Fotó: Action Images
Petter Solberg nincs megelégedve a Citroenjével
Fotó: Action Images
Petter Solberg nincs megelégedve a Citroenjével
A Solberg-fivérektől amúgy egyáltalán nem áll távol a ralikrossz légköre, olyannyira, hogy tulajdonképpen mindketten e sportágban kezdték meg autóversenyzői pályafutásukat. Henning 1992-től kezdődően három egymást követő évben végzett a norvég ralikrossz bajnokság második helyén, majd Petter 1995-ben és 1996-ban is megnyerte a sorozatot.
Közülük most tehát az idősebbik, Henning Solberg egy verseny erejéig visszatér a sportágba, és a Rallycross Norden sorozat idei első, május 16-i, arvikai futamán áll majd rajthoz egy az MSE Team Ford által épített Ford Fiestával. Ez az autó a motor kivételével minden elemében megegyezik a tavalyi Eb-futamokon Andreas Eriksson és Marcus Grönholm által hajtott két versenygéppel.
Henningnek nem a mostani lesz az első fellépése az autóval, ugyanis előbb a tavalyi norvégiai Eb-futam show-elemeként ment néhány látványos bemutatókört a Fiestával, majd idén egy jégralin is elindult azzal, Norvégiában, Hamarban. Hamarosan ismét helyet foglal a narancssárga gépcsoda volánjánál, és megpróbálja felvenni a kesztyűt a sportág skandináv kiválóságaival.
Petter viszont bátyja svédországi kalandja közben csakis a rali-világbajnokság soron következő versenyére koncentrál majd, illetve arra, hogy a Szardínia Ralin lehetőleg már a mostani, 2005-ös fejlesztésű Citroen Xsarájánál valamivel versenyképesebb autóval állhasson rajthoz.
„A dobogós helyekért akarok harcolni a Fordokkal, de a jelenlegi autómmal erre nincs lehetőségem” – jelentette ki a 2003-as év világbajnoka, aki arról is beszélt, hogy ha nem kap új fejlesztéseket a Citroentől, akkor nem kizárt, hogy a jövőben egy Peugeot 307-essel indul majd a versenyeken.