ózd-ralin, a hazai bajnokság ötödik állomásán. A résztvevők a pénteki prológot követően kilenc gyorsasági szakaszt teljesítettek. Az első ötöt a bajnoki címvédő Benik Balázs nyerte meg, a hatodikban - Spitzmüller mögött - második lett, a hetedikben viszont műszaki hibával küszködött, majd ki is kellett állnia. A viadal honlapja alapján a második helyen az összetettben éllovas Turán Frigyes, míg a harmadikon Herczig Norbert áll.
Fotó: mediafoto.hu
Fotó: mediafoto.hu

„Rosszul kezdődött, de a végére kisimultak a dolgok” – mondta Spitzmüller Csaba, akinek az első körben szétment egy csapágy a Mitsubishijében, ami miatt eléggé instabillá vált az autója, de ő legalább elért a szervizparkig, ahol orvosolták a problémát.

Legfőbb riválisának, Benik Balázsnak nem volt ekkora szerencséje. A bajnoki címvédő egész nap nyomást gyakorolt az ellenfelekre, s némi előnyre tett szert, a hetedik gyorsasági szakaszon azonban füstbe ment az összes terve.

Eltört az autójában az egyik féltengely és bár a csapat mérnökei ott álltak a célban, és mondani mondhatták volna a versenyzőknek, hogyan javítsák meg a Fordot – a probléma megoldhatatlannak, a helyzet kilátástalannak bizonyult.

Benik búcsúzott a küzdelmektől – és jelentős hátrányba került a bajnoki címért folyó csatában is, hiszen legveszélyesebb ellenfelei, Spitzmüller Csaba és Turán Frigyes éppen egymással küzdenek az első helyért.

Spitzmüller 9 gyorsasági szakasz után 17.1 másodperccel vezet Turán előtt.

„Az első kör feledhető volt a technikai gond miatt, a harmadik szakaszon már tiszta ideg voltam, így mentem egált Benik Balázzsal – mondta Spitzmüller. – Utána szerencsére rendbe jöttek a dolgok, kivéve, hogy Cereden nyolcszáz méterrel a cél előtt defektet kaptunk, de végül úgy alakult, hogy mégis mi zártuk az élen a napot. Sajnálom Balázst, nagyon jól ment neki egész nap… Ami az előnyt illeti, elég nagy, de semmiképpen sem megnyugtató, úgyhogy nagy csatára számítok vasárnap.”

Turán Frigyes neve és habitusa a garancia arra, hogy lesz is küzdelem, hiszen ő már szombat este megfogadta, támadni fog, ahogyan csak bír, mert mindenképp szeretné utolérni „Spicit”.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokát jelenleg Herczig Norbert foglalja el, aki tökéletesen elégedett az eredményével. „A ceredi rajtban lefulladt az autóm és veszítettem tíz-tizenkét másodpercet, ettől eltekintve remek napunk volt – mondta Herczig. – Az autó kifogástalan, és mi is kihozzuk belőle a maximumot, az éllovasokkal szembeni különbség reális, az már a technikai különbségekből adódik.

Óriási csata dúl a negyedik helyért is a helyiek nagy kedvence, Turi Tamás és ifjabb Érdi Tibor között. Ők ketten egész nap késhegyre menő csatát vívtak egymással, s hogy mire mentek? Jóformán semmire, hiszen az 1.2 másodperc, ami elválasztja őket, elenyésző. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy vasárnap még kilenc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.

3. HELL ENERGY DRINK ÓZD-RALI

Abszolút sorrend 9 gyorsasági szakasz után: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 38:14.8, 2. Turán, Benics (Planet Turán Motorsport, Peugeot 307 WRC) 17.1 másodperc hátrány, 3. Herczig, Csökő (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 45.9 mp h.


Kategóriák, különcsaták

A8. A bajnokság két legnagyobb esélyese, Pethő István és Hideg Krisztián küzdött az elsőségért – egészen addig, míg utóbbi autójában el nem durrant a turbócső és el nem tört egy féltengely. Ez nagy hátrányt jelentett Hidegnek, s egérutat Pethőnek, akinek már csak be kell osztania az előnyét. Kettejük közé pillanatnyilag beékelődik Szíjj Zsolt, akinek nem lehet túl kényelmes ez a „szendvics”, hiszen mindkét ellenfele meglehetősen harapós.
N-csoport. Aschenbrenner György fölénye elképesztő – de lassan már hozzászokhatunk ehhez, s hozzászokhatnak az ellenfelek is. A pilóta két lassítót vett érintőre a nap folyamán, ezt leszámítva azonban gond nélkül teljesítette a szakaszokat. Mögötte a második helyen a Szuper2000-es Fiat Puntót kormányozó Jozef Beres (vagyis Béres József száguld), míg a bajnoki küzdelemben Ostváth Péter a második legjobb
Szuper1600. Kakuszi Zsolt újabb nagy lépést tett a bajnoki cím felé, s nemcsak azzal, hogy rettenetesen gyors volt, hanem mert ellenfele Ollé Sándor kiesett. A Suzuki jobb első kerekében eltörtek a csavarok, a kerék kiesett, az autó meg be. Az árokba. Ez azt is jelenti, hogy bár matematikailag még nem dőlt el a bajnoki cím, ha Kakusziék nyernek, már nagyon közel lesznek hozzá.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik