A versenyzők többsége szerint most kezdődik az igazi küzdelem

Vágólapra másolva!
2008.04.24. 00:03
Visszatért hazánkba a Közép-Európa-rali mezőnye, amely szerdán Dabas, illetve Veszprém környékén teljesített egy-egy szelektív szakaszt. A versenyzők a veszprémi pályákat látva úgy gondolják: a viadal talán csak most kezdődött el igazán.
Kis Sándor a tizenhatodik lett a negyedik napon, és az összetettben is ezt a pozíciót foglalja el
Kis Sándor a tizenhatodik lett a negyedik napon, és az összetettben is ezt a pozíciót foglalja el
Kis Sándor a tizenhatodik lett a negyedik napon, és az összetettben is ezt a pozíciót foglalja el
Kis Sándor a tizenhatodik lett a negyedik napon, és az összetettben is ezt a pozíciót foglalja el

Az autósoknál összességében Carlos Sainz, a motorosoknál Cyril Despres nyerte meg a napot – előbbieknél Palik László, utóbbiaknál Nagy Péter lett a legjobb magyar.

Egy homokos és egy lőtéri szakasszal folytatódott szerdán a Közép-Európa-rali. Az autósok közül előbbit Giniel de Villiers nyerte meg, utóbbit Nasszer Al-Attijah – vagyis két ralis múlttal is bíró pilóta, ahogy a papírforma diktálta a kanyargós, technikás szakaszokon.

Összességében pedig a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz volt a legeredményesebb ezen a napon, pedig ő egy percet veszített, mivel a második pályán elkeveredett a pályát övező szalagok között.

Ha már a pályáknál tartunk, mindenképpen meg kell említeni, hogy a sivatagi terephez szokott versenyzőknek kissé idegen volt a lőtéri szelektív, főleg mert néha úgy kanyargott, hogy az ellenkező irányba száguldó autósokat csak egy szalag választotta el egymástól – látványra néha úgy tűnt, mintha szembe mennének.

Az összetettben vezető Stéphane Peterhanselt például eléggé megviselte mindez: „Elég sokat kockáztatunk így is, nincs szükség rá, hogy fokozzák. Végig úgy éreztem, mintha egy kő lenne a gyomromban” – mondta a kilencszeres Dakar-győztes.

A magyarok közül ezen a napon is Palik László volt a napi leggyorsabb – a Nissan-pilóta természetesen nagyon örült a jó részeredménynek, lévén az első napi borulás miatt az összetettbeli jó pozíciót már elszalasztotta.

Ráadásul úgy érte el a napi legjobb eredményt, hogy a második szakaszon 50 kilométert tett meg Szalay Balázs porhatárán. Nagyjából egyforma tempóban autóztak – előzni nem lett volna sok értelme.

Szalay elmondta, a pályán néhol érték meglepetések, mivel bizonyos ugratók, amelyeket normálisan halálfejjel jelölnek a veszélyességük miatt, csak egy felkiáltójelesek voltak, ami azt jelenti, kevésbé veszélyesek.

Összességében azonban lendületesen közlekedtek, ami jól esett, és továbbra is ők a legjobb magyarok (14.) a kétszeres magyar bajnok Kis Sándor (16.) előtt.

Kis elmondta, bár egyetlen pillanatra sem volt szabad elveszíteni a koncentrációt a pályák jellege miatt (vagyis sokat „dolgozott”), végre élvezte a száguldást. Nem úgy Murczin Zsolt, akinek az első hírek szerint motorgondjai támadtak és megállt a szakaszon, vagy éppen a nyolcszoros magyar bajnok Gál István, akinek az autójában a második szakaszon szétszakadt a kardán. Gál nem az a fajta, aki egykönnyen feladja, most is folytatja (némi büntetésre számíthat a kihagyott ellenőrző pontok miatt) – becsületből, szenvedélyből.

