Ez nem csata, ez háború – Kazár hét tizedmásodperccel nyert

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2011.06.05. 19:41
Címkék
Szoros volt. A világbajnokság történetében is csak két, ennél szorosabb befutót tartanak nyilván. Kétnapnyi száguldás és megfeszített küzdelem után Kazár Miklós mindössze hét tizedmásodperccel (!) győzte le a bajnoki éllovas Aschenbrenner Györgyöt a Bükfürdő-ralin.

Kazárék nagy csatában nyerték meg a versenyt (Fotó: maximumracing.hu)
Kazárék nagy csatában nyerték meg a versenyt (Fotó: maximumracing.hu)
Kazárék nagy csatában nyerték meg a versenyt (Fotó: maximumracing.hu)
Kazárék nagy csatában nyerték meg a versenyt (Fotó: maximumracing.hu)
Kazárék nagy csatában nyerték meg a versenyt (Fotó: maximumracing.hu)

 

„Asi azt mondta, nem üldöz, de azért csak nem nyugodott, igaz, mi is rontottunk az egyik szakaszon. Ilyen csatában nyerni nagy dicsőség" – mondta Kazár, aki navigátorként korábban felért a csúcsra, és most egyre inkább közelít hozzá pilótaként is.

Úgy adódott egyébként, hogy bár szoros volt a küzdelem, a másodikként érkező Aschenbrenner sem volt csalódott: nem is volt oka rá, hiszen így is növelte az előnyét az összetett pontversenyben. Azt mondta, a vasárnapi pályák jobban kedveztek az N-csoportos autóknak, így majdnem biztos volt benne, hogy ifjabb Tóth Jánost meg tudja előzni, a többi pedig már részletkérdés volt számára.

„Elégedett vagyok. Nem akartam kockáztatni, de úgy adódott, mégis lett volna esélyünk a győzelemre. Hét tized nem sok, de én elégedett vagyok" – mondta Asi.

Ifjabb Tóth elvesztette ugyan a második helyet, de így is volt mivel foglalkoznia: Elek István ott lihegett a nyakán, és vészesen közelített. A hétszeres bajnok Peugeot-pilóta a verseny előtt simán aláírta volna a harmadik helyet (lévén az itteni pályákat tényleg nem az ő S2000-esének találták ki), úgyhogy különösebben nem bánkódott. Mindent beleadott (a navigátora, Tagai Róbert szerint sohasem jártak még ennyit a bokrok között, mint most) – ennél többet nem tehetett.

„A második hely száraz utakon nem volt reális, ráadásul ma szerepelt a programban a horvátzsidányi gyorsasági, amelyen a legtöbbet mentünk leszabályozáson. Annyit visított a motor, esküszöm, már sajnáltam. Visszacsúsztunk a harmadik helyre, de a brutális időket autózó Elek Pista támadásait még így is vissza tudtuk verni. Izgalmas volt, az utolsó gyorsaságin dőlt el sok minden – például a harmadik hely sorsa. Örülök, hogy mi szereztük meg" – mondta Janika.

Ami Elek Istvánt illeti, ő szombaton alaposan „elgumizta magát", s ez nagyjából meg is pecsételte a sorsát.

„Ha jól választok gumit, biztos vagyok benne, hogy a győzelemért küzdhetünk. Így azonban meg kellett elégednünk a negyedik hellyel. Sebaj, majd legközelebb" – mondta Elek.

S az a bizonyos legközelebb is murván lesz – egy hónap múlva, Veszprémben.

PRINCE GROUPAMA-RALI, AZ OB 3. FUTAMA, BÜKFÜRDŐ

Abszolút végeredmény: 1. Kazár Miklós, Percze Nándor (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:08:28.3, 2. Aschenbrenner, Pikó (Martevo Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 0.7 másodperc hátrány, 3. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 12.2 mp h.

Az ob állása: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa 50 pont, 2. Kazár, Percze 38, 3. Bútor, Bacigal (Team Butorrobi, Peugeot 207 S2000) 28

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik