A megállapodás értelmében a befektető 50 évre megkapja az audiovizuális jogok 8.2 százalékát. Az érintett 42 klub közül 37 szavazott igennel – legalább 32 egylet támogatását kellett elnyerni a szerződés megkötéséhez –, míg egy tartózkodás mellett négyen nemmel szavaztak. Utóbbiak között volt a spanyol klubfutball három emblematikus együttese, a Real Madrid, az FC Barcelona és az Athletic Bilbao, továbbá az Ibiza.
A madridi, a katalán és a baszk egyesület már nyáron jelezte fenntartását és kifogását a többség által akkor is támogatott üzlettel szemben, most pedig sajtóhírek szerint jogi lépéseket készül tenni. Az együttesek a közgyűlés előtt Spanyolország legfőbb sporthatóságához (CSD) fordultak, de utóbbi arról tájékoztatta őket, hogy nincs jogköre megakadályozni az LFP megállapodását.
Az LFP közben „mérföldkőnek” nevezte a szerződést, amely közleményük szerint mintegy húszéves előrelépést jelent olyan modernizációs folyamatokban, amelyek az egész spanyol klubfutball javát szolgálják, és amelynek segítségével egy másik szintre léphetnek a világon.
Az együttesek vállalták, hogy a kapott rész 70 százalékából fejlesztik az infrastruktúrát, a brandjüket és a kommunikációs stratégiájukat, míg a fennmaradó 30 százalékot két egyenlő részre osztva a játékosokra, valamint adósságrendezésre költik.
Az LFP kiemelte: az összeg első, 400 millió eurós része néhány héten belül megérkezik a klubokhoz, amelyek közül már sok bemutatta a felhasználási terveit.
A sportág európai élbajnokságai közül a spanyol az első, amely magántőke-társasággal kötött befektetési szerződést.