„Minden, amit csinálunk, valami új – mondta Vince Reffet az AFP hírügynökségnek alig egy hónapja. – Olyan sok álmunk van, és az élet olyan rövid.”
Vincent Reffet 1984-ben született, s már kiskorában megismerkedett a légi (extrém) sportokkal, szülei ugyanis maguk is ejtőernyősök voltak. Először 2000-ben, 16 évesen hajtott végre ugrást egyedül, ekkor kezdődött ejtőernyős karrierje, és pályafutása során több mint tizenhétezer ejtőernyős és több mint ezernégyszáz bázisugrást hajtott végre.
Először 2002-ben bújt szárnyasruhába (wingsuit), közben ejtőernyősoktató is volt. Bár 2005-ben világjátékokat és világkupát, 2006-ban és 2008-ban pedig világbajnokságot nyert, széles körben ismertté csak akkor vált, amikor csatlakozott a Jetman Dubai csapatához.
Ezt a svájci Yves Rossy alapította, tagjai pedig egy hátukra erősített, négymotoros karbon-kevlár ötvözetű szárnnyal ellátott öltözékben röpködtek Dubai felett. Az eszköz forradalmasította az emberi repülést, a legújabb konstrukcióval ugyanis több mint hatezer méteres magasságot és négyszáz kilométer per órás sebességet is el tudtak érni, és ötven kilométert tudtak megtenni a levegőben.
Reffet 2014. április 21-én beírta magát a Guinness-rekordok könyvébe, amikor sikeres bázisugrást hajtott végre a világ legmagasabb épületéről, a 828 méter magas Burzs Kalifáról Dubaiban.
Később számos filmben szerepeltek kaszkadőrként vagy oktatóként.
„Ejtőernyős ugrás közben érzem igazán a szabadságot, mintha oda tudnék menni, ahová éppen akarok. De előbb-utóbb mindig le kellett szállnom – mondta Reffet idén februárban, mikor először próbálta ki az új jetpack technikát, amellyel már nem kellett helikopterből kiugrania, hanem a földön állva indulhatott. – Ezzel a géppel a hátamon viszont úgy tudok repülni, mint a madár.”
Reffet videói futótűzként terjedtek a közösségi médiában, például amikor honfitársával, Fred Fugennel kitalálták, hogy egy hegycsúcsról indulva egy mozgó repülőgépbe ugranak, amelynek nyitott ajtaja alig volt másfélszer másfél méteres.
Vince Reffet 2020. november 17-én reggel, edzés közben szenvedett halálos balesetet Dubaiban, a sivatag fölött, minden bizonnyal a motor meghibásodása miatt.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!