Palik László ott állt az utolsó szelektív szakasz rajtja előtt... – és a három nap folyamán először elkezdett számolgatni. Utólag elárulta, azt nem kellett volna. Mert amíg állt a gázon és tette a dolgát, addig egy-két másodperc volt közte és Korda Erik közt szakaszonként, ám amint úgy látta, hogy a 27 másodperces előny egy szakaszon már elég lehet a végső sikerhez... Legyen elég annyi, navigátora, Darázsi Gábor a célban megjegyezte: „Utolsóra nem ilyet szoktunk menni..."
Na akkor már Palik is megijedt egy kicsit, s alig várta, hogy a szervizparkba érve megtudja, milyen időeredménnyel ért célba riválisa az országos bajnokság második, derecskei futamának legutolsó szakaszán. S akkor izzadt csak le igazán, amikor megtudta, hogy mindössze három másodperc előnye maradt. Ennyire azért nem akarta kicentizni. Korda viszont ennél többet már nem tehetett – ő mindent egy lapra tett fel azon a bizonyos utolsó szakaszon, s bár ezúttal másodikként végzett, az idénynyitón aratott győzelme által jelenleg is vezet az összetettben.
„Szeretek Erikkel versenyezni, mert nagyon gyors és korrekt is – nagy adok-kapok zajlott közöttünk, de mind a ketten élveztük" – mondta Palik, aki azt azért megjegyezte, hogy a viadal előtt úgy gondolta, a derecskei nem az ő versenyük lesz, hiszen a hosszú egyenesekben azért előjönnek a lóerőbeli különbségek. Aztán mégis másként alakult. A sikerét tulajdonképpen annak (is) köszönhette, hogy a szombati utolsó szakaszra krosszgumit tett fel, s az a csúszós-sáros talajon nagyon nagy előnyt jelentett számára. Ettől függetlenül nem volt maximálisan boldog a tavalyelőtti bajnok.
„Bár nyertünk, most is azt mondom, túl kockázatos volt ez a verseny. Hosszasan száguldani 170 km/óra fölötti tempóval úgy, hogy a pálya ismeretlen és a terepviszonyok enyhén szólva sem egyenletesek... Nos, ez eléggé veszélyes. Ha valaki a mezőny elejéből esik, az hatalmas esés lesz, ezért érdemes végiggondolni, szabad-e ilyen nagy tempójú pályán versenyt rendezni. Persze, közben én is élvezem a száguldást, de előtte és utána végiggondolom, hogy ez teljesen normális-e. Ennyi mindent nem szabad a véletlenre bízni" - mondta Palik, akit a meglehetősen bosszús Korda Erik kísérhetett fel a dobogóra.
Ami az egyiknek három másodperces győzelem, az a másiknak csak három másodperces vereség. S Korda tényleg mindent megtett a sikerért. „Az utolsó szakasz rajtja előtt azt gondoltam: ezen úgy átmegyek, ahogyan sem tudok. De a végére így is maradt három. Így alakult, nincs mit tenni..." - mondta Korda, de a hangjából kicsengő elszántság azt ígérte, a következő futamon nem szeretne adósa maradni senkinek sem.
A dobogó harmadik fokára Szalay Balázs állhatott, aki joggal tarthatta magát pechesnek és szerencsésnek egyszerre. Pech ugyanis, hogy az Opel-pilóta autójában a nyitó szakasz rajtjánál eltört a féltengely, s mázli, hogy az utolsó szakaszon az ötödik helyről vissza tudta küzdeni magát a dobogóra. „A féltengelytörés miatt nem lehetett az Antarával drasztikusan gyorsítani, mert arra nem volt hajlandó, de amikor belelendült, akkor már lehetett vele gyorsan menni. Amíg nem volt technikai gondunk, jól álltunk, a felzárkózásunkkal pedig egyértelműen a nap nyerteseinek tartom magunkat" – mondta Szalay, akinek a mezőny többi tagjával együtt most egy hónapja lesz felkészülni a következő viadalra, amelyet Kapuvár környékén tartanak.
Abszolút végeredmény |
1. Palik László, Darázsi Gábor (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 2:49:29 |
2. Korda, Tóth Gy. (Gar-Zone Motorsport, Nissan Pickup) 3 másodperc hátrány |
3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR)19:07 p h. |
Az ob állása (nem hivatalos) |
1. Korda Erik, Tóth György 52.5 pont, |
2. Palik, Darázsi 48 |
3. Szalay, Bunkoczi 40.5 |