A motorosoknál Cyril Despresé volt az első szakasz és Jaroslav Katrinaké a második, az összetettben azonban továbbra is David Casteu vezet. A francia Despres elmondta: most érzi igazán jól magát, mivel végre olyan hosszúságú szakaszokon motorozhat, amelyeken van lehetősége különbségeket kovácsolni.

Érdekesség, hogy 38 versenyző (köztük az összetettben nagyon jól álló Katrinak) kihagyott egy ellenőrző pontot, ezért pedig csütörtökön megkapják egyórás büntetésüket. A magyar Nagy Péter az első hírek szerint nem volt közöttük, így ő valószínűleg előrelép majd az összetettben a 35. helyről.

A kamionosaink közül a Szaller Zoltán vezette egység parádézott ezen a napon – a nyolcadik helyen ért célba a bitangerős MAN-nel, amely napról napra egyre inkább a legénység szívéhez nő. Az összetettben azonban továbbra is a Darázsi Zsolt vezette trió szerepel a legjobb pozícióban.

KÖZÉP-EURÓPA-RALI

4. SZAKASZ, DEBRECEN-VESZPRÉM (ÖSSZTÁV: 580, EBBŐL SZELEKTÍV SZAKASZ: 62+88 KM)
Autósok:
1. Carlos Sainz, Michel Perin (spanyol, francia, Volkswagen Race Touareg) 1:36:50,
2. Al-Attijah, Thörner (katari, sévd, BMW X3) 6 mp h.,
3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Volkswagen Touareg) 1:29 p h.,
…15. Palik, Darázsi G. (Nissan Pickup) 13:32 p h.,
16. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) 14:12 p h,
17. Szalay, Tóth Gy. (Opel Antara RR) 15:12 p h.,
18. Fazekas, Csató (BMW X5) 15:41 p h.,
…28. Kristóf, Simon (Nissan Pickup) 31:51 p h.,
29. Varga, Pocseg (Nissan Pickup) 32:20 p h.,
…33. Liszi, Fenesi (Mitsubishi Pajero) 34:06 p h.
Motorosok:
1. Cyril Despres (francia, KTM) 1:43:06,
2. Katrinak (szlovák, KTM) 18 mp h.,
3. Lopez (chilei, KTM) 1:03 p h.,
…40. Nagy P. (KTM) 21:18 p h.,
…57. Hermann (KTM) 29:40 p h.,
…84. Szilvási (Yamaha) 1:03:42 ó h.
Kamionosok:
1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 2:04:48,
…8. Szaller, Pócsik, Csitári (MAN) 16:38 p h.,
…18. Darázsi, Kiss N., Bahor (MAN) 30:04 p h.,
…21. Szobi, Jobbágy, Köhler (MAN) 38:30 p h.,
…24. Kovács M., Tóth, Sipos (Scania) 41:39 p h.

AZ ÁLLÁS A 4. NAP UTÁN.

Autósok:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero) 5:10:35,
2. De Villiers, Von Zitzewitz 1:44 p h.,
3. Depping, Gottschalk (német, Volkswagen Touareg) 2:01 p h.,
…14. Szalay 45:59,
…16. Kis 46:21 p h.,
…20. Fazekas 1:17:41 ó h.
…22. Liszi 1:29:45 ó h.,
23. Varga 1:37:14 ó h.,
…42. Palik 2:40:39 ó h.,
…44. Kristóf 2:49:14 ó h.
Motorosok:
1. David Casteu (francia, KTM) 5:32:28,
2. Katrinak 1:28 p h.,
3. Lopez 3:23 p h.,
…35. Nagy P. 1:03:41 ó h.,
…58. Hermann 1:36:08 ó h.,
…82. Szilvási 4:05:54 ó h.
Kamionosok:
1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen 5:19:41,
…13. Darázsi 1:02:10 ó h.,
…18. Szaller 1:08:20,
…21. Szobi 1:35:09 ó h.,
…23. Kovács M. 1:42:44 ó h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik