Új korszak kezdődik a ralivilágbajnokságon – pontosabban már el is kezdődött, pénteken a Svéd-rali első igazi versenynapjával. Nem elég, hogy rögtön az idénynyitó viadalt havas-jeges körülmények között tartják, most először csapnak össze az új fejlesztésű autók. A kétliteres WRC-k korszaka ugyanis véget ért, mostantól 1.6 literes, turbómotoros versenygépekkel láthatjuk a világ legjobb raliversenyzőit. A világbajnokság 13 futamos, s november végére kiderül, vajon lesz-e az autósportnak (igen, nem csupán a ralinak, hanem az egész autósportnak) nyolcszoros világbajnoka. Ehhez az kellene, hogy Sébastien Loeb újra meghódítsa a világot...
Hogy mennyire lesz nehéz?
Egyelőre lehetetlen megjósolni. Az mindenesetre tény, hogy Loeb nem áll túl jól a Svéd-rali első napjának végén, de ez nem is nagyon meglepő, hiszen első rajtolóként ő „takarítja" az utat a vetélytársak előtt, vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy ő csinálja a nyomokat, amelyeken a többiek haladnak.
„Elég sok hó esett, a szöges gumiknak nincs miben megkapaszkodniuk – a tapadás olykor a nullával egyenlő, így pedig elég nehéz fékezni, kormányozni. Nehezebb ez a nap, mint gondoltam: én csinálom a nyomot a többieknek" – mondta a hétszeres világbajnok, akinek egyelőre meg kell elégednie a hetedik hellyel.
A versenyben a norvégok fiatal tehetsége, a Ford Fiesta RS WRC-t irányító Mads Östberg vezet, ami csak azért nem meglepő, mert hatodikként rajtol, ami hatalmas előnyt jelent számára – mire ő következik, addigra már van tapadás.
S hogy mit kell tudni a fiatal ralisról? Huszonhárom éves, nyert már gyorsasági szakaszt világbajnokságon (a most zajló verseny előtt összesen kettőt...), a legjobb összetettbeli eredménye pedig egy hatodik hely (Portugália, 2009).
Ja, és ez a hatodik szezon, amelyben a világbajnokságon szerepel, vagyis 19 évesen már indult vb-futamon...
„Jól érzem magam az autóban és próbálom élvezni a versenyzést – mondta a norvég pilóta az első kör után. – Bízom az itinerben és a navigátoromban, no meg a fantasztikus autóban, amit vezetek. A saját tempómban autózok, szóval jól érzem magam..."
ÁLLÁS AZ ELSŐ NAP UTÁN | ||
1. Östberg | Ford | 1:17:21.2 óra |
2. Hirvonen | Ford | + 14.8 |
3. Solberg | Citroën | + 57.4 |
4. Latvala | Ford | +1:10 |
5. Solberg | Ford | + 1:20.3 |
6. Ogier | Citroën | + 1:21.6 |
7. Sandell | Skoda | + 2:35.1 |
8. Brynildsen | Skoda | + 2:43.5 |
9. Loeb | Citroën | + 2:48.4 |
10. al-Qassimi | Ford | + 4:12.4 |