Szalay Balázs és Bunkoczi László bevállalta. A gyulai országos bajnoki futam első napjára rendelt 14 kilométeres szelektív szakasz gyors volt, s ennek megfelelően nyilván kockázatos is, de az összetett pontversenyben vezető Opel-pilóta nem hibázott. Pontosabban...
„Amikor földesről füvesre váltott az út túl gyorsan érkeztünk a kanyarba, úgyhogy szétnéztünk egy kicsit a mezőn, de szerencsére ezzel csak néhány másodpercet veszítettünk. De nem volt baj, még így is meglett az első hely a gyors, s ezzel együtt némi kockázatot is rejtő pályán” – mondta az utóbbi két gyulai futamot megnyerő Szalay, aki a baki ellenére is a leggyorsabb volt, nyilván annak köszönhetően, hogy a mögötte érkező Fazekas Károly is megtette ugyanazt a kirándulást – ugyanott.
„Kettőt is hibáztunk, egyszer a navigátorom mondta, hogy forduljak balra, de én automatikusan jobbra akartam menni, és miután kihúzódtam balra, már elég nehéz volt befordulni balra, a másik pedig az ominózus mező, ahol meg sok volt. De nem sok ez a két másodperc, amivel le vagyunk maradva Szalayék mögött, s a verseny nagy része még hátravan” – bizakodott Fazekas.
Ami a harmadik Korda Eriket illeti, ő eléggé be volt pöccenve a nap végén, ugyanis ezeket a pályákat nem az ő autójának találták ki, hanem inkább az erőgépeknek: a Nissan motorja a hosszú egyenesekben leszabályzáson visított, aminek az élvezeti értéke nem volt túl magas.
„Nem látok a pipától! – dohogott a szervizparkban Korda – Legközelebb rendezzék a versenyt az M7-esen, mert ott sem kell elvenni a gázt, ott sem kell kanyarodni. A viccet félretéve nagyon remélem, hogy a következő két nap szakaszai azért ennél egy kicsit technikásabbak lesznek, ugyanis az erőgépekkel szemben nekünk ez az egyetlen esélyünk.”
Az Opel Dakar Team ezúttal négy autóval képviselteti magát a viadalon, közülük az egyik, a gyulai színekben autózó Vörös Ferenc, Boros László Attila kettős a rendkívül előkelő negyedik időt érte el – pedig a pilóta legutóbb egy évvel ezelőtt ült versenyautóban. Úgy tűnik, nem volt sok leporolni való (legalábbis a bemelegítés ezt mutatta), s bár a hazai pálya terepraliban nem számít (titkosak a pályák), a közönség alighanem plusz motivációt jelentett.
Sajnos Vörösék öröme nem lehetett felhőtlen, ugyanis korai rajt miatt alighanem büntetésre számíthatnak, de lesz idejük ledolgozni, hiszen a mostani egyhez képest már szombaton öt szelektív szakasz vár a tereprali országos bajnokság negyedik futamának mezőnyére.
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 8:25, 2. Fazekas, Horn (4x4 Off Road Club, BMW X5) 2 másodperc hátrány, 3. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 6 mp h. |