Különös kampányában egy biztosítótársaság rámutatott, Ausztriában minden hetedik ember gyakran beteg, ezért internetes hirdetésben is próbálja rábírni őket az egészségesebb életmódra.
Rendhagyó kampányt indított egy nagy nemzetközi biztosítótársaság Ausztriában. A hirdetéssel ötvözött „népnevelés” reklámcsíkja internetes oldalakon tolakszik a cikkek elé. Ha túltesszük magunkat a kezdeti bosszúságon, s megértjük az „Ausztria, így érzed magad!” elnevezésű kampány üzenetét, máris kicsit másként ítéljük meg a webfelületet betakaró reklámot.
A felugró ablak olyan rossz hírekkel igyekszik megragadni az olvasó figyelmét, mint „minden hetedik osztrák gyakran beteg”, illetve „minden második osztrák egészségtelenül táplálkozik”. A piros alapon fehérrel írt szöveg továbbkattintást ajánl, ahol a szervező – vagyis a hirdető – bővebb információkkal is szolgál.
A biztosítótársaság célja, hogy Ausztriában mindenki jó egészségnek örvendjen. Ezért a vállalat közvélemény-kutatást rendelt, amelyben többek között arról kérdezte az osztrák lakosokat, hogyan érzik magukat. Az osztrák lakosok válaszoltak, a kattintás után nyíló ablak pedig könnyen emészthető, főleg grafikus formában tárja elénk az eredményeket.
Ám ezzel még nincs vége. Minden egyes – negatív – megállapításnál ott szerepel a lehetőség, hogyan lehet rajta javítani, s mit kell tenni, hogy mindenki csakugyan jobban érezze magát. Eget rengető tanácsokra nem kell gondolni, a biztosító elsősorban saját termékeit és szolgáltatásait ajánlja figyelmünkbe. Például egészségpénztári számla nyitására, táplálkozási tanácsadó felfogadására buzdít, vagy olyan alkalmazás letöltésére, amellyel kordában tarthatjuk testsúlyunkat, s ellenőrizhetjük diétánkat.
Ettől még persze a kezdeményezés érdekes, és felhívja a figyelmet, mindig lehet javítani, hogy egészségesebb életet éljünk. Ezek a fontosabb megállapítások:
az osztrákok 47 százaléka mindig későbbre halasztja a testmozgást, vagy lemond róla
az osztrák lakosok közül 3.7 millió nem mondható teljes körűen beoltottnak
az osztrák lakosok közül 2.5 millió nem tud lemondani az alkoholfogyasztásról
az osztrákok 75 százaléka mindig félbeszakítja a diétáját
az érintettek 71 százaléka szeretné letenni a cigarettát, de sohasem sikerül
az osztrákok közül 3 millióan nap mint nap valamilyen fájdalommal küszködnek
az osztrákok 74 százaléka az interneten néz utána, hogy milyen betegsége van
minden negyedik osztrák azért nyúl az italhoz, hogy jobban érezze magát
minden harmadik osztrák lakos túlságosan sokat ül, keveset mozog
az osztrákok 45 százaléka egészségtelenül táplálkozik
Az oldal linkje: https://www.generali.at/sogehtsmir/