A jégembernek, s enyhén szólva sem túl barátságosnak tartott finn az egyik szakasz előtt oda is ment a magyarokhoz és eszmét cseréltek autóbeállításokról, gumiválasztásról. Na ezt se gondolta volna senki az idény elején... Mint ahogyan azt sem, hogy Turánék az állandó világbajnoki résztvevő Matthew Wilson előtt autóznak – méghozzá nemcsak időnként, hanem folyamatosan.
Pedig ez is megtörtént.
Más kérdés, hogy bár a nap kilencven százaléka csodás volt, a végén kissé csalódott volt a magyar páros. Méghozzá azért, mert a nap utolsó gyorsasági szakaszának végén az árokba csúszott.
„Szűk erdei úton vezetett a szakasz, sok volt a murvás felhordás és vizes is volt a pálya... Hússzal-harminccal mehettünk, amikor megcsúsztunk abban a bizonyos jobbkanyarban, s esélyünk sem volt: belecsúsztunk egy három méter mély árokba. Ahogy láttam, az autó nem tört nagyon össze, de a szakaszt nem tudtuk befejezni, meg kellett várnunk a trailert, hogy kiemelje. Ha rendbe tudjuk hozni a Peugeot-t természetesen szeretnénk folytatni a küzdelmet" – mondta Turán Frigyes, aki rettenetesen haragszik magára, amiért nem figyelt jobban, nem volt óvatosabb. Talán csak az vigasztalhatja valamelyest – ha vigasztalja egyáltalán valami – hogy az a szakasz jó néhány párosnak gondot okozott, többen is lecsúsztak az útról.
Ám abban bízhat, ha sikerül rendbe hozni az autót, a szuperrali szabálynak köszönhetően folytathatja a száguldást – igaz, büntetéssel, úgyhogy az eddiginél valamivel kedvezőtlenebb pozícióban.
Az élen a világbajnoki címvédő Sébastien Loeb áll, egy lépéssel közelebb kerülve zsinórban hetedik világbajnoki címéhez. A francia klasszis öt gyorsaságin is a legjobb időt autózta előnye 22.7 másodperc csapattársával és riválisával, Dani Sordóval szemben. A harmadik helyen Sébastien Ogier áll, a legjobb nem-citroënes Jari-Matti Latvala a negyedik helyen – a finn hátránya 41.8 másodperc, hiába volt a leggyorsabb két szakaszon is. Latvala után Petter Solberg és Mikko Hirvonen következik, Kimi Räikkönen 3:27.4 perces hátránnyal a hetedik helyen áll a szombati folytatás előtt.
Az éllovas Loebnek azért figyelmeztető jel, hogy reggeli szárnyalása után délután nagyon szenvedett a saras, csúszós utakon.
„Örülök, hogy vége, és letudtam az utolsó szakaszt. Jó nap volt, de az utolsó gyorsasági nagyon trükkös volt, rettenetesen nehéz volt rajta autózni" – mondta Loeb.
FRANCIA-RALI, AZ ÁLLÁS A PÉNTEKI NAP UTÁN 1. Loeb (francia, Citroën) 1:18:27.8, 2. Sordo (spanyol, Citroën) 22.7 mp h., 3. Ogier (francia, Citroën) 25.6 mp h., 4. Latvala (finn, Ford) 41.8 mp h., 5. P. Solberg (norvég, Citroën) 45.8 mp h., 6. Hirvonen (finn, Ford) 1:50.8 perc h., 7. Räikkönen (finn, Citroën) 3:27.4 p. h., 8. Villagra (argentin, Ford) 5:34.6 p. h., ...31. Turán (magyar, Peugeot) 14:30.2 p. h. |