Tereprali: a felügyelőtestület ülése után alakult ki a sorrend

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2010.03.27. 23:28
Címkék
Az első szakasz volt a „mézesmadzag”. Csak az út felső rétegét áztatta fel az eső, éppen annyira, hogy csússzon, de még ne legyen veszélyes. A második, a hosszabb szelektíven azonban már konkrétan dagonyáztak a párosok – az már tényleg terepralis kihívás volt a Mohács-kupán, amelynek a Korda Erik, Tóth György páros felelt meg legjobban.

Míg a pénteki éllovas Szalay Balázs autója nem „kedvelte" különösebben a sarat („Az égi áldás számunkra égi átok volt…" – mondta az Opel-pilóta), addig Kordáék úgy hatoltak át rajta, mintha nem is Nissant, hanem kétéltűt vezetnének. Majd' kétperces előnyt kovácsoltak a nap végére, de azért még nem dőlhetnek hátra a versenyzőülésükben, ugyanis a második helyen álló Szalay korántsem adta fel: tovább harcol a végső győzelemért.

Ami Palik Lászlóékkal történt, az felér egy kalandregénnyel, de olyannal, amelynek a hősei elég sok megpróbáltatáson mennek keresztül. Az első szelektív szakasz közepén kaptak egy defektet, s a lyukas kereket muszáj volt kicserélni, mert az autó nem bírta volna ki a célig (hat perc veszteség), majd a nap vége előtt négy kilométerrel az egész megismétlődött, akkor azonban már nem fékezett Palik, valahogy elevickélt a célig, és felzárkózott a harmadik helyre.

A háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs még rosszabbul járt. Nagyon jól kezdett: talán túlságosan is, mert hiába volt a leggyorsabb az elején, büntetést kapott a sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyása miatt – ez újdonság volt számára, a raliban nincs ilyen, igaz, a falvak le vannak zárva, amikor a mezőny esetleg áthalad rajtuk –, ezt követően még egy dombra is felült az autója (35 perc mínusz), úgyhogy jókora időhátránnyal folytathatja a küzdelmet, immár gyakorlásjelleggel.

Este aztán jött a feketeleves mindenki számára: a felügyelőtestület ugyanis elkezdte ellenőrizni a műholdas navigációs rendszereket, amelyek pontosan megmutatják, merre járt és mennyivel ment az adott versenyzőpáros. Ennek következményeként pedig elég sokan kaptak büntetést – ilyen-olyan mértékűt –, kik pályaelhagyás, kik sebességtúllépés miatt.

A vége az lett, hogy teljesen felborult a sorrend: az első három már nem volt többé első három: Murczin Zsolt vette át a vezetést Zdenek Porizek és Lukács András előtt, ám ez talán még mindig nem a végleges sorrend, hiszen amikor e sorok íródnak (késő este) még nem járt le a fellebbezési határidő, márpedig a rengeteg többórás büntetés nyilván felhördülést okoz majd az érintettek körében... 

MOHÁCS-KUPA 
AZ ÁLLÁS 5 SZELEKTÍV SZAKASZ UTÁN
1. Murczin Zsolt, Bagics Róbert (3D Racing SE, 3D Proto), 2. Porizek, Ulehla (Off Road Sport CZ, BMW X5), 3. Lukács, Szegedi (Váci Autó SE, G. Baba Proto)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik