Minőségi szempontból a különbségek leginkább a súly, a puhaság, a kopásállóság és a defekt- vagy szakadásvédelemben jelentkeznek. Az olcsóbb köpenyek általában drótperemesek, a drágábbak (tehát könnyebbek) pedig kevlárperemesek (hajtogathatóak).
A felhasználás szerinti tagolást nyilván az határozza meg, milyen felületen koptatnánk a gumikat. Léteznek kizárólag aszfaltos, félterep-, terep-, illetve jeges-havas viszonyokra fejlesztett szöges gumik. Külön említendőek a speciálisan görgőzésre készített külsők. A mintázat kérdése nehéz ügy: az aszfaltszaggató köpenyek általában sima futófelülettel rendelkeznek, kisebb-nagyobb vájatokkal, amiknek esőben vagy koszos aszfalton van igazán jelentősége.
Ha viszonylag rövid távú és könnyű terepviszonyok jellemezte szakaszon kell csak áthaladnunk útközben, még nem feltétlenül szükséges félterepköpenyre váltanunk – de ha ez az arány eltolódik, már érdemes cserélnünk.
A terepre szánt köpenyek különféle mintázatainak palettája a legszélesebb. Itt több szempontra is illik figyelni.
A legfontosabb, hogy a minta illeszkedjen aaktuális képességeinkhez. Ha a cimboránknak bevált egy köpeny, nem biztos, hogy nekünk is jó szolgálatot tesz, főleg, ha eltérő a kerékméret, a vázgeometria, a villarugóút, a tekerési stílus, a testsúly, a magasság – nem is beszélve a vérmérsékletről. Akárcsak egy ruhadarab esetében, ne lepődjünk meg, ha „kinövünk” egy hosszú ideig jól működő gumiköpenyt: ez csupán a fejlődés és a tapasztalatszerzés jele.
Általánosságban elmondható, hogy minél mozgékonyabb a talaj, a bütykök között annál nagyobb hézagokkal rendelkező külsőre lesz szükségünk: míg egy viszonylag egyenletes földútra kisebb és sűrűbb mintázatú köpeny való, addig egy gyökeres-köves-rázatós meredekre magas, hézagos mintázat az ideális. Változó terep esetén érdemes úgynevezett „mindenes” terepgumikat használni.
A laza talajon könnyebben tudunk haladni ballonosabb gumival, bár van egy pont, ahonnan már a keskenyebb köpeny válik előnyösebbé (például puha sár vagy porhó esetén).
TIPP: Napi használatra és téli edzésekhez érdemes strapabíró és jelentős defektvédelemmel rendelkező köpenyeket használni. Senkinek sem hiányzik, hogy elkéssen a munkából, vagy hogy hideg hajnali edzésen átfagyott kezekkel bütykölje a defektet. Egy korrekt védelemmel bíró köpeny bőven kibír 10 000–20 000 kilométert is, még a tisztasággal nem mindig vádolható fővárosi köz- és bringautakon is.