A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős lépéselőnyben érkezett az idényzáró, Győr környéki tereprali ob-futamra, nem kellett volna feltétlenül nyernie, elég lett volna harmadikként célba érnie. Könnyűnek hangzik. Az is lenne, ha a sportág nem lenne teljesen kiszámíthatatlan.
Szalaynak ugyanis az első szakaszon kitört a jobb hátsó kereke, ami miatt jó néhány percet veszített. Akkor reménytelennek tűnt a helyzet.
A következő szelektíven azonban a fő rivális, Korda Erik került bajba: ugyancsak egy tuskón kiszakadt az első futóműve – egy lassú kanyarban, „alig-sebességnél". Iszonyatos pech.
„Tucatnyi zűrösebb szituációnk volt, száznegyvennel a fák között, ez azonban ártatlan helyzet volt, tizenöttel kanyarodtunk, amikor iszonyatos ütést éreztünk, egy fatuskó kiütötte az első futóművet, a kormányt nem lehetett többé tekerni, s akkor már tudtam, odalettek a bajnoki álmok. De meg kellett próbálni, s így viszont legalább maradt motiváció jövőre..." – mondta Korda, akinek, bár vasárnap büntetéssel visszaállhat a versenybe, nem maradt túl sok reménye a győzelemre. Mivel neki muszáj lett volna nyernie a bajnoki címért (s aligha valószínű, hogy a komplett mezőny kiesik a záró napon...), Szalay gyakorlatilag bajnoknak tekinthető.
„Amikor kitört a kerekünk, sok minden átfutott az agyamon, de szerettem volna minél gyorsabban megoldani a gondot. Aztán amikor Eriket megláttam, arra gondoltam: én vagyok a magyar bajnok. De persze ezt még nem fogtam fel, talán majd vasárnap este. Addig csak a következő feladatra koncentrálok, arra, hogy még előrébb küzdjem magam az összetettben" – mondta Szalay, aki a nap végére a tizedikről a negyedik helyre jött fel, tehát az utolsó szakaszig küzd így is.
A versenyben Fazekas Károly vezet, aki, ha tartja az előnyét, megszerezheti pályafutása első országos bajnoki futamgyőzelmét. Ehhez még száz kilométer hátravan, úgyhogy Fazekas óvatosan fogalmaz. S nemcsak azért, mert csodás lenne először nyerni, hanem azért is, mert a harc az év végi harmadik helyért is folyik, s a fő riválisa, Bálint Zoltán közvetlenül mögötte száguld. Vagyis amíg maga mögött tartja, nyugodt lehet.
Érdekesség, hogy a harmadik helyen Rónaiék száguldanak, akik egyszer ugyan eltévedtek, de egyébként megúszták technikai gondok nélkül a napot, s többek között ennek is köszönhetik az előkelő pozíciót – amelyet abszolút kiérdemeltek, s amelyért megdolgoztak.
Abszolút sorrend 5 szakasz után |
1. Fazekas Károly, Maurer Péter (4x4 Off Road Club, BMW X5) 4:20:48 |
2. Bálint, Marton (Bp. Honvéd SE, Nissan Pickup) 10:15 perc hátrány |
3. Rónai, Galambos (Knitli-Ritter MS, Opel Antara) 13:23 p h. |