A dunaszentbenedeki triót a tavalyi év utolsó napján, az El-Mduara–Vad Tisszint szakaszon érte utol a balszerencse. Az eset a 341 kilométeres etap hetvenedik kilométerénél következett be: a Scania egy kiszáradt tómederben nagy sebességgel érkezett egy nem látható bukkanóra, ahonnan a levegőbe emelkedett, és körülbelül 22 méternyi repülés után landolt.
A kamion csodával határos módon nem borult fel, a versenytrió is sértetlenül hagyta el a kabint, az első híd azonban kettétört, így a viadal egyetlen magyar résztvevője bennrekedt a szakaszon. Czeglédi Péter a szervizcsapat két tagjával, Léner Tiborral és Bajkai Zsolttal alkatrész-beszerző útra indult, míg Kovács Miklós és Tóth Tamás Mészáros Sándor csapatmenedzserrel a baleset helyszínén töltötte szilveszter éjszakáját.
Újév napjának délutánján a DAF szervizkamion megérkezett a helyszínre a szükséges alkatrésszel, így az éjszaka folyamán a csapat járóképessé teszi a Scaniát. A tervek szerint vasárnap újra csatlakoznak az Africa Eco Race még Marokkóban tanyázó mezőnyéhez, és a szervizúton haladva velük együtt jutnak el Mauritánián át a szenegáli fővárosba, az alakulat eddigi legnagyobb sikerének helyszínére, Dakarba.
„Nagyon jól kezdtünk, megnyertük az első szakaszt, de sajnos idő előtt el kellett köszönnünk címvédési esélyeinktől. Nagy tempóval haladtunk, mert már most az elején is kiélezett csatát vívtunk Elisabete Jacintóval és Tomas Tomecekkel, de sajnos egy bukkanó megtréfált bennünket. Bosszantó, hogy így alakult, de légi bemutatónkat látva René Metge versenyigazgató is úgy vélekedett, nagy szerencse, hogy nem történt komolyabb baj. Most az a legfontosabb, hogy megjavítsuk a Scaniát, kijussunk a sivatagból, és újra csatlakozzunk a többiekhez. Terveink szerint mindegy, hogy milyen nehézségek árán, de idén is eljuttatjuk a magyar nemzeti lobogót a Rózsaszín-tó partjára. Tartjuk magunkat a mottónkhoz, így a jókedvünk és a lendületünk is töretlen" – nyilatkozta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.