Fotók: tereprali.hu
Pénteken Palik László volt a leggyorsabb
Fotók: tereprali.hu
Pénteken Palik László volt a leggyorsabb
A város szívében lezártak egy utcát, ott állították fel a szervizparkot és persze ott volt az ünnepélyes rajt, hogy a gyulaiak megcsodálhassák az érces hangú terepraliautókat, és motorokat, hogy beleszippanthassanak egy kicsit a benzingőzbe.
Persze, ez bizonyos szempontból veszélyes, hiszen az autósport nagy öregjei azt mondják, akit egyszer „megcsap a benzingőz” (vagyis beleszeret ebbe az egészbe), az soha többé nem szabadulhat.
Nos, a gyulaiaknak eszük ágában sincs szabadulni, sőt… Nagyon is szeretettel fogadják a terepralimezőnyt, s valahogy nem lóg ki az összképből ez a sok színes sátor, a sok színes versenyautó: jól passzolnak a régi épületekhez, a gyönyörű belvároshoz.
S fürdőzőket is látunk – igaz, ezúttal nem a méltán híres gyulai fürdőben – hanem a bányatóban. A közeli homokbányában tartják ugyanis a Prohun 500 elnevezésű viadal első szakaszát, amelynek eredménye ugyan nem számít a végelszámolásnál, presztízs okokból azonban fontos, és a rajtsorrendről is dönt.
Az öt kilométeres nyitányon Palik László és Darázsi Gábor a leggyorsabb. Egyikük számára sem idegen sem a homokos talaj (több tízezer kilométert tettek már meg a világ különböző sivatagjaiban), sem a rekkenő hőség. A Nissan simán veszi az akadályt, s Palik megnyeri a nyitó szelektívet.
„A pálya körülbelül egynegyede nem feküdt az autónknak, a mély homokban ugyanis a teljesítmény számít, de a technikás, ugratós részeket már a Nissan is szerette, így azután nekem sem lehetett okom a panaszra” – mondta Palik, majd hozzátette, úgy érzi, kihozta az autóból a maximumot.
A különbségek nem voltak nagyok: Zdenek Porizek mindössze egy, míg
Szalay Balázs két másodperccel maradt el a győztes Palik mögött, de most nem is az volt a lényeg, hogy bárki is tetemes előnyt kovácsoljon...
Porizek elmondta, nagyon hátráltatta a por, s Szalay ehhez még hozzátette, neki az első körben kétszer kellett teljesen lefékeznie a korlátozott látási viszonyok miatt, ez azonban nem szegte a kedvét, sőt, még inkább motiválja.
„Szeretek nyerni, és mindent meg is teszek ennek érdekében, úgyhogy most kicsit csalódott vagyok, hogy nem sikerült. Már akkor tudtam, hogy elbuktuk ezt a szakaszt, amikor az első kanyarban rá kellett állnom a fékre a por miatt. De nincs lazítás, hajtunk tovább.”
Dakar-versenyzőink harci kedvét az is fokozza, hogy ez az országos bajnokság utolsó előtti futama, vagyis ha a bajnoki címre pályáznak (és bárki mérget vehet rá, hogy így van), akkor most kell ledolgozniuk a hátrányukat Miroslav Zapletallal szemben. Az ob-pontversenyt vezető cseh (akit a címvédő Palik és Szalay üldöz ádázul) amúgy nagyon megjárta: csütörtökön felrobbant a motorja, így a gyengébbik autójával tudott csak elrajtolni. Így meg kellett elégednie a hetedik hellyel.
A negyedik a raliból is jól ismert Korda Erik lett („Alig láttam a pályát Porizek porától” – mondta a pilóta.) az ötödik Lukács András, aki ezúttal új navigátorral, Drávai Péterrel száguld, mivel állandó társának, Szegedi Ferencnek megműtötték a lábát. „Eddig még nem kocsiztunk együtt, de nem volt gond, és a homokos pálya még izgalmasabbá tette” – mondta Lukács. A hatodik időeredmény Murczin Zsolt nevéhez fűződött, aki az első körben kissé bizonytalan volt („Kétszer majdnem leestem az útról, de azért tetszett” – mondta), de azután úgy belejött, hogy sajnálta, amikor vége lett.
Szombaton folytathatja – akkor négy szakasz vár a mezőnyre.
TEREPRALI OB
PROHUN 500, Az OB 4. FUTAMA, GYULA Szuperspeciális. Abszolút sorrend: 1. Palik László, Darázsi Gábor (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 5:30, 2. Porizek, Sykora (cseh, BMW X5) 1 másodperc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Rally Raid Team, Opel Antara) 2 mp h. |