Fordulat a legvégén. Herczig Norbert az idén nem volt a szerencse fia, erre az állításra az idényzáró Mecsek-rali sem cáfolt rá. A tavalyi bajnok szombat este az élre állt, és a vasárnapi remek kezdése után abszolút neki állt a verseny, csakhogy... Csakhogy az utolsó gyorsasági szakaszon tönkrement a váltó a Skodájában, s a pálya szélére kényszerült. A sors furcsa fintora, hogy mindössze egy pontot kellett volna szereznie az összetett harmadik helyhez, ami így Turi Tamásé lett.
A versenyt a Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba testvérpár nyerte meg, amely így pályafutása első abszolút futamgyőzelmét aratta, úgyhogy érthetően nagyon boldog volt a célban.
„Nem számítottunk ilyen végjátékra, amikor megláttam Herczig Norbiékat a pálya szélén, eléggé meglepődtem, és vissza is vettem a tempóból. A győzelmet annak köszönhetjük, hogy végig kiegyensúlyozottan versenyeztünk, és lőtávolban maradtunk. Nagyon boldogok vagyunk" – mondta Kakuszi Zsolt, akit az S2000-esek közt most bemutatkozó (tegyük hozzá remekül, hiszen szakaszgyőzelmeket aratott) Bútor Róbert követett.
Ő egyelőre csak ismerkedett a Peugeot-val, s az új kategóriával, meg az érzéssel, hogy végre tényleg egy ütőképes autóban ül és az abszolút győzelemért küzdhet.
„Folyamatosan változtattuk a beállításokat, pedig ez nekem nem szokásom, általában a teszt után már nem változtatok. De ez a tanulási fázis: talán ennek tudható be, hogy egy kicsit túlizgultam a versenyt, görcsösebb voltam a megszokottnál. Sajnos nem sikerült nyerni, de tudom, hol vannak az elveszített másodpercek" - mondta Bútor a célban. (Persze, azért szó sincs arról, hogy elégedetlenkednie kellene: neki ez volt a jutalomjáték, miután öt futamból megszerezte az A-csoportos bajnoki címet.)
A dobogó harmadik fokáért (bár az érintett felek eredetileg azt hitték a negyedik helyért) folyt a legádázabb küzdelem a végén, s Hadik András 1.7 másodperccel tudta megelőzni az egyre jobban belelendülő Kazár Miklóst, aki szakaszt is tudott nyerni.
„Az ölünkbe hullt ez a harmadik hely, de a csata rendkívül kiélezett volt... Örülünk" - mondta a tavaly az N-csoportban országos bajnoki címet szerző Hadik.
A hazai szurkolók számára a legérdekesebb ifjabb Ranga László szereplése volt: a pécsi fiatalember szombaton az első kör után vezetett, teljesítménye sokszoros abszolút bajnok édesapjáéra emlékeztetett, ám egy váltóprobléma megakadályozta abban, hogy a dobogóért küzdjön. Így sem lehet azonban elégedetlen.
Abszolút végeredmény: 1. Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba (Maxx Rally Team, Ford Fiesta S2000) 1:22:55.9, 2. Bútor, Holczer (Team Butorrobi, Peugeot 207 S2000) 7.6 mp h., 3. Hadik, Juhász (Hadik Autósport, Subaru Impreza N12) 43.8 mp h. Az ob végeredménye: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 119 pont, 2. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 86.6, 3. Turi, Tóth I. (Mérföldkő SE, Mitsubishi Lancer Evo9) 47 |