Történt ugyanis, hogy a szombati első szakaszon belefúródott a jobb karjába egy faág, ám őt ez túlságosan nem izgatta fel, elrajtolt a következő szelektíven is, hiába győzködték, hogy nem szabadna. Végül engedett a „túlerőnek" kórházba ment, de még ott is azon méltatlankodott, miért éppen vele kell ilyesminek megtörténnie, amikor vezeti a bajnokságot.
Kiderült, nem olyan egyszerű a helyzet, mint gondolta, altatásban végzett operációra volt szükség, ám mielőtt betolták a műtőbe, még szólt, hogy készítsék fel a quadját, mert ő versenyezni fog. S megtette. Voltak fájdalmai, de nem törődött velük, csak az volt a fontos, hogy versenyben maradjon a bajnoki címért. S versenyben maradt.
Ami az autós mezőnyt illeti, a dobogósok sorrendje nem változott szombathoz képest: Borisz Gadaszin simán megnyerte a versenyt. („Nagyon értékes ez a győzelem, s nemcsak azért, mert tavaly kiestünk itt, hanem mert a sprint Ek-sorozatban az élre álltunk" – mondta) az egész hétvégén kiegyensúlyozott és hibátlan teljesítményt nyújtó Korda Erik előtt („Ennél előrébb nem végezhettünk volna, a magyar értékelésben így is elsők vagyunk, kihoztuk a versenyből a maximumot" – értékelt Korda). Az összetett pontversenyben vezető Szalay Balázs hozta a „kötelezőt", a magyar értékelésben második lett, s ezzel újabb nagy lépést tett első abszolút bajnoki címe felé. „Megtettünk mindent, hogy előrébb kerüljünk, de nem sikerült. A második hely is értékes, számunkra, nehéz versenyen vagyunk túl" – mondta az Opel-pilóta.
Abszolút végeredmény: 1. Borisz Gadaszin, Dan Schemel (orosz, G-Force Proto) 4:28:48, 2. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 8:30 perc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 9:42 p h. |
Az ob állása: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László 180.5 pont, 2. Korda, Tóth Gy. 149, 3. Fazekas, Maurer (4x4 Off Road Club, BMW X5) 96 |