A futamra a magyar versenyző autómérnöke úgy döntött, hogy kockáztatnak, így teljesen eltávolították a hátsó szárny egy részét, valamint nullára vették az első szárny hajlásszögét, így nem volt leszorító erő. Mindezt azért, hogy Kis Pál Tamás autója nagyobb sebességgel mehessen a Valencia Street Circuit hosszú egyeneseiben és kanyarjaiban.
Sajnos ez a döntés nem vezetett túl jó eredményre, mert a pálya gyors részein a magyar pilóta valóban gyorsabb lett, a lassú szakaszokon és főleg a féktávokon azonban elveszítette az egyenesekben megszerzett időt.
Összességében nehéz verseny volt, sok balesettel. A Right Guard Racing motorsport program versenyzője a 20. helyről rajtolva két körrel a vége előtt 14. pozícióban volt, de nagyon nehezen tudta maga mögött tartani versenyzőtársait, és az utolsó körben a Stochingerrel folytatott fej fej melletti küzdelemben leszorították a pályáról, így két helyet veszítve a 16. helyen ért célba. Holnap, a második futamon tehát innen rajtol; a pontversenyben a hetedik helyen áll jelenleg.
„Sajnos a rajt nem sikerült a legjobban, és rögtön a második kanyarban egy baleset részese voltam. Szerencsére az autóm nem sérült meg, de sok időt veszítettem. A mérnököm kockázatos döntése nem bizonyult jónak, mert az autó a féktávokon gyakorlatilag irányíthatatlanná vált. Így a gyors szakaszokon nyert idő mind elveszett a féktávokon. A holnapi második futamra visszatérünk a mai időmérő edzésen kipróbált beállításokhoz, így remélem, holnap jobban megyek majd. A pálya egyébként meglehetősen nehéz, és általában sok a baleset, így a gyorsaságon túl nagyon fontos, hogy ésszel vezessek. Holnap megpróbálok minél több helyet előre lépni, és az első tízen belül célba érni" – mondta a magyar versenyző.
A hétvége második viadalát az Eurosport vasárnap délelőtt 9.30-tól élőben közvetíti.