– Ennyi magyar versenyző még soha nem volt jelen külföldi drift versenyen. Végül sikerült mindenkinek kijutnia, vagy akadt olyan, akinek idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet?
– Tudtommal végül mindenki gond nélkül megérkezett, bár pénteken még mi is szereltük a versenyautót, majd a trélert és végül a kisbuszt is... A magyarok szépen teljesítettek. Jó néhányan beneveztek a szombati szlovák bajnoki futamra is, ahol Tóth Géza elsőként kvalifikált, a végelszámolásban pedig Mester János a harmadik helyre terelte be az autóját.
– Meglepetésre számos lengyel pilóta indult, akikkel nem is számoltunk, pedig köztudottan a szakág legjobbjai közé tartoznak. Mennyire volt nehéz ellenük és hogyan vizsgáztak a magyarok?
– Körülbelül kilenc-tíz lengyel pilóta jelent meg és mind elég elszánt volt. Már az edzéseken lehetett látni, hogy komoly ellenfelek lesznek. Ráadásul egy speciális lengyel gumit tettek fel, mikor eleredt az eső. Ezek a nedves aszfalton eszméletlenül tapadtak és nagyon gyorsak voltak vele. A Top32-ben azonban a magyarok szépen hazaküldtek három lengyel pilótát, ennek ellenére a Top8-ban végül három-három lengyel és magyar, valamint egy-egy szlovák és román versenyző jutott be. A gumiabroncsok minősége és gyártmánya egyre fontosabb manapság, a nyolc pilótából négyen lengyel esőgumit, a másik négy pedig Federal gumit használt.
– A selejtezőben csak a továbbjutás volt a célja, vagy egyéb motivációt is talált magának?
– A kvalifikációt sosem veszem annyira komolyan, de végül nyolcadik lettem a legnagyobb átlagsebességgel. A szlovák futamon most használták először élesben a bírók a telemetrikus rendszert, ami nagyon pontos képet ad a körökről, így vitának helye nincs.
– Volt olyan magyar, aki nem jutott el a páros csatákig?
– A magyarok is komoly drift tudással és jó autókkal rendelkeznek, így aki kvalizott, mind bejutott, sőt Tóth Géza megint megnyerte a selejtezőt. Sajnos Mester János itt már nem tudott elindulni, mivel szombaton az esti edzésen egy ütközés következtében megsérült a futóműve.
– Szélsőséges időjárás jellemezte az egész hétvégét, ez mennyire volt zavaró?
– Júliusban furcsa tizenöt Celsius fokban és szakadó esőben driftelni. Szerencsére volt már pár esős versenyünk, sok tapasztalatot gyűjtöttünk, de ennek ellenére nagyon könnyű vízen hibázni, ami ugye a verseny végét is jelentheti.
– A páros csaták során mikor érezte úgy, hogy most már komolyan nyomni kell a gázt?
– Top16-tól már végig kemény ellenfeleim voltak,- olasz, szlovák és két lengyel. Mindkét lengyel versenyző esetén csak újrahívás után sikerült nyernem.
– Technikai sportágban nagyon fontos, hogy az autóval minden rendben legyen. Van oka panaszra?
– Pénteken, amikor álltunk fel a trélerre, akkor észrevettünk egy repedést a motortartó bakon, de Tomi, a szerelőm sikeresen megjavította és hibátlanul működött utána egész hétvégén.
– A szombati, máriapócsi Eb-futamon nehezebb dolga lesz? Az előzetes becslések alapján hasonló mezőnyre lehet számítani.
– Soha nincs könnyű dolgom, és ez Máriapócson sem lesz másképp. A szokásos KoE-mezőnyt tovább erősítik majd a magyar versenyzők, jönnek a lengyelek és az olasz srác is nagyon jó pilóta. Igencsak látványosan autózik, nehéz lesz őt legyőzni.