Ami a hallatlanul izgalmas hazai versengést illeti, az eddig lebonyolított öt bajnoki futamot öt különböző pilóta nyerte meg és a sorrend ezért ilyen szoros. Vezet a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János (54 pont), őt mindössze egy pont hátránnyal követi Kazár Miklós, és a címvédő Aschenbrenner Györgynek is csupán négy a lemaradása „Janikával” szemben.
IRC-futamról lévén szó a verseny 1.5-es szorzójú, ami azt jelenti, hogy az első helyezett nem húsz, hanem harminc ponttal lesz gazdagabb, vagyis matematikailag még a hetedik helyezett Kakuszi Zsolt (31) is elviheti a pálmát vasárnap. A ralisportban pedig nem egyszer érvényesült már hasonló esetben a „matek”.
„Nem izgulok, nincs miért. Van egy szint, amit tudsz nyújtani, arra kell törekedni, hiszen túl sokáig senki sem tud a képességei fölött teljesíteni – nyilatkozta ifj. Tóth. – Öt kilométeren keresztül talán túl lehet feszíteni a húrt, még nyolc kilométerig is, de azután nagy bukta a vége. Úgyhogy nem érdemes. Azzal pedig, hogy én vagyok lélektani előnyben az összetettbeli vezetés miatt, nem foglalkozom, hiszen pontosan tudom: aki nyer Pécsett, az lesz a magyar bajnok. Szóval számolgatni fölösleges, nyerni kell a magyar értékelésben, ennyire egyszerű.”
A viadalra népes nevezés érkezett, a különböző kategóriákban csaknem százhúsz egység versenyez majd egymással, a másodpercekkel és a nehéz utakkal.
A viadal 17 órakor kezdődik pénteken, a Pécs Plaza előtt rendezendő prológgal, amely nem számít be az összetettbe, de a részvétel kötelező a versenyzők számára. Az igazi száguldás szombat reggel kilenc órakor indul a hetvehelyi gyorsasági szakasszal. Ezen a napon még további hét mért szakaszt bonyolítanak le, az össztáv 144.6 km. Vasárnap újabb hat gyorsaságival (107.4 km) fejeződik be a minden bizonnyal izgalmas ob és az IRC-futam.
AZ ÁLLÁS A 6., UTOLSÓ FUTAM ELŐTT | |
1. ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) | 54 pont |
2. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer Evo IX) | 53 |
3. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer Evo IX) | 50 |
4. Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000) | 45 |
5. Butor Róbert (Peugeot 207 S2000) | 34 |
6. Hadik András (Subaru Impreza) | 34 |
7. Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000) | 31 |
8. Elek István (Mitsubishi Lancer Evo IX) | 28 |