Maga a Tour de Hongrie egy vérprofi kerékpárverseny – az utóbbi években egyre profibb –, maga a viadal viszont komoly turisztikai látványosság, nem mellesleg remek népszerűsítése a bringázásnak.
A szervezők jelenleg éppen az útvonal letisztultabb változatát készítik el, pontosan végigmérik a szakaszokat, amely során Siófoktól Budapestig bejárják a mintegy 800 kilométeres versenytávot.
Az útvonal és a résztvevő csapat névsora mellett az is biztos, hogy a Magyar Televízió minden nap két, két és fél órát közvetít a versenyről. Technikailag rendkívül bonyolult egy kerékpárverseny közvetítése, például a mezőny fölött megy egy helikopter, felette egy repülő, s onnan továbbítják a műholdaknak az adást.
„Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk az ASO nevű céggel, amely a Tour de France-t is szervezi, ők pedig segítenének a népszerűsítésben, s minden olyan, a viadallal kapcsolatos dolgokban, amelyekben jóval nagyobb a tapasztalatuk” – tette hozzá Eisenkrammer Károly.
A TdH idén már 2.1-es kategóriájú verseny lesz, növekszik a pénzdíj, a csapatok létszáma, a kísérő karaván nagysága, meg van szabva, hogy milyen szállodában kell elhelyezni a résztvevőket, szóval közelít a nagy viadalok felé a magyar kör. A második esztendőben járó ötéves terv (erre az időszakra jutott állami támogatás is) része, hogy kiemelt kategóriás verseny lesz a Tour de Hongrie.
Ami azért is fontos, mert egy-egy nagy körverseny legalább annyira kerékpáros viadal, mint amennyire turisztikai látványosság, ami az amatőr bringások számára is sok lehetőséget hordoz magában.
Nem véletlen, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség is kiemelten támogatja a versenyt, sőt az útvonalat is úgy alakították ki a szervezők, hogy látványos helyeket, turisztikailag fontos célpontokat érintsen.
Prológ: Siófok