Ralikrossz Eb: Isachsen nyert Nyirádon, Harsányi 14., Kotán 16.

Vágólapra másolva!
2010.06.06. 19:08
null
A Divízió 1. mezőnye (Fotó: Johnny Loix)
Címkék
Hihetetlen izgalmakban, drámai fordulatokban, szoros befutókban és vas a vas elleni küzdelmekben gazdag döntőket izgulhattak végig a Nyirádra kilátogatók a 2010-es magyar ralikrossz Európa-bajnoki futam végső tűzijátékaként. A csúcskategóriában a címvédő Sverre Isachsen, a divízió 1/A-ban a B-döntőből feljutó Jaroslav Kalny, a divízió 2-ben pedig a pályafutása első Eb-futamgyőzelmét arató Lars Oivind Enerberg sikerét hozta a verseny.

DIVÍZIÓ 1.

A C-döntőt a papírformának megfelelően a másik öt autóval szemben némi technikai fölényben levő angol Liam Doran nyerte meg, így később ő csatlakozhatott a B-döntő mezőnyéhez. A C-döntőben két magyar versenyzőnek is szurkolhattak a nézők, közülük Harsányi Zoltán végig nagyot küzdve a negyedik lett a futamban, így összességében a 14. helyen zárta a nyirádi a hétvégét, Kotán Péter alatt azonban a döntőben megadta magát a technika, ám egy ponttal azért ő is gazdagodott.

A B-döntőben rendkívül erős mezőny sorakozott fel, és az erőviszonyok alapján Andreas Eriksson és a két fiatal üstökös, Mats Lysen, valamint a C-döntőből feljutó Liam Doran nagy csatájára lehetett számítani az utolsó még szabad A-döntős hely megszerzéséért. A nagy csata nem is maradt el, ám részben éppen emiatt, végül nem az imént felsorolt három versenyző egyike örülhetett a futam végén. Előbb Doran osztott ki egy kisebb bodicseket Lysennek, majd Eriksson fordult el az egyik kanyarban Doran kilincsén, és a nagy-nagy helyezkedésnek az lett a vége, hogy a Joker-körre később kimenő, és így az élre kerülő Jos Kuypers észrevétlenül meglógott a többiektől, és egészen a leintésig az élen maradt.

Az A-döntőre így aztán Isachsen, Jernberg, Walfridsson, Hunsbedt, Hansen, Kuypers sorrendben sorakoztak fel a versenyzők. A pole-ból induló norvég a rajtot követően is megőrizte vezető helyét, amit a későbbiekben sem engedett ki a kezéből egy pillanatra sem – a címvédő parádés rajt-cél győzelmet aratott, amivel 2–2-re módosította idei különpárbaját Jernberggel szemben (az eddigi négy futam mindegyikét valamelyikük nyerte meg), és megerősítette vezető helyét a bajnoki tabellán.

A harmadik helyen – az idén eddigi futamain megszokott papírformának megfelelően – a Kenneth Hansen Motorsport egyik Citroënje futott be, a csapatfőnök Hansennel a volánjánál. A svéd bajnok Walfridsson, aki idén már harmadik A-döntőjét futotta az Eb-futamok tekintetében, lett a negyedik, Jos Kuypers az ötödik, a döntőt technikai meghibásodás miatt feladó Hunsbedt pedig a hatodik helyen.

DIVÍZIÓ 1/A

A csúcskategóriához hasonlóan, ebben a géposztályban is két magyar versenyzővel a mezőnyben vette kezdetét a 2010-es nyirádi Eb C-döntője. Bánkuti Gábor az első, Ujházi Béla az utolsó sorából várhatta a startot, ám a végén mégis Ujházi zárhatta elégedettebben a versenyt.

Bánkuti nagyszerűen kapta el a rajtot, és az első kanyarban már elsőként fordult be, ám ezt követően egy pillanat alatt fordult minden rózsaszínből feketébe a számára – hátulról bekerült a húsdarálóba, és nem elég, hogy visszacsúszott a negyedik helyre, olyan szinten megsérült az autója, hogy a hátralevő körökben már csak becsületből gurult végig a pályán. Megérte neki, mivel így legalább időközben kieső riválisát megelőzte, és a két pontot érő 15. helyen zárta a nyirádi hétvégét, míg a másik döntőbe jutott magyar, Ujházi a 14. pozícióban végzett.

A C-döntő volt gyakorlatilag minden magyar induló számára az elérhető cél a bivalyerős Eb-mezőnyben, így a magyar szurkolóknak cseppnyi okuk sem lehetett a panaszra. Az öt magyar versenyző közül négy bejutott a C-döntőbe, ennél jobb mérleg pedig aligha kell. Kár, hogy a C-döntőben az újabb bravúr, az igazi csoda már elmaradt, de ezzel együtt is kijár a dicséret az összes magyar versenyzőnek a hétvégi szerepléséért. Szép volt fiúk!

Kevésbé volt szép, amit a két orosz pilóta művelt egymással az A-döntőben. Timur Timerzsanov rajtolt az élről, mellőle Ildar Rakmatulin a második helyről, és a döntőben is magabiztosan haladtak a kettős orosz győzelem felé, de mivel a kettejük közötti sorrenden összevesztek, így végül egyikük sem ünnepelhetett, ellenben annál jelentősebb anyagi kárral zárták a hétvégét.

A két orosz kakaskodásának két cseh örült a legjobban. Jaroslav Kalny előbb a B-döntőből jutott fel makulátlan vezetéssel, majd az A-döntőben az utolsó helyről indulva kezdte meg szépen apránként a felzárkózást, mígnem Timerzsanovék páros akciója után hirtelen arra lehetett figyelmes, hogy elfogytak előle az autók. A nevető harmadik tipikus esetének lehettek tehát szemtanúi a nyirádi nézők – Kalny nevetett és nyert, a nagyszámú cseh publikum örömét pedig Zdenek Cermak tette teljessé, aki honfitársa mögött a második helyen futott célba.

A Kenneth Hansen Motorsport csapata Nyirádon két harmadik helyet ünnepelhetett, a divízió 1/A-s Johan Larsson ugyanis lekopírozva csapatfőnöke divízió 1-ben mutatott teljesítményét, a harmadik helyen futott célba az A-döntőben.

DIVÍZIÓ 2.

A hátsó-kerékmeghajtású autók kategóriájában a pole pozícióból induló Lars Oivind Enerberg megállíthatatlannak bizonyult az A-döntőben, így Nyirádon megszerezte pályafutása legelső ralikrossz Európa-bajnoki futamgyőzelmét. A norvég pilóta gyorsaságán kívül kiváló helyzetfelismerésének is köszönhette a futamgyőzelmet, ugyanis nagyszerűen reagált arra a váratlan helyzetre, amikor utolérte a lekörözésre váró Gunio Kenis BMW-jét, és hogy ne veszítsen időt kollégája mögé beragadva, egy hirtelen manőverrel inkább a Joker-kört választotta.

Az A-döntőt a negyedik helyről megkezdő Knut Ove Borseth végül a második helyig küzdte fel magát a fináléban, ám Enerberggel már ő sem tudott mit kezdeni, így kénytelen volt végignézni, ahogy tavalyi autójával versenyző honfitársa elhalássza előle a győzelmet. Borsethnek ennek ellenére semmi oka nem lehet a panaszra, hiszen második helyével is megerősítette vezető helyét a bajnoki tabella élén.

A norvég sikert a harmadikként befutó Ole Kristian Nottveit tette teljessé a divízió 2-ben, amelynek eredményhirdetésekor így három norvég versenyző állhatott fel a dobogóra.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik