Herczig Norbert nyert a Miskolc-ralin

Vágólapra másolva!
2009.04.26. 23:42
Címkék
A Herczig Norbert, Baranyai László duóé lett a futamgyőzelem a Miskolc-ralin. A második Turán Frigyes, a harmadik ifjabb Érdi Tibor lett.
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta
Fotók: mediafoto.hu
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta
Fotók: mediafoto.hu
Herczig Norbert (jobbra) és Baranyai László első közös sikerét aratta

ASI: KETTŐBŐL KETTŐ


Az országos bajnoki sorozatban (a WRC-ket az idén már a nyílt sorozatban értékelik) idei második diadalát aratta az Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa kettős. „Élmény úgy autózni, hogy az autód tökéletes, és nincs nagyobb gondod” - mondta Asi, akinek ezúttal szokatlan riválisa akadt az S2000-es Peugeot-val száguldó ifjabb Tóth János (kis képünkön) személyében. A hétszeres bajnok két év után tért vissza a magyar pályákra, s másodikként végzett. Talán másként alakul, ha nem lett volna ilyen sok hosszú egyenes a pályákon, így viszont a Mitsubishi pilóta egyértelmű előnyben volt, hiszen míg az ő autójának végsebessége 210 km/óra, addig ifjabb Tóthé 175 km/óra. „Jó érzés volt újra itthon versenyezni, elsősorban a hazai közönség hiányzott” – mondta ifjabb Tóth, aki új navigátorral, Patkó Gergellyel teljesítette a távot. A pécsi mitfahrer profin tette a dolgát, s élvezte a száguldást, legalábbis erre utalt, hogy a végén azt kívánta: „Bárcsak mennénk még, legalább szerdáig eltarthatna ez a verseny…”
Nos, vasárnap véget ért, s legközelebb csak három hét múlva folytatódik a száguldás Salgótarján környékén. Janika nem lesz ott, őt Veszprémben láthatjuk még az idén.
Herczig Norbert és Baranyai László vezető pozícióból várhatta a miskolci ob-futam, az Alfa-Ker-rali záró napját, s mivel előnye majd félperces volt, nem kellett kockázatot vállalnia. Nem is tette, ennek ellenére, ha nem is sokkal, de már az első körben növelte az előnyét Turán Frigyessel szemben. Ennek egyik oka az volt, hogy ezekkel a World Rally Carokkal nem lehet lassan menni (és nem is jó, ha az ember túlzottan óvatos, mert akkor kiesik a ritmusból), a másik az, hogy Turánnak lefogazott a váltó ötödik fokozata, ami nem túl hasznos egy ötsebességes Peugeot 307 WRC esetében… Ráadásul Turán még három percet késett is az időellenőrzőről a váltócsere miatt, úgyhogy a harminc másodperces büntetése azt jelentette, Herczignek semmitől sem kell tartania az utolsó körben.

Nem is tette: két pótkereket rakott az autóba, akkor már a pluszsúly sem érdekelte, csak az, hogy minden eshetőségre felkészüljön. Nem volt rá szükség, a Subaru WRC hibátlanul működött az utolsó három szakaszon, s Herczigé lett a futamgyőzelem. Az idén először – összességében harmadszor.
„Ez már nagyon járt nekünk, és szerintem meg is érdemeltük – mondta a célban Herczig. – Tudatosan készültünk az idényre, mindent ennek rendeltünk alá, s végül meg is lett az eredménye. Afelől azonban nincsenek kétségeim, hogy további nagy csaták várnak ránk.”

Ez teljesen biztos, hiszen bár a különbségek a végére elég nagyok lettek, a legtöbb szakaszon tizedek döntöttek az éllovasok között. Nem kell messzire menni, ha Turánnak nincs az ötven másodperces büntetése (amelyet kétszerre szedett össze), akkor két másodperces differencia sem választotta volna el egymástól Hercziget és őt a végén. „A mostani második helyem felért egy győzelemmel” – mondta Turán, s érthető, miért látta így.

A dobogó harmadik fokára – csakúgy, mint Egerben – ezúttal is ifjabb Érdi Tibor állhatott fel, ám az idénynyitóval ellentétben most nem ért fülig a szája az ifjú pilótának. Az ok: most nem volt harcban az első helyért, pedig technikai gondja sem volt és nem is hibázott. Hogy akkor mi történt? Ezt kell kideríteni a következő futamig ahhoz, hogy újra gyorsasági szakaszokat nyerhessen és az első helyért csatázzon.

A hétvége felzárkózását a bajnoki címvédő Spitzmüller Csaba produkálta, akinek Lancerjéből szombaton kiszakadt a hátsó futómű, emiatt ötven másodpercet veszített ráadásul még ötven másodperc büntetést is kapott (utóbbit azért, mert késett a szervizparkból). A 15. helyre csúszott vissza, de egyetlen pillanatra sem adta fel, csak az lebegett a szeme előtt, hogy minél több pontot szerezzen. A végén még a harmadik hely is elérhető közelségbe került, de abban a csatában végül (7.9 másodperccel) alulmaradt ifj. Érdivel szemben. „Volt pillanat, amikor elveszettnek hittem a versenyt, de végül nem alakult annyira rosszul” - mondta Spitzmüller, aki még sohasem nyert Miskolcon, s ez a rossz sorozat most sem szakadt meg. Mintha átok ülne az otthoni versenyén.

A WRC-k közül Borsi Gergely volt az ötödik, s annak érdekében, hogy ezt a pozíciót megtartsa, az utolsó szakaszokon mindent egy lapra kellett feltennie. Megtette, s jól tette, hiszen sikerrel járt – bár azt bevallotta, volt néhány „meleg” pillanata.

Az A8-as géposztályban Hideg Krisztián az idei második győzelmét aratta, az elsőhöz hasonlóan ezt is viszonylag simán. „Eleinte fél, utána egy, a végén pedig már másfél liter vizet öntöttünk az autóba, mert a motor kinyomta a vizet. Ezt leszámítva technikailag rendben volt, ami pedig a kalandokat illeti: egy kilométerrel a cél előtt majdnem felborultunk, mert rámentünk egy lassítóra. Annak nem örültem volna…” Nem csoda, hiszen így száz százalékos az összetettben, csakúgy, mint a Szuper1600-as küzdelmet megnyerő Ollé Sándor, aki ennél szebb ajándékkal nem is lephette volna meg saját magát a néhány nappal ezelőtti születésnapja alkalmából.

Folytatás három hét múlva Salgótarján környékén.

ALFA-KER MISKOLC-RALI

AZ OB 2. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 1. Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 1.09:30.6, 2. Turán, Zsiros (Turán Motorsport, Peugeot 307 WRC) 51.6 másodperc hátrány, 3. ifj. Érdi, Csökő (Érdi Rally Team, Subaru Impreza WRC) 59.4 mp h.
Az ob állása 2 futam után: 1. Herczig, Baranyai 34 pont, 2. Spitzmüller, Kazár (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 32, 3. ifj. Érdi, Csökő 28
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik