Az utolsó előtti szakaszon állt az élre Aschenbrenner

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2010.03.28. 22:47
null
Az Aschenbrenner, Pikó páros az utolsó előtti szakaszon állt az élre (Fotó: Szabó Miklós)
Címkék
A küzdelem méltó volt az idénynyitóhoz, a nagy érdeklődéshez (óvatos becslések szerint is több tízezren voltak a pályák szélén), s ahogy az már lenni szokott, a végére is maradt izgalom bőven... Ezúttal ugyanis az első hely cserélt gazdát, méghozzá az egri idénynyitó viadal utolsó előtti szakaszán.

S Turi Tamás ennek csöppet sem örült, sőt...

Ahhoz képest, hogy az első  szakasztól kezdve vezetett, s a statisztikusok már azt kezdték számolgatni, hogy a korábbi abszolút bajnok majd' három év után nyer majd újra futamot, az utolsó előtti gyorsaságin beütött a krach. „Az utolsó bal hármas kanyarban az autó megcsúszott a murvás felhordáson, elindult keresztbe és lecsúszott az árokba. Átbillent a tetején és szerencse a szerencsétlenségben, hogy visszaállt talpra. Azonnal indítottam, de elveszett vagy fél perc. A legjobban az bosszant, hogy nem is kockáztattam..." - kesergett Turi, aki a látványos akció ellenére csupán a második pozícióba csúszott vissza.

Aschenbrenner György állt az élre, aki természetesen nem ily módon szeretett volna nyerni, de ha már így alakult, persze nagyon örült neki. Az első napon rengeteg gondja volt (gumi, futómű, váltó), ráadásul az esti szakaszra rosszul szerelték fel a lámpát, úgyhogy szinte semmit sem látott, ehhez képest a vasárnap hibátlanul alakult. „Nem mi nyertünk, hanem Turi Tomi veszített, de a raliban ez benne van, velünk is megtörtént már" - mondta „Asi", akit egyébként a bajnokság egyik nagy esélyesének tartanak.

Csakúgy, mint ifjabb Tóth Jánost, aki ezúttal harmadikként ért célba. A hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályák nem az ő Peugeot-jának kedveztek (az N-csoportosok végsebessége több mint 30 km/órával magasabb, mint az S2000-eseké), ennek ellenére élvezte, hogy újra hazai utakon száguldhat. „Szoros a mezőny, késhegyre menő csatákra számítok a továbbiakban is" - jósolta ifjabb Tóth, aki vasárnap azért még magára hozta a frászt, amikor az utolsó szakaszon nagy sebességnél megcsúszott és learatott néhány bokrot, de szerencséjére széles volt az út, így vissza tudta rá kormányozni a versenygépet.

Ami a harmadik helyért folyó  küzdelmet illeti – nos, többen is pályáztak az utolsó dobogós pozícióra. A vasárnapi első körben az abszolút bajnoki címvédő Herczig Norbert, aki ugyan szakaszgyőzelmeket is aratott, mégsem volt boldog, mivel újabb defekt nehezítette a dolgát, s ezt a szombatival ellentétben a szakasz elején kapta, úgyhogy több mint másfél percet veszített miatta. Attól kezdve elment a kedve az egésztől, de annyira azért nem, hogy ne söpörjön be még egy részsikert. Ha már ott volt, hát megszerezte.

Holtversenyben Turán Frigyessel, aki a másik pályázó volt a harmadik helyre. Üldözte, üldözte ifjabb Tóthot, ment a nagy adok-kapok, amelyből végül a hétszeres bajnok került ki győztesen, Turánnak pedig meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. Nem volt ellenére, így is jobban szerepelt, mint amire előzetesen számított, hiszen szinte teljesen ismeretlen volt számára a Mitsubishi, egyelőre azon dolgozik, hogy kiderítse az autó titkait. „Jó úton járunk, bár a munkával még korántsem végeztünk..." - mondta Turán.

A S1600-as géposztályban Bútor Róbert utolérhetetlen volt, ami várható volt, hiszen ha ő elrajtol egy versenyen, kategóriatársak közül elég kevesen tudják tartani vele a lépést.  

START AUTÓ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
 

Abszolút végeredmény: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:16:53.6, 2. Turi, Percze (Mérföldkő Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 25.7 mp h., 3. ifj. Tóth, Tagai (Peugeot Total Hungária Rally Team, Peugeot 207 S2000) 40.0 mp h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik