Bízva reménykedtünk, hogy magyar sikerekről számolhatunk be a nemzetközi King of Europe sorozat első hazai állomásáról, hiszen a Bélapátfalván található hegy gyomrába vezető úton második alkalommal rendeztek driftversenyt. A tavalyi évben a legjobb magyar pilóták már megküzdöttek a trükkös és gyors nyomvonallal, mellyel volt bőven problémájuk a most érkezett külföldi versenyzőknek is. Jól látszott, hogy hazánk fiai már kellő tapasztalattal és bátorsággal vágtak neki a táv teljesítésének, így optimizmusunk nem is volt hiába való. Az Eb-futamra érkező külföldi versenyzők között ráadásul többen még soha életükben nem drifteltek hegyen felfelé, független attól, hogy a driftautósport gyökere annak idején így alakul ki.
A Szaúd-Arábiából érkezett Ford Racing csapat pilótái is így voltak ezzel, akiknek hiába volt bődületesen erős Mustangjuk tökéletesen megépítve, a kellő rutin hiányzott. Természetesen ezt nem is rejtették véka alá, hiszen hazájukban sok hegyen nem igen tudnak gyakorolni. Mint megtudtuk átszámolva közel 8 millió forint volt a két versenyautó Magyarországra szállítása, és a járulékos költségekkel sem spóroltak semmilyen szinten. Ezek után azt is el tudjuk képzelni, hogy a szomszédos Arab Emírségekben versenyző pilótáknak akár olyan agymenésük is lehet egyszer, hogy hegyet építtessenek egy szép szerpentinnel mondjuk Dubai városhatárában. Egy biztos, borzasztóan bejött nekik a miliő és azt az ígéretet tették, hogy most hétvégén a tököli Eb-futamon sík terepen megmutatják, mire képesek.
A verseny látványvilága egyedülálló volt, a hangulatról pedig remekül gondoskodtak a műsorvezetők. A szombati edzésnap és kvalifikáció után másnap a Drifted Országos Bajnokság legjobb pilótái küzdöttek meg bemelegítésként. A tavalyi győztes Smidéliusz Bálint kénytelen volt átadni a Bélkő hegy királya címét, hiszen nem jutott döntőbe, azonban a bronz csatát megnyerte Zalabai Zsolt ellenében. A legfényesebb kupát Szili Krisztián simogathatta egy csodálatosan megépített Nissan 1JZ versenyautó volánja mögött. A döntőben nem volt könnyű dolga, hiszen az agresszív vezetéstechnikájáról híres Márton Zoltánt kellett legyűrnie. A bírák első futásra nem is tudtak dönteni, a visszahívásos csatában pedig Zoli, azaz "LakyBoy" elváltotta magát az első kanyar után, így egyértelművé vált, hogy be kell érnie a 2. hellyel.
Szili Krisztián lendülete szerencsére megmaradt az Eb-futamra is, hiszen a legjobb 16 között a mezőny legerősebb autójával rendelkező izraeli Adam Frankon is túljutott, hiába az 1000 lóerő. A folytatásban azonban a hegyi versenyezésben nagy rutinnal rendelkező lengyel Grzegorz Hypky már megállította, aki egészen a 4. helyig menetelt. A másik legjobb magyar talán nem meglepetésre a szombati nap kvalifikációjának nyertese és az Európa Bajnokság éllovasa Kerényi Ádám volt, aki bár kicsit vitatott küzdelemben, de csatát vesztett a legjobb 8 között. A Szlovákiából érkezett Norbert Kovacik sem mindennapi autóval rendelkezik, Ádámot egy M6 V10-es BMW-vel verte meg, és a hangos szlovák rajongótábor nagy örömére egészen a 3. helyig fűzte nagy csatákban kilinccsel előre. A döntő összecsapásban az olasz Francesco Conti és a román Calin Ciortan feszült egymásnak, mely bár kiélezett küzdelem volt, Contit azonban ezen a napon nem igen lehetett megverni. A román versenyző kicsit sem volt elégedetlen második helyezéséve, hiszen a versenyt megelőzően szalagkorlátnak csapódott és az is kérdéses volt, hogy egyáltalán folytatni tudja a versenyt.
Az Eb következő állomása a tököli reptéren található Drift Aréna, ahol a szervezők komoly tempót ígérnek. Nem kevesebb mint 150km/h-s sebességgel kell elkezdeni a sodródás művészeinek a gyakorlatokat, ami ha megvalósul rekordként fog bevonulni a drift hazai történetébe. Az EB résztvevőinek fel lesz adva tehát a lecke és remélhetőleg a magyar pilóták móresre tanítják a külföldieket a hegyen elszenvedett keserűség miatt.
A rendezvényről további képeket és videókat itt talál:
facebook.com/driftedhu
facebook.com/hegyidrift