A 66 éves Yorkshire-i férfi volt az, aki 2019. januárjában megkérte ismerősét, Dave Ibbotsont, hogy a Piper Malibu kis repülőgépével utazzon el Nantes-ba, s onnan vigye Cardiffba a frissen, klubrekordért, 15 millió fontért igazolt Emiliano Salát. Az argentin támadó január 21-én este utazott Walesbe, ám a repülőgép a La Manche-csatornába zuhant, s a pilóta és utasa is elhunyt.
Henderson a hétfői első bírósági tárgyaláson elismerte, semmilyen engedélye vagy felhatalmazása nem volt arra, hogy ilyen jellegű utazásszervezői tevékenységet végezzen.
Ezen kívül Hendersont azzal is vádolják, hogy veszélyeztette a repülőgép biztonságát, mégpedig azzal, hogy hagyta úgy repülni, hogy annak nem volt meg minden szükséges engedélye, továbbá műszaki állapota sem volt alkalmas éjszakai, valamint tenger feletti repülésre.
A 2019. január 21-én éjjel tengerbe vesző repülőgép roncsait két héttel később találták meg, de nem tudták felszínre hozni, csupán Emiliano Sala holttestét sikerült kiemelni, s a boncolás során nagy mennyiségű szén-monoxidot találtak a labdarúgó szervezetében, ami szintén a gép rossz műszaki állapotára utalhat.
A légi balesetek vizsgáló brit hatóság (AAIB) korábbi jelentéseiből az derült ki, hogy a repülőgépből szivárgott a szénmonoxid, ami okozhatta a gépet érvényes engedély nélkül vezető Ibbotson dezorientáltságát, ami jelentősen hozzájárult a repülő lezuhanásához.
Ibbotson holtteste nem került elő. A pilóta halálának ügyében elrendelt bírósági tárgyalást Henderson tárgyalásának lezárása után, leghamarabb 2022. február 14-én kezdik.
Sala tragédiájáról szóló cikkeinket ide kattintva olvashatja!