Aschenbrenner negyedszer nyert minimális különbséggel

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2010.06.20. 22:05
null
Aschenbrenner negyedszer nyert kis előnnyel (Fotó: Czagány Balázs – archív)
Címkék
A három aszfaltos után az idény első murvás versenyét is nagy csatában nyerte meg Aschenbrenner György, aki a Bükfürdő környéki ob-futamon, vagyis a Karpackie-Groupama-ralin Herczig Norbertet utasította maga mögé. A célban azonban nem ért véget a viadal. 

Két másodperc ide, három oda – ment a nagy adok kapok az utolsó méterekig, ahogyan ezt az idén már megszokhattuk a magyar bajnokságban. A végén 5.1 másodperc előnnyel nyert Aschenbrenner György – aki immár joggal tarthatja magát a szerencse fiának, hiszen zsinórban negyedszer sikerült késhegyre menő csatából győztesen kikeverednie. (Ez a mostani még nem is a legkisebb különbség volt, amivel nyert, hiszen Miskolcon 1.9 másodperccel győzte le ifjabb Tóthot...)

A helyzet az utolsó szervizparkba érve vált egy kicsit élessé, amikor a másodikként érkező  Herczig Norbert azt nyilatkozta: „Nem a csata végkimenetele miatt vagyok csalódott, hanem mert nem érzem tisztának a versenyt..."

Ez persze szópárbajt indított el, a lényeg azonban az, az ügytől teljesen függetlenül végső technikai ellenőrzésre vittek három autót, köztük a győztes Aschenbrennerét. A technikai bizottság nem talált semmi szabálytalant, ezzel párhuzamosan viszont érkezett egy technikai óvás, méghozzá Herczigék részéről.

„Nem a hiúságomat, az igazságérzetemet bántja az ügy, az, hogy én életre-halálra megyek, és nem érzem tisztának a küzdelmet. A világon sehol, de sehol nem verik meg az N-csoportos autók a Super2000-eseket, de még pariban is ritkán vannak, nálunk viszont versenyről versenyre megtörténik" – mondta a magyar bajnoki címvédő, aki így hivatalosan is ügyet csinált a szervizparkban keringő pletykákból.

Más kérdés, hogy az óvást formai okokra hivatkozva elutasították, s így estére Aschenbrenner hivatalosan is a verseny győztesévé vált.

„Többször vittek már minket végső technikai ellenőrzésre, s szerintem ez teljesen normális, sőt, úgy gondolom, ellenőrizzenek is minden győztest, mert akkor tiszta a küzdelem. Most is sok mindent megnéztek, szétszedték a motort, de mindent rendben találtak. Fontos győzelmet arattunk, méghozzá hatalmas csatában, minimális különbséggel" – mondta Aschenbrenner.

Az ügyben megkérdeztük a rali szakág vezetőjét, Dudás Gyulát is, hiszen a szövetség, a technikai bizottság elsődleges feladata az, hogy a szabályokat (legyen szó technikai vagy sport reguláról) betartassa a versenyzőivel.

„Mindenki véleményét meghallgatva úgy vélem, szigorítani kell az ellenőrzéseket, hogy ne vetődhessen fel senkiben sem kétség a szabályosságot illetően. Aki pedig bizonyíthatóan vét a tisztességes versenyzés szabályai ellen, nyakon kell csípni, és megbüntetni" – mondta Dudás Gyula.

Mindez azonban legfeljebb a jövőre lehet hatással, ennek a versenynek ugyanis már hivatalossá vált a végeredménye.

Miután így kialakult az első kettő sorrendje, ejtsünk szót a mögöttük jövőkről is.

A nap legnagyobb vesztese vitathatatlanul Botka Dávid volt, aki egész hétvégén kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, ötszáz méterrel az utolsó szakasz vége előtt viszont felrobbant az autójában a motor.

A harmadik hely így Turán Frigyesé lett, de mielőtt bárki azt feltételezné, hogy érdemtelenül, jegyezzük meg gyorsan, hogy Turán remekelt, nyert gyorsaságit, másodpercekre menő csatát vívott Botkával, s ha előző nap nem szenved a fékhibája miatt, talán még előrébb is kerülhetett volna.

„Hatalmas csata volt, úgy látszik hozzá kell szoknunk, hogy az idén néha félig lecsukott szemmel rá kell állni a gázra, mert csak úgy lehet eredményt elérni. Ez kissé kockázatos, de így utólag azt mondom, megérte..." – mondta Turán.

A negyedik helyezett Balogh János sem volt elégedetlen (ez pályafutása egyik legjobb abszolút eredménye, és korántsem autózott a maximumon), és azt mondja, ez még csak a kezdet.

„Nem az ilyen jellegű pályák a kedvenceim, de most jól éreztem magam" – mondta Balogh, s ez nyilván a remek rendezésnek is köszönhető, hiszen a szervező bőven adott pluszt a versenyzőknek. Például lemosatta az autójukat a szervizparkba érkezés előtt, vagy szombaton a hosszú gyűjtőállomás során meghívta őket egy bográcsgulyásra.

De vissza a versenyhez. Ifjabb Tóth János az idén először szorult le a dobogóról, s egyáltalán nem volt elégedett az ötödik helyével. Mindent megtett annak érdekében, hogy a vasárnapi szakaszokon faragjon a hátrányából és előrébb kerüljön, ám ez végül nem sikerült.

„Legközelebb!" – ígérte ifjabb Tóth, amit akár fenyegetésnek is vehetnek a riválisok a három hét múlva esedékes veszprémi viadal előtt.

Mindenképp meg kell említeni, hogy a hatodik helyért fair-play díjas küzdelem zajlott két korábbi bajnok, a navigátorként diadalmaskodó Kazár Miklós és a kategória sikereket maga mögött tudó Hideg Krisztián között. Ők ketten folyamatosan vívtak, s a végén megegyeztek abban, egyforma, használt gumit tesznek fel, hogy ne a véletlenen múljon, hanem azon, melyikük a gyorsabb.

Fair küzdelem volt, amelyben Kazár legyőzte Hideget, így az ő neve mellé kerültek a hatodik helyért járó pontok. 

KARPACKIE GROUPAMA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA, BÜKFÜRDŐ
Abszolút végeredmény: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:08:14.1, 2. Herczig, Baranyai (Skoda Rally Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 5.1 mp h., 3. Turán, Zsiros (Synergon Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo9) 54.0 mp h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa 84 pont, 2. ifj. Tóth, Tagai (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 51.6, 3. Herczig, Baranyai 46

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik