A bajnoki címvédő Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa páros mint minden évben, az idén is rengeteget tesztelt az idénynyitóra. Háromnapos tesztsorozatot teljesített a Pécs környéki pályákon, s közvetlenül a verseny előtt is megtett 80 kilométert.
„Nagyok az elvárások velünk szemben a tavalyi bajnoki cím után, és hát az ellenfelek is mind minket szeretnének legyőzni, nálunk akarnak gyorsabbak lenni. Bízunk benne, hogy az idén is a toppilóták között száguldhatunk. A hét végén Egerben izgalmas versenyt várok, az eddig bajnoki címet szerző pilótákon kívül Bútor Robival és Kazár Mikivel is bővül a potenciális ellenfelek köre, úgyhogy még több izgalomra lehet számítani. Azt kívánom, hogy a gyorsaság döntsön közöttünk, s ne a szerencse..."
A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János újra a Peugeot 207 S2000-est veti be a bajnoki csatában és újra Tagai Róberttel az oldalán száguld. A célja pedig mi is lehetne más, mint küzdeni a bajnoki címért. Újra küzdeni, újra visszavenni, ahogyan már megtette korábban.
„Persze, hogy mindenki nyerni akar – mi más lehet a cél? Nem vághat úgy neki az ember, hogy harmadik akar lenni, akkor ugyanis fölösleges elindulni. A győzelemre kell törekedni, gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni, azután pedig küzdeni a magyar bajnoki címért. Újra. S ez mindennél nagyobb motivációt jelent. Bizonyos szempontból könnyebb, bizonyos szempontból viszont nehezebb lesz ez az idény, mint a tavalyi. Jó, hogy van már tapasztalatom ezzel az autóval a hazai versenyeken, viszont sűrűsödik az élmezőny, és a nagy végsebességű pályákon az N-csoportos autók most is előnyben lesznek, úgyhogy nagyon el kell találni a pályák többi részét ahhoz, hogy az első helyért harcoljunk. De megtesszük!" – mondta a tavaly másodikként végző Janika, aki továbbfejlesztett, vagyis jobb, erősebb autóval kezdi el a szezont.
Tavaly sokáig Herczig Norbert is harcban állt a bajnoki címért, s az idén sem adja alább. Ő a tavaly megismert technikával (Škoda Fabia S2000) és új navigátorral (Benics Kálmán) kezdi a szezont.
A Dobó István téren rendezett ünnepélyes megnyitóval megkezdődött az Eger-rali, a hétfutamos országos bajnokság első versenye. MTI |
„Túl vagyunk egy nyolcvan kilométeres teszten, s megtaláltuk az autóval a közös hangot. Új mérnökünk van, aki több fronton bizonyított már, többek között Freddy Loix mellett az IRC-sorozatban, úgyhogy nagy segítséget jelent majd nekünk. Bízunk benne, hogy az eredményeink önmagukért beszélnek majd" – mondta Herczig Norbert.
A nagy visszatérő Spitzmüller Csaba vadonatúj Mitsubishi Evo10-essel és új navigátorral, Szőke Tamással vág neki a magyar bajnokságnak (úgy, hogy tavaly hiányolnunk kellett őt a hazai pályákról).
„Nagyon vártam már a visszatérést a hazai pályákra. Új csapatot építettünk, teljes bajnokságot tervezünk szerintem üde színfoltjai leszünk a mezőnynek. Az elmúlt napokban igyekeztünk minél jobban összebarátkozni az új autóval, de nagyon sok kilométert kell még megtennünk, hogy igazán megismerjük egymást. Elszántságban nincs hiány: motiváltak vagyunk, szeretnénk harcban lenni a legjobbakkal. Az időeredmények majd megmutatják, hol tartunk az ismerkedésben" – mondta Spitzmüller, aki világéletében arról volt híres, hogy nem bocsátkozott jóslatokba.
Szóval ralirajt Egerben, s hogy izgalmakban nem lesz hiány, azt a fenti elszánt nyilatkozatok garantálják – arról nem beszélve, mennyire határozott elképzeléseik vannak a győzelemről a trónkövetelőknek...