Idényrajt négy abszolút bajnokkal és trónkövetelőkkel

Vágólapra másolva!
2011.04.01. 18:39
null
Aschenbrenner György sok teszteléssel készült fel a címvédésre
Címkék
Az ország leggyorsabb ralipárosai csapnak össze a hét végén az Eger környéki ralipályákon – pénteken este a Dobó téren az ünnepélyes rajtceremóniával veszi kezdetét a viadal, azután pedig szombaton és vasárnap négy abszolút magyar bajnok (és persze jó néhány trónkövetelő) csap majd össze az idénynyitó ralibajnoki futam 11 gyorsasági szakaszán. A WATT országos bajnokság első futamának össztávja 444 kilométer, ebből a szelektív szakaszok hossza 163 kilométer. De nézzük, hogyan készülnek a bajnokok!

A bajnoki címvédő Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa páros mint minden évben, az idén is rengeteget tesztelt az idénynyitóra. Háromnapos tesztsorozatot teljesített a Pécs környéki pályákon, s közvetlenül a verseny előtt is megtett 80 kilométert.

„Nagyok az elvárások velünk szemben a tavalyi bajnoki cím után, és hát az ellenfelek is mind minket szeretnének legyőzni, nálunk akarnak gyorsabbak lenni. Bízunk benne, hogy az idén is a toppilóták között száguldhatunk. A hét végén Egerben izgalmas versenyt várok, az eddig bajnoki címet szerző pilótákon kívül Bútor Robival és Kazár Mikivel is bővül a potenciális ellenfelek köre, úgyhogy még több izgalomra lehet számítani. Azt kívánom, hogy a gyorsaság döntsön közöttünk, s ne a szerencse..."

A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János újra a Peugeot 207 S2000-est veti be a bajnoki csatában és újra Tagai Róberttel az oldalán száguld. A célja pedig mi is lehetne más, mint küzdeni a bajnoki címért. Újra küzdeni, újra visszavenni, ahogyan már megtette korábban.

Ifj. Tóth János (jobbra) nyolcadik magyar bajnoki címére hajt
Ifj. Tóth János (jobbra) nyolcadik magyar bajnoki címére hajt

„Persze, hogy mindenki nyerni akar – mi más lehet a cél? Nem vághat úgy neki az ember, hogy harmadik akar lenni, akkor ugyanis fölösleges elindulni. A győzelemre kell törekedni, gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni, azután pedig küzdeni a magyar bajnoki címért. Újra. S ez mindennél nagyobb motivációt jelent. Bizonyos szempontból könnyebb, bizonyos szempontból viszont nehezebb lesz ez az idény, mint a tavalyi. Jó, hogy van már tapasztalatom ezzel az autóval a hazai versenyeken, viszont sűrűsödik az élmezőny, és a nagy végsebességű pályákon az N-csoportos autók most is előnyben lesznek, úgyhogy nagyon el kell találni a pályák többi részét ahhoz, hogy az első helyért harcoljunk. De megtesszük!" – mondta a tavaly másodikként végző Janika, aki továbbfejlesztett, vagyis jobb, erősebb autóval kezdi el a szezont.

Tavaly sokáig Herczig Norbert is harcban állt a bajnoki címért, s az idén sem adja alább. Ő a tavaly megismert technikával (Škoda Fabia S2000) és új navigátorral (Benics Kálmán) kezdi a szezont.

MEGNYITÓ ÚJ SZPONZORRAL

A Dobó István téren rendezett ünnepélyes megnyitóval megkezdődött az Eger-rali, a hétfutamos országos bajnokság első versenye.
A sorozat az idén új főtámogatót kapott, ugyanis a megnyitót megelőzően írták alá a megállapodást Egerben arról, hogy mostantól a rali ob a Watt Energy nevét viseli majd.
A Dobó téren rajongók sokasága üdvözölte pénteken a bajnoki résztvevőket, akik szombaton kezdik meg a száguldást. Szombaton és vasárnap összesen 11 gyorsasági szakaszt bonyolítanak le, melyeknek 163.2 km az össztávja, a viadal teljes hossza pedig 449.90 km lesz. A verseny várhatóan vasárnap késő délután fejeződik be.
A rali ob utolsó versenyét, a Mecsek-ralit szeptember 9. és 11. között bonyolítják le, melyet egy mini-világbajnokságnak is beillő IRC-futammal együtt rendeznek meg Pécs környékén.

MTI

„Túl vagyunk egy nyolcvan kilométeres teszten, s megtaláltuk az autóval a közös hangot. Új mérnökünk van, aki több fronton bizonyított már, többek között Freddy Loix mellett az IRC-sorozatban, úgyhogy nagy segítséget jelent majd nekünk. Bízunk benne, hogy az eredményeink önmagukért beszélnek majd" – mondta Herczig Norbert.

A nagy visszatérő Spitzmüller Csaba vadonatúj Mitsubishi Evo10-essel és új navigátorral, Szőke Tamással vág neki a magyar bajnokságnak (úgy, hogy tavaly hiányolnunk kellett őt a hazai pályákról).

„Nagyon vártam már a visszatérést a hazai pályákra. Új csapatot építettünk, teljes bajnokságot tervezünk szerintem üde színfoltjai leszünk a mezőnynek. Az elmúlt napokban igyekeztünk minél jobban összebarátkozni az új autóval, de nagyon sok kilométert kell még megtennünk, hogy igazán megismerjük egymást. Elszántságban nincs hiány: motiváltak vagyunk, szeretnénk harcban lenni a legjobbakkal. Az időeredmények majd megmutatják, hol tartunk az ismerkedésben" – mondta Spitzmüller, aki világéletében arról volt híres, hogy nem bocsátkozott jóslatokba.

Szóval ralirajt Egerben, s hogy izgalmakban nem lesz hiány, azt a fenti elszánt nyilatkozatok garantálják – arról nem beszélve, mennyire határozott elképzeléseik vannak a győzelemről a trónkövetelőknek...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik