Míg a pénteki éllovas Szalay Balázs autója nem „kedvelte" különösebben a sarat („Az égi áldás számunkra égi átok volt…" – mondta az Opel-pilóta), addig Kordáék úgy hatoltak át rajta, mintha nem is Nissant, hanem kétéltűt vezetnének. Majd' kétperces előnyt kovácsoltak a nap végére, de azért még nem dőlhetnek hátra a versenyzőülésükben, ugyanis a második helyen álló Szalay korántsem adta fel: tovább harcol a végső győzelemért.
Ami Palik Lászlóékkal történt, az felér egy kalandregénnyel, de olyannal, amelynek a hősei elég sok megpróbáltatáson mennek keresztül. Az első szelektív szakasz közepén kaptak egy defektet, s a lyukas kereket muszáj volt kicserélni, mert az autó nem bírta volna ki a célig (hat perc veszteség), majd a nap vége előtt négy kilométerrel az egész megismétlődött, akkor azonban már nem fékezett Palik, valahogy elevickélt a célig, és felzárkózott a harmadik helyre.
A háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs még rosszabbul járt. Nagyon jól kezdett: talán túlságosan is, mert hiába volt a leggyorsabb az elején, büntetést kapott a sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyása miatt – ez újdonság volt számára, a raliban nincs ilyen, igaz, a falvak le vannak zárva, amikor a mezőny esetleg áthalad rajtuk –, ezt követően még egy dombra is felült az autója (35 perc mínusz), úgyhogy jókora időhátránnyal folytathatja a küzdelmet, immár gyakorlásjelleggel.
Este aztán jött a feketeleves mindenki számára: a felügyelőtestület ugyanis elkezdte ellenőrizni a műholdas navigációs rendszereket, amelyek pontosan megmutatják, merre járt és mennyivel ment az adott versenyzőpáros. Ennek következményeként pedig elég sokan kaptak büntetést – ilyen-olyan mértékűt –, kik pályaelhagyás, kik sebességtúllépés miatt.
A vége az lett, hogy teljesen felborult a sorrend: az első három már nem volt többé első három: Murczin Zsolt vette át a vezetést Zdenek Porizek és Lukács András előtt, ám ez talán még mindig nem a végleges sorrend, hiszen amikor e sorok íródnak (késő este) még nem járt le a fellebbezési határidő, márpedig a rengeteg többórás büntetés nyilván felhördülést okoz majd az érintettek körében...
AZ ÁLLÁS 5 SZELEKTÍV SZAKASZ UTÁN |
1. Murczin Zsolt, Bagics Róbert (3D Racing SE, 3D Proto), 2. Porizek, Ulehla (Off Road Sport CZ, BMW X5), 3. Lukács, Szegedi (Váci Autó SE, G. Baba Proto) |