Michelisz Norbert az ötödik időt autózta az időmérő edzésen, de a Brnó-ból hozott 10 helyes rajtbüntetése miatt csak a 15. helyről indulhatott a vasárnapi első futamon. Michelisz az időmérő utáni sajtótájékoztatón elmondta, hogy kockáztatni fog és ez bejött a magyar fiúnak.
A hétvégén két futamot rendeztek a SEAT Leon EuroCup-ban, ahol az RTL Klub Forma-1-es szakkommentátora az élről várhatta az első futam rajtját. A bajnoki pontversenyben ekkor még két pont hátrányban volt a Zengő Dension Team magyar versenyzője, aki mellől legnagyobb ellenfele Michael Rossi indulhatott. Az idei sorozatban Wéber Gábor harmadik első rajtkockáját szerezte meg és eddig kétszer nem is talált legyőzőre az első futamokon. Ez most is így alakult. A kiváló magyar versenyző ismét bizonyította, hogy az élről indulva nincs ellenfele és magabiztos versenyzést bemutatva megnyerte a szombat délutáni első futamot. A repülőrajt utáni első pillanatok tartogattak izgalmakat, de végül Wéber jöhetett ki elsőként az első kanyarkombinációból. A 14 körös futamot végig uralta a Zengő Dension Team versenyzője, aki idei harmadik győzelmével, azonos ponttal (42) az élre állt az összetett pontversenyben. A dobogóra Wéber mellett még Rossi és a másik Zengős, Duarte Félix Da Costa állhatott fel. Andrea Larini a 8., Birizdó Imre a 13. helyen ért célba.
A második futamra vasárnap délelőtt került sor, ahol ismét egy a Zengő Dension Team csapatÁban versenyző pilóta, Andrea Larini indulhatott az első rajtkockából. A második futamra itt is, mint a WTCC-ben megfordul az első futam első nyolc helyezettjének a sorrendje és így kerülhetett Larini az első rajtkockába. Rossi a 7., Wéber a 8. helyről várhatta a rajt pillanatát. A zöld jelzést a legjobban Wéber Gábor kapta el, akinek sajnos nem tarthatott sokáig a boldogsága. Még a célegyenesben az első kanyar előtt két akkora pofont kapott a kék SEAT, hogy féltérdre rogyva a menekülőzónában állt meg az autó. A pofonokat Rossi és Diego ösztotta ki a magyar versenyzőnek, akinek ebben a pillanatban úgy látszott elúszhat a bajnoki címe,.... de nem így történt. Rossi az ötödik helyen autózott, amikor egy előzési manőver közepén defektet kapott és kiállni kényszerült. A sors, amit az egyik kezével adott, azt a másikkel elvette, így a következő valenciai hétvégére, amely két hét múlva lesz, azonos ponttal utazik a bajnokság két éllovasa. A futamot végül Diego nyerte, Larini és Veiga előtt. Birizdó Imre a kilencedik helyre hozta be autóját, míg a portugál Da Costa feladni kényszerült a viadalt.
A bajnokság következő, utolsó fordulójára két hét múlva Valenciában kerül sor, ahol kiderül, ki nyeri a SEAT Leon EuroCup-ot. Ha Wéber nyer, akkor a Zengő Dension Team sorozatban másodszor hódítja el a sorozat bajnoki címét. |
Az első futam repülőrajttal indul a túraautó világbajnokságon. Az élről Farfus és Huff indulhattak, akik már az egyenesben összeakaszkodtak és a brit kitolta brazil ellenfelét a pályáról. Az első kanyar áldozata lett még a tavalyi világbajnok Gabriele Tarquini is, aki ezzel a kieséssel nehéz helyzetbe kerülhet Yvan Mullerrel szemben folytatott csatájával a világbajnoki címért. Az első kör végén Huff, Menu, Coronel és Farfus volt a sorrend az első négy helyen. A hátulról induló Michelisz Norbertet a 11. helyen mutatta az óra. A második kör közepén Barth és Gené balesete jól jött a magyr versenyzőnek, aki így a 9. helyre lépett előre.
Az élen Coronelt először Farfus, majd Yvan Muller is megelőzte, aki így nagy lépést tehet a 2010-es bajnoki cím elhódításáért. A versenybíróság egy boxáthajtásos büntetésel súlytotta az élen álló Robert Huffot, aki az első kanyarban kitolta a pályáról Farfust. A Chevyt kormányzó brit azonban nem tett eleget a büntetésnek, amelynek következtében a 9. körben kizárták a versenyből. Ezzel a kieséssel a Zengő Dension Team versenyzője feljött a nagyon értékes 8. pozícióba...
Ez ugye pole-t ér a második futamon, tehát öt kört kellett Norbinak biztonsággal teljesítenie, hogy a második versenyt az élről kezdhesse. A hátralévő öt körben Michelisz autója elkezdett látványosan lassulni és a mögötte érkező Poulsen beérte a magyar fiút. Az utolsó körben már a 8. helye is veszélyben forgott Norbinak, de kibírta a TDI. Kilátástalan helyzetből egy olyan pályán javítani 7 pozíciót, ahol szinte lehetetlen az előzés, erre csak kevesek képesek. A 14 körös versenyt Menu nyerte, Farfus és Muller előtt.
A második futam előtt óriási problémával kellett szembenéznie a Zengő Dension Teamnek. Ahelyett, hogy nyugodtan készülhettek volna a szenzációra a pole-ból, azért kellett dolgozniuk, hogy egyáltalán ott lehessenek a rajtrácson, ugyanis az egy szenzor tönkrement Norbi autójában. A futam előtt tehát nem lehetett nyugodt Michelisz Norbert és csapata egyetlen tagja sem, de menni kell előre, nyomni a gázt ameddig megy és aztán majd lesz valahogy.
A start után a harmadik helyről induló Priaulx azonnal az élre állt. A második és harmadik helyen Michelisz és a dán, Nykjaer következtek. Az utolsó helyről induló Tarquini két kör alatt a 11. helyre jött fel. Michelisz a második helyen haladt és magabiztosan őrizte pozícióját, amíg a másik SEAT-os Monteiro az ötödik helyről úgy gondolta kilökdösi az előtte haladókat. A portugál először Nykjaert tessékelte ki, majd Micheliszt is lelökte a pályáról. Norbi a 8. helyre tudott visszajönni Tarquini elé, aki nagyon határozottan támadta a magyart, aki azonban nem hagyta magát.
A kilökések miatt Monteriot kiintették egy boxutca áthajtásos büntetésre. Norbi autójáról szakadtak le az alkatrészek, de a nagy hajszában végül Huff és Tarquini is kiosztott neki egy-egy pofont, aki így a fűre kényszerült és mire visszatért még Gené is el tudott menni mellette. Az eset után Michelisz a 11. helyen tudta folytatni, amiért nem osztanak pontot. A futamot a BMW-s Andy Priaulx nyerte Farfus és Muller előtt. A brit idei hatodik győzelmét aratta és 13 pontra csökkentette hátrányát az összetettben Yvan Muller mögött.
Michelisz első futamon szerzett 6 pontjával feljött az összetett pontverseny tízedik helyére és újra átvette a vezetést az újoncok versenyében.
A következő futamra két hét múlva Valenciában kerül sor.