A Real Madrid és az adidas közösen indította el az Artist Pack nevű kampányt, amelynek tárgya egy graffitiművész, Zeta tervezte ruhakollekció, üzenete pedig, hogy megjelenítse a Real Madrid Alapítványt, és felhívja a figyelmet arra, milyen fontos közösségi munkát végez a klub hátrányos helyzetű csoportok megsegítése érdekében.
A cél nemes, a közösségi médiában megjelent fotók látványosak, ám történt egy apró malőr.
Nemcsak a klub tette közzé a fotókat, hanem Instagram-oldalára posztolt egyet Jude Bellingham is, és az éles szeműek gyorsan kiszúrták a különbséget: az angol futballista által közölt képen ott van Kylian Mbappé, viszont a Real Madrid oldalain megjelent ugyanazon képről hiányzik. (Bellingham oldaláról időközben törölték a fotót.)
Kézenfekvő lenne a magyarázat, hogy a Mbappé körül kirobbant svédországi botrány miatt a Real Madrid nemkívánatosnak tartotta a francia labdarúgó jelenlétét a kampányban. (Mint ismert, az északi országban eljárás indult a futballista ellen szexuális erőszak gyanújával; Mbappé mindent tagad, és jogi ellenlépéseket helyezett kilátásba.)
Sokan meg vannak győződve arról, hogy ez a kellemetlen ügy húzódik Mbappé „eltüntetésének” hátterében, ám a Sports Zone médiaügynökség az X-en mást posztolt: információjuk szerint a svédországi gyanúsításnak semmi köze a történtekhez, ezzel szemben a valóság az, hogy a Nike nem egyezett bele abba, hogy az ügyfélkörébe tartozó Mbappé a konkurens cég kampányában szerepeljen.
Az érv ésszerű, és alátámasztható azzal, hogy lám, a Real Madrid más felületeiről (például X-fiókja borítólapjáról) nem tüntette el a bajba kerülő Mbappét, ugyanakkor gyengíti, hogy egyrészt az összeférhetetlenséget már korábban is felfedezhették volna, másrészt a szintén a Nike-hoz tartozó – bár korántsem olyan magas arculati értékű – Eduardo Camavinga benne maradhatott a kampányban…