INDYCAR
Négy futammal a bajnokság vége előtt visszajött a versenybe a táblázaton második Will Power, miután elsőként haladt át a célvonalon a sonomai viadalon, a listavezető Dario Franchittit pedig csak negyedikként intették le. Power idénybeli ötödik sikerét könyvelte el az amerikai központú IndyCar-sorozatban, Franchitti eddig négyszer nyert. Power az egész hétvégén hatalmas fölényben volt: győzelme mellett a pole pozíció és a leggyorsabb versenykör is az ő birtokába került, továbbá ő vezette a legtöbb kört (71) is vasárnap – ehhez fogható mesternégyesre csupán két pilóta, Franchitti (Milwaukee) és az ezúttal ötödik Scott Dixon (Mid-Ohio) volt képes az idényben.
A futam érdekességei közül kettő: a Team Penske hármas győzelmet aratott (ilyen jellegű sikerre először akadt példa az utóbbi hat évben, a csapat számára pedig tizenhét év óta először!); mindössze három körig volt bent a biztonsági autó, a kínai Ho Pin Tung baleseténél.
Az IndyCar történetének legjobb képességű – és legdekoratívabb – női pilótája, Danica Patrick a 21. helyen fejezte be a száguldást, feltehetőleg ez volt az utolsó futama a géposztályban, innen a NASCAR-ba vezet majd az útja.
INDY GRAND PRIX OF SONOMA, AZ INDYCAR-SOROZAT 13. ÁLLOMÁSA, SONOMA (75 KÖR) | |
1. Will Power (ausztrál, Team Penske) | 1:47:29.7619 óra |
2. Hélio Castroneves (brazil, Team Penske) | 3.2420 mp hátrány |
3. Ryan Briscoe (ausztrál, Team Penske) | 6.4494 mp h. |
4. Dario Franchitti (brit, Target Chip Ganassi Racing) | 7.6540 mp h. |
5. Scott Dixon (új-zélandi, Target Chip Ganassi Racing) | 14.4755 mp h. |
6. Sébastien Bourdais (francia, Dale Coyne Racing) | 17.1257 mp h. |
Az élcsoport: 1. Dario Franchitti 475 pont, 2. Will Power 449, 3. Scott Dixon 400 |
NASCAR
Az ötszörös címvédő Jimmie Johnson megérkezett a listavezető Kyle Busch mellé összetettben, miután a negyedik helyen futott célba a szombat éjszakai bristoli Sprint-kupa-futamon. Johnson ebben az évben 16. alkalommal került be az első tíz közé, ami rekord, és tizedszer végzett a top5-ben. A viadalt az idén harmadszor, pályafutása során negyedszer diadalmaskodó Brad Keselowski nyerte meg, aki ezzel biztosította helyét az első számú NASCAR-széria ún. playoffszakaszában.
IRWIN TOOLS NIGHT RACE, BRISTOL, A NASCAR-SZÉRIA 24. VERSENYE (500 KÖR) |
1. Brad Keselowski (Dodge) 2:45:16.951 óra |
2. Martin Treux Jr. (Toyota) 0.951 mp hátrány |
3. Jeff Gordon (Chevrolet) azonos körben |
4. Jimmie Johnson (Chevrolet) azonos körben |
5. Jammie McMurray (Chevrolet) azonos körben |
6. Matt Kenseth (Ford) azonos körben |
Az élcsoport: 1. Kyle Busch (Toyota) és Jimmie Johnson 830-830 pont, 3. Matt Kenseth 798 |
GP2
Behozhatatlan előnyre tett szert Romain Grosjean – a Formula–1-es Renault-istálló egyik tesztpilótája – a GP2-es széria 2011-es kiírásában, ezzel a „hétfői” autós-motoros kategóriák közül elsőként itt került sor bajnokavatásra. A két spái futam közül Christian Vietoris nyerte meg az elsőt, Luca Filippi a másodikat, előbbi másodszor, utóbbi negyedszer győzött pályafutása során.
A SOROZAT 15. FUTAMA, SPA-FRANCORCHAMPS (24 KÖR) |
1. Christian Vietoris (német, Racing Engineering) 1:00:55.099 óra |
2. Jules Bianchi (francia, Lotus ART) 2.862 mp hátrány |
3. Romain Grosjean (francia, DAMS) 4.571 mp h. |
4. Luca Filippi (olasz, Scuderia Coloni) 6.441 mp h. |
5. Brendon Hartley (új-zélandi, Ocean Racing Technology) 11.614 mp h. |
6. Daniel Clos (spanyol, Racing Engineering) 12.471 mp h. |
A SOROZAT 16. FUTAMA, SPA-FRANCORCHAMPS (18 KÖR) |
1. Luca Filippi (olasz, Scuderia Coloni) 39:34.834 perc |
2. Jules Bianchi (francia, Lotus ART) 4.476 mp hátrány |
3. Josef Král (cseh, Arden International) 6.857 mp h. |
4. Romain Grosjean (francia, DAMS) 7.685 mp h. |
5. Sam Bird (brit, iSport International) 8.993 mp h. |
6. Daniel Clos (spanyol, Racing Engineering) 12.952 mp h. |
Az élcsoport: 1. Romain Grosjean 83 pont (már bajnok), 2. Giedo van der Garde (holland, Barwa Addax Team) 49, 3. Jules Bianchi 48 |
FORMULA–2
Ramón Pineiro úgy belejött a vezetésbe, mint kiskutya az ugatásba. A 19 éves spanyol pilóta az idei Formula–2-es szezon 10. futamán aratta pályafutása első győzelmét, s a 11. (szombati) és a 12. (vasárnapi) futamon aztán meglett a második és a harmadik diadala is – három versenyen 75 pontot kasszírozott összesen! Ezzel a harmadik helyen áll a pontversenyben, amelyet a hétvégén mindkét futamon második Mirko Bortolotti vezet, immár 60 pontos előnnyel a mögötte egyre lankadó Christopher Zanellával szemben.
A FORMULA–2-ES VILÁGBAJNOKSÁG 11. FUTAMA, SPIELBERG (26 KÖR) |
1. Ramón Pineiro (spanyol) 36:28.200 perc |
2. Mirko Bortolotti (olasz) 5.401 mp hátrány |
3. Mihai Marinescu (román) 14.153 mp h. |
A FORMULA–2-ES VILÁGBAJNOKSÁG 12. FUTAMA, SPIELBERG (26 KÖR) |
1. Ramón Pineiro (spanyol) 36:07.472 perc |
2. Mirko Bortolotti (olasz) 1.204 mp hátrány |
3. Mihai Marinescu (román) 11.124 mp h. |
Az élcsoport: 1. Mirko Bortolotti 223 pont, 2. Christopher Zanella (svájci) 163, 3. Ramón Pineiro 122 |
IRC
Népes, 123 egységet felvonultató mezőny vágott neki az Intercontinental Rally Challange idei hetedik viadalának a kelet-morvaországi Zlínben, az egykori Gottwaldovban. Az indulók között hét magyar kettős volt, azaz csak hat, az eredetileg benevezett Vizin László, Zsiros Gábor duó ugyanis végül mégsem állt rajthoz.
„A szervizparkból akartunk kiállni a shake downra, de nem indult a motor. Először elektromos hibára gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy nagyobb a baj, amit ott a helyszínen nem tudtunk orvosolni, ezért fel kellett adnunk a versenyt. Nagyon csalódott vagyok. A Barum-ralin most indultunk volna harmadszor. A pályák egy részét jól ismerjük, és szeretek is itt versenyezni” – nyilatkozta Vizin a rally.hu-nak.
A győzelmet a hazai Jan Kopecky szerezte meg, amivel három pontra megközelítette a zlíni harmadik Juho Hänninent a pontversenyben. A legjobb magyar Matics Mihály lett, aki a 32. helyen végzett, Rongits Attila a 36., Pénzes Zsolt a 39., Krózser Menyhért a 45. helyet szerezte meg, Puskádi János és Lukács Kornél kiesett. A bajnokság következő futama a magyarországi Mecsek-rali lesz szeptember 9–11-én.
AZ IRC-RALIBAJNOKSÁG 7. VERSENYE, CSEHORSZÁG (ZLÍN) |
1. Jan Kopecky (cseh, Skoda) 2:15:51.7 óra |
2. Freddy Loix (belga, Skoda) 1.2 mp hátrány |
3. Juho Hänninen (finn, Skoda) 37.4 mp h. |
4. Thierry Neuville (belga, Peugeot) 1:59.6 p h. |
5. Andreas Mikkelsen (norvég, Skoda) 2:05.7 p h. |
6. Toni Gardemeister (finn, Skoda) 3:43.2 p h. |
...32. Matics Mihály (magyar, Mitsubishi) 14:25.0 p h. |
Az élcsoport: 1. Juho Hänninen 98 pont, 2. Jan Kopecky 95, 3. Freddy Loix 88 |
SALAKMOTOROS-VB
Ha úgy zajlik a hajrá, ahogyan az elmúlt három nagydíj, az egyéni salakmotoros-világbajnoki titulust az idén vagy Jaroslaw Hampelnek, vagy Andreas Jonssonnak lehet majd kiosztani. Említett vaspapucsosok ugyanis tönkreverték a mezőnyt az utóbbi három futam során: Olaszországban Jonsson, a Skandináv GP-n Hampel, a szombati lengyelországi viadalon pedig ismét Jonsson diadalmaskodott, miközben bónuszként mindkettő nyert egy-egy ezüstérmet (Hampel éppen tegnapelőtt).
Ennek köszönhetően már a svéd és a lengyel is dobogós összetettben (csak éppen fordított sorrendben), s mindkettő számára látótávolságba került az éllovas amerikai Greg Hancock.
A legnagyobb riválisok – Hancock kivételével – ugyanakkor leszálló ágban vannak, Tomasz Gollob (4. a pontversenyben), Jason Crump (5.), Emil Szajfutgyinov (6.) és Nicki Pedersen (9.) sem azt nyújtja az utóbbi időben, amit a „szakvezetés elvár tőle”. Eredményekre lefordítva ez úgy néz ki, hogy a négyesből egyik versenyző sem tudott pódiumra állni az utóbbi három nagydíjon!
A VB 8. ÁLLOMÁSA, TORUN (23 FUTAM) |
1. Andreas Jonsson (svéd) 20 pont |
2. Jaroslaw Hampel (lengyel) 18 |
3. Darcy Ward (ausztrál) 15 |
4. Greg Hancock (amerikai) 13 |
5. Antonio Lindbäck (svéd) 12 |
6. Tomasz Gollob (lengyel) 12 |
Az élcsoport: 1. Greg Hancock 117 pont, 2. Jaroslaw Hampel 100, 3. Andreas Jonsson 92 |