Szóval, egy kutatásból kiderült, hogy egy átlagos tévénéző valamivel több mint 68 dollárt költ a meccs alatt ételre, szobadíszre (!), tévére. Tavaly valamivel több volt ez az összeg, de csak harminc centtel.
Ennek ellenére az összes pénzköltés 12.3 milliárd dollár lesz a Denver Broncos és a Seattle Superhawks meccsének lefújásáig.
„Szurkolóként nyilván ez az a meccs, amelyet a leginkább várok én is. Ilyenkor az ember mindenfélét beszerez a jobb szórakozásért. Ételt, italt, dekorációt, sőt még tévét is” – magyarázta a kutatást végző cég elnöke, Matthew Shay.
Néhány érdekesség a kutatásból:
– Az amerikaiak több mint 75 százaléka, azaz 181 millió ember fogja nézni a meccset.
– A meccset nézők 77 százaléka fog ételt és italt, 8 százaléka csapatdíszeket és 7 százaléka új tv-készüléket vásárolni.
– Majdnem 39 millió néző köti egybe a meccsnézést egy kis összejövetel rendezésével, és összesen 62 millióan vesznek részt valamilyen Super Bowl-partin.
– Nagyjából 10 millióan nézik a meccset étteremben vagy kocsmában.
– A tévénézők 47 és fél százaléka azért nézi, mert érdekli a meccs, 17 százalékuk azért, hogy együtt legyen a barátaival, 25 százalékuk pedig a reklámok miatt…
Amerikában tehát jó napjuk van az ételszállítóknak. Hogy Magyarországon mi a helyzet, arról egyelőre nincsenek ilyen értesüléseink, de a fanatikusoknak nálunk még az időeltolódással is meg kell küzdeniük!