Walfridsson nyerte a flúgos futamot Svédországban

Vágólapra másolva!
2009.07.05. 19:17
Címkék
A hétvégén a svédországi Höljesben rendezték meg a 2009-es ralikrossz Európa-bajnoki sorozat hatodik futamát – egy olyan eseményt, amely a skandinávok számára sokkalta többet jelent egy egyszerű autóversenynél. Ez náluk egy népünnepély, egy egész héten át tartó őrület. Amelyre ezúttal a királykategória örökké emlékezetes A-döntője tette fel a koronát.
Fotó: Johnny Loix
Fotó: Johnny Loix

Azt hiszem, szinte lehetetlen küldetés röviden összefoglalni a hétvégi, höljesi ralikrossz Eb-futam történéseit, ugyanis kis túlzással csupán a királykategória A-döntőjének eseményeiből egy tízkötetes folytatásos regényt lehetne összedobni így hamarjában. Csupán öt percről van szó – na de ez alatt az öt perc alatt tényleg minden megtörtént, amit csak egy autóversenyen el lehet képzelni.

Az első sorból a kétszeres Európa-bajnok norvég Ludvig Hunsbedt és a 14-szeres Európa-bajnok svéd Kenneth Hansen vágott neki a divízió 1 A-döntőjének. Ők ketten már az első kanyarban páros táncot jártak, és az egész első körben nem volt olyan kanyar, amikor nem ért volna össze kettejük autója. Hansen piócaként tapadt Hunsbedt lökhárítójára, és mindent elkövetett, hogy megelőzze nagy riválisát, de ez végül nem sikerült neki.

Sőt az élen álló két versenyző őrült viaskodásának végül az lett az eredménye, hogy a sokáig mögöttük, a harmadik helyen haladó svéd Stig-Olov Walfridssont intette le elsőként a kockás zászló, így a győztes hazai közönsége előtt ünnepelhette élete első Eb-futamelsőségét, amelyet még különlegessebbé tesz, hogy a B-döntőből feljutva született.

Az A-döntőben amúgy Walfridssonon kívül – aki valahogy minden akcióból szerencsésen kimaradt, és végig a maga tempójában autózhatott – mindenki járt mindenhol. Michael Jernberg és Henning Solberg az első kanyarban ütköztek, aminek következtében előbbi a pálya szélén landolt, és rögvest elvesztette az esélyét egy jó eredmény elérésére. Később Solberget a kevéssel előtte még magát hibába kergető, és így a mezőnyben visszacsúszó Hunsbedt bodicsekelte le hátulról, majd a norvég ralipilóta a pálya szélét is megjárta, de a gázról még véletlenül se vette volna le a lábát egy pillanatra sem, ahogy a többiek sem.

Hunsbedt az utolsó körben nemcsak Solberget, de a szintén norvég Kjell Arne Smerudot is megelőzte, pontosabban maga mögé gyűrte, és így végül visszaverekedte magát egészen a dobogó második fokáig azok után, hogy a Joker-körön besokallt. Smerud lett a harmadik, Solberg a negyedik, a pálya szélét ugyancsak megjáró Kenneth Hansen pedig az ötödik helyen zárta a flúgos futamot.

Ez volt tehát az A-döntő. Egyetlen futam a több tucatból, amelyre sor került a hétvégi höljesi ralikrossz Európa-bajnoki futamon. A többire most szíves engedelmükkel nem térnék ki, mert abból már tényleg folytatásos regény lenne.

Ami a magyar versenyzőket illeti, a divízió 1/A-s ifj. Bánkuti Gábor remekelt, és a háromból két előfutamát is megnyerte a hétvége során, végül a D-döntő 4. pozíciójában, azaz összességében a 18. helyen zárt; a királykategóriában induló Fodor György váltószereléssel töltötte a hétvégét, vagyis nem úgy, ahogyan tervezte.

RALIKROSSZ

Európa-bajnokság 2009, 6. futam, Svédország, Höljes
Divízió 1.: 1. Stig-Olov Walfridsson (svéd, Renault Clio), 2. Ludvig Hunsbedt (norvég, Volvo S40), 3. Kjell Arne Smerud (norvég, Citroën Xsara), 4. Henning Solberg (norvég, Ford Fiesta), 5. Kenneth Hansen (svéd, Citroën C4), 6. Michael Jernberg (svéd, Skoda Fabia).
Divízió 1/A: 1. Timur Timerzsanov (orosz, Renault Clio), 2. Mats Lysen (norvég, Renault Clio), 3. Olivier Bossard (francia, Citroën C2), 4. David Johansson (svéd, Renault Clio), 5. Ulrik Linnemann (dán, Peugeot 207), 6. Johan Larsson (svéd, Citroën Saxo).
Divízió 2.: 1. Knut Ove Borseth (norvég, Ford Fiesta), 2. Per Nicklas Lööv (svéd, Citroën Xsara), 3. Ole Habjorg (norvég, BMW 120).
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik