Az éppen Materazzi mellkasába fejelő Zidane-t ábrázoló, a találó Fejelés (Coup de Tete) címet viselő alkotás egy algériai-francia szobrász, Adel Abdessemed munkáját dicséri, és tavalyi bemutatása óta a párizsi Pompidou Központ előtt magasodott. Mostantól Dohában, egy étterem közelében lesz megtekinthető az érdeklődők számára, köszönhetően a katari múzeumokat koordináló hatóság sikerrel koronázott törekvéseinek. A testület elnöke a dohanews.co-nak azt is elárulta, miért érkezett a francia fővárosból a katari fővárosba a bronzba öntött óda a vereséghez.
„Nagy sikerre számítunk, terveink szerint kiemelkedő látványosság lesz, rengetegen fognak majd fotót készíteni a szoborról, illetve a szobor mellett állva. Ez egy lenyűgöző, grandiózus alkotás, ókori görög stílusban emléket állítva az emberi esendőségnek. A futballistákat hajlamosak vagyunk istenként kezelni, pedig ők is csak emberek.”
Szép szavak, nem vitás. Azért bízunk benne, hogy Katarban azt sem felejtik el, a 2022-es vb-re épülő stadionok építkezésein kegyetlen körülmények között dolgozó nepáli vendégmunkások is emberi lények. Mert a Guardian két hete közzétett, „rabszolgamunkáról" beszámoló tanulmányából ennek pont az ellenkezője derült ki.
Joseph Blatter, a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség elnöke pénteken úgy nyilatkozott, a FIFA nem avatkozhat bele egy ország munkajogi viszonyaiba, de azt sem teheti meg, hogy nem vesz róluk tudomást. A szövetség végrehajtó bizottsága a legutóbbi ülésén a katariakkal szemben megfogalmazott vádakkal is foglalkozott